Gå til innhold

Hvilken rase/blandingsrase er finest?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Personlig synes jeg engelsk setter er verdens fineste hunder, men har virkelig fått sansen for puddelblandingene cockapoo og golden doodle. 

Hvilke hunder er finest i dine øyne?

Anonymkode: b53ca...ab5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Grand Danois

Synes forøvrig det er mange søte og fine blandingshunder.

Anonymkode: 3794a...b84

• Liker 2
Skrevet

Tamaskan Dog er noe av det fineste jeg ser.

• Liker 1
Skrevet

Toller❤️

• Liker 2
Skrevet

Jeg må si schæferen, da den så ut som en hund altså. Brukstypen er vel fortsatt ok, men utstillingsstandarden kan de stappe opp der sola aldri skinner.

Anonymkode: d9548...1f7

• Liker 9
Gjest lillefrøkengrei
Skrevet

Oi, dette er et vanskelig spørsmål for meg. Synes de aller fleste spisshundraser er dritfine. Men utover det synes jeg en skikkelig tettpelset schæfer med mørke farger er noe av det peneste, og synes også Chodsky pes er en nydelig rase. 

Skrevet

Tenk nøye over typiske rase kvalifikasjoner før du ønsker en blandingshund. Utseende er ikke alt 😅 Mange som har gått på smell fordi selgerne bare trekker frem det positive med hver eneste rase blanding hunden har. Som blanding av golfen retriever og puddel +++ så sier de at hunden er familie vennlig og går godt overens med barn. Det er vanskelig å forutsi, når en blanding så er det nesten gjetning i hvilke kvalifikasjoner hunden faktisk arver 

Anonymkode: ee40f...b29

• Liker 3
Skrevet

Funksjonalitet over utseende: Bruksschäfer!😊 

Kun utseende: Sort og gul Hovawart!🥰

• Liker 1
Skrevet

Taigan, greyhound, saluki og afghansk mynde

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Tenk nøye over typiske rase kvalifikasjoner før du ønsker en blandingshund. Utseende er ikke alt 😅 Mange som har gått på smell fordi selgerne bare trekker frem det positive med hver eneste rase blanding hunden har. Som blanding av golfen retriever og puddel +++ så sier de at hunden er familie vennlig og går godt overens med barn. Det er vanskelig å forutsi, når en blanding så er det nesten gjetning i hvilke kvalifikasjoner hunden faktisk arver 

Anonymkode: ee40f...b29

Har ikke planer om å kjøpe blandingshund🤭 Jeg bare synes mange av puddelblandingene er nydelige å se på.. Jeg verdsetter forutsigbarheten ved renrasede hunder, og ikke minst det å ha kontroll på stamtavle og arvelige sykdommer😉

• Liker 2
Skrevet
Howl skrev (31 minutter siden):

Taigan, greyhound, saluki og afghansk mynde

Helt enig, mange av mynderasene er utrolig flotte😍 Synes til og med azawakh er stilig, om enn litt ekstrem.

Anonymkode: 72cff...0fc

Skrevet

Av utseende liker jeg best:

Kleiner munsterlender

Langhåret Vorsteh

Shiba Inu

Australian Shepherd

Ville ikke hatt noen av rasene selv 😂

Mange blandingshunder er fint,men kan ikke si en spesiell blanding er finere, to hunder av samme blanding ser ofte totalt ulike ut. 

Anonymkode: 4f4d5...1b4

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Helt enig, mange av mynderasene er utrolig flotte😍 Synes til og med azawakh er stilig, om enn litt ekstrem.

Anonymkode: 72cff...0fc

Jeg liker nesten alle mynderasene, azawakh inkludert! Noe spennende og eksotisk med dem alle, men de jeg ramsa opp er raser jeg virkelig stopper opp og ser nøye på når det kommer bilder på sosiale medier eller virkelighet. 

• Liker 2
Skrevet

Jeg synes polarhundene er alldeles nydelig! Spisshunder også. Det finnes utrolig mange vakre hunderaser, både store og små, slik at det er vanskelig å plukke ut en favoritt utseendemessig. 

Anonymkode: fb5f2...563

• Liker 2
Gjest Maxwell
Skrevet (endret)

Engelsk bulldog. Vet at mange ikke er enige, men synes de er søte og fine sjarmtroll ❤️ masse personlighet har de også 😊 

Endret av Maxwell
Skrevet

De aller vakreste hunden for meg må nok være hollandsk gjeterhund. Dette er jo en rase som ofte blir avlet for sine bruksegenskaper og ikke for utseende, så det siste varierer en god del, og en del av dem er ikke direkte vakre. Men en vakker hollender, er virkelig den vakreste hunden for meg. 

Generelt sett synes jeg ikke de hundene som er avlet med hovedfokus på utseende er de vakreste. En vakker hund for meg kjennetegnes av en stram, muskuløs og lett kropp, kortpelset og funksjonell. Jeg gir blanke i om fargekombinasjoner sitter på rett plass på kroppen eller om ørene henger eller står korrekt. 

Andre vakre raser: mynder, jaktavlet cocker/springer/setter/labrador, vorsteh = 😍

Favoritt blandingshunder, må være eurohounds, alaska huskies, lurchers og knpv-mixer. 

Skrevet

boston terrier og fransk bulldog 😍 så nydelige og ikke minst masse personlighet.

Anonymkode: 4b3ed...788

• Liker 3
Skrevet

Langhåret Collie. De er så vakre! ❤️

Anonymkode: 7b264...1c2

Skrevet

Flatcoated retriever  - vakker både utenpå og inni🥰

Anonymkode: eb561...f98

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...