AnonymBruker Skrevet 8. desember 2020 #1 Skrevet 8. desember 2020 Før jeg fikk spiral var jeg plaget med aura og migreneanfall. Etter jeg fikk satt den inn har jeg ikke hatt migreneanfall før et tidligere i høst og et nå i dag. Våknet opp med heftig aura etterfølgt av migreneanfall. Har også hatt småblødninger i høst. Betyr dette at østrogentilførselen begynner å minske allerede nå? Har hatt spiral i 3.5år. På tide å skifte den? Orker ikke at dette skal bli en månedlig plage igjen 🙈 Anonymkode: ce774...84b
Kalevala Skrevet 11. desember 2020 #2 Skrevet 11. desember 2020 Er det Mirena spiral du har? Den skal jo holde i minst 5 år, men samtidig avgir den hormonene sine gradvis slik at det vil jo minke noe år for år. Det kan sikkert være individuelt også. Samtidig er migrene en dynamisk sykdom, som kan endre seg over tid. Kanskje virker spiralen like godt men du er inne i en verre migreneperiode. Jeg har Mirena selv, og er like bra nå etter 4 år. Gynekologen min sa at jeg godt kan ha den mye lengre enn de 5 årene, så lenge den gir effekt mot migrene og ikke trenger den til prevensjon.
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2020 #3 Skrevet 11. desember 2020 Ja det er mirena. Jeg er i en rolig periode sånn generelt i livet og ingenting skal tilsi at jeg får migrene (slik jeg gjorde før ved lite søvn, mye stress osv). Får se om dette er noe som utvikler seg eller om det bare var de to gangene i høst 🙏 Har vært SÅ deilig å slippe. Migrene er helt forferdelig.. Anonymkode: ce774...84b
Kalevala Skrevet 12. desember 2020 #4 Skrevet 12. desember 2020 AnonymBruker skrev (På 11.12.2020 den 18.43): Jeg er i en rolig periode sånn generelt i livet og ingenting skal tilsi at jeg får migrene Migrene er en nevrologisk hjernesykdom som kommer med anfall, ganske uavhengig av hva du gjør eller ikke gjør. Det er ikke din skyld.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå