Gå til innhold

Hvilken kake bør jeg bake til julaften?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Som virkelig imponerer svigermor:):)

Anonymkode: e8432...ccd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kommer jo helt an på dine egne evner, og svigermor sin smak, det? 

Hun blir ikke imponert om du baker noe som flopper fullstendig fordi du er en uerfaren baker, ei heller blir hun imponert om du serverer ostekake og hun hater ostekaker. 

Så jeg ville heller gått for "hva synes svigermor er godt", og gitt faen i tanken om at du skal imponere. Det er viktigere at kaken smaker godt for den du serverer den til, enn at det er en teknisk krevende kake å lage. 

Anonymkode: 5cfeb...5b0

• Liker 3
Skrevet

Sjokolade ostekake med en eller annen likør? Lett å lage men imponerer litt :) 

Anonymkode: 95f0c...aa2

• Liker 1
Skrevet

Kake på julaften?

Anonymkode: ed76a...be2

• Liker 11
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Kake på julaften?

Hva er det du ikke forstår med det? Det er da ganske så vanlig å ha kaffe og kaker på julaften... 

• Liker 7
Skrevet

Vi pleier ikke ha kake på julaften. Kun små kaker. De fleste er så mette. Men en oreokake, kanskje? Eller en ostekake med flere lag gelé. Rød og grønn gelé siden det er jul. Den er tidkrevende å lage. 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hva er det du ikke forstår med det? Det er da ganske så vanlig å ha kaffe og kaker på julaften... 

Ikke hørt om noen som ikke har det 😄 Man kan jo ha det man vil i jula, men er nok ganske vanlig med kake altså :) 

Anonymkode: 95f0c...aa2

Skrevet

En du får til og som er noe hun liker. Jeg ville satset på noe litt friskt og ikke alt for søtt, feks hjemmelaget iskake.

Anonymkode: f0645...54b

Skrevet

Jeg tror også at ostekake kan slå an :) gjerne bakt! 

Ellers er pavlova som "julekrans" med bær og melisdryss populært 

Anonymkode: 1fa3b...b43

• Liker 3
Skrevet

Siden maten på julaften som regel er temmelig heavy; bak noe som ikke er så tungt. Pavlova er enkelt, og hvis man liker marengs, frukt og krem med vanilje faller det jo i smak. 

Ellers er jeg enig med andre som stiller spørsmålet om kake på julaften. Tror ikke det er særlig vanlig med festkake den dagen, pga maten, dessert OG at de aller fleste har litt tradisjonell julebakst, konfekt og julegodt til kaffen. 

• Liker 8
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Kaker, som i småkaker ja, men aldri hørt om noen som har kake på julaften. Hvordan orker noen det, etter middag og dessert? Etter det er det jo småkaker, frukt, nøtter osv.

• Liker 9
Skrevet

Krydderkake vil nok slå an 😊 ikke for søt heller, slik andre kaker er. 

Anonymkode: c64a2...dc5

• Liker 5
Skrevet

Ellers kan du jo prøve deg på hjemmelagte smultringer :) Det slår sikker an på kakebordet 

Anonymkode: 1fa3b...b43

• Liker 1
Skrevet

Fruktkake! Det skal egentlig brukes konjakk, men jeg har brukt Brandy. Hvis man ikke vil ha alkohol, brukes appelsinsaft. Det er en veldig veldig god kake! Du får Google opp "fruktkake med konjakk"  Syns den høye runde er best. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Kaker, som i småkaker ja, men aldri hørt om noen som har kake på julaften. Hvordan orker noen det, etter middag og dessert? Etter det er det jo småkaker, frukt, nøtter osv.

Null problem ;) Vi har både kake og småkaker og tørket frukt og konfekt, i 21-tiden gjerne. Det er jo noen timer siden middag og dessert da. Er alltid plass i dessertmagen, spesielt om man har tro på seg selv 😄

• Liker 1
Skrevet
SoWhat? skrev (Akkurat nå):

Fruktkake! Det skal egentlig brukes konjakk, men jeg har brukt Brandy. Hvis man ikke vil ha alkohol, brukes appelsinsaft. Det er en veldig veldig god kake! Du får Google opp "fruktkake med konjakk"  Syns den høye runde er best. 

Ja! 😮 Ville imponert meg 😃 Blir ikke mer jul.

Skrevet

Hvis du går for ostekake kan du prøve å bytte ut kjeksene i bunnen med pepperkaker (den røde fra Sætre). Pynt med mandarinbåter (gjerne hermetiske) og kanskje noe mørk sjokolade. 😊

Anonymkode: ac32f...07f

• Liker 4
Skrevet
Emet skrev (Akkurat nå):

Ja! 😮 Ville imponert meg 😃 Blir ikke mer jul.

Nemlig. Det er jo svisker, fiken og nøtter i. Beste kaken som krever *litt* jobb. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

En du får til og som er noe hun liker. Jeg ville satset på noe litt friskt og ikke alt for søtt, feks hjemmelaget iskake.

Anonymkode: f0645...54b

Iskake kan også lages med pepperkakebunn 😀 Og greit med en kake som kan fryses / holder seg lenge, i tilfelle man ikke greier å spise masse kake på julaften..

Anonymkode: ac32f...07f

• Liker 1
Skrevet

Denne  imponerer!  Og den er veldig god, men litt arbeid er det. Jeg har laget den flere ganger, og stor suksess hver gang. 

Anonymkode: b525e...957

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...