Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Noen som har vært i Kroatia og kan anbefale et sted som er barnevennlig?

Barna er mellom 2 og 9 år.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

...hmm... ikke særlig barnevennlig eller...?!

Skrevet

Kroatia er et flott land. Var der i høst.

Dubrovnik er en fin by. Har et akvarium bla og masse god is :ler:

Fin strand, men ikke sandstrand da. Småstein, men ikke noe problem om man går med sandaler ned til vannkanten.

Var også på Hvar. Det er en øy som er mer beregnet på party og kanskje ikke så familievennelig.

Split var vi bare i en dag og kikket litt.

Men både utenfor Dubrovnik og Split ligger det masse fine øyer. Noe for dagutfluter og andre med mer overnattingssteder.

N

Norvegian flyr jo både til Split og Dubrovnik. Ta fly til det ene stedet og dra fra det andre. Det går ferge mellom de to byene. Jadrolinjia mener jeg de heter. Det var ikke dyrt.

Baska på øya Krk har en barnevennlig strand stod det på nett. Vis er en øy utenfor Split, Brac også.

Her er litt om Vis:

http://www.visitvis.com/Index.htm

http://www.np-mljet.hr/about%20national%20park.html

Søk litt rundt så finner du masse. De har fin natur, nasjonalparker, blått klart hav :)

Skrevet
:roll: Tja, spørs litt hva slags ferie dere ønsker. Jeg ville kanskje ikke anbefalt mange av strendene som ideelle for barn på to år. Kan være vonde steiner å trå på og ikke langgrunt. På den annen side er det små, oversiktelige strender, slik at det er lett å følge med barna. På alle andre måter er Kroatia sikkert fint for barn. Jeg har selv reist med to barn på 9 og 11 år, og det var helt topp. På øya Brac utenfor Split, er det en nydelig strand i byen Bol, som burde egne seg også for små barn.
Skrevet

Takk for svar! Vi får lete videre etter hotell - ganske dyrt egentlig... :roll::)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...