Gå til innhold

Flere som ikke liker julekaker?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg synes faktisk at alt av julekaker smaker vondt. Tørt og jævlig. Det værste er selve julekaka, den med rosiner og sukat. Vil heller spise bløtkake, sjokoladekake, napoleonskake osv... Flere som er enige? 

Anonymkode: 499b8...863

• Liker 12
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Jeg synes faktisk at alt av julekaker smaker vondt. Tørt og jævlig. Det værste er selve julekaka, den med rosiner og sukat. Vil heller spise bløtkake, sjokoladekake, napoleonskake osv... Flere som er enige? 

Nei, men det er jo en veldig enkel løsning på "problemet", du spiser det du liker og lar være å spise det du ikke liker. Det er jo ikke vanskeligere enn det.

• Liker 16
Skrevet

Neh..liker ikke noen av "syv slag" noe særlig, tørre søte greier.

Hvis jeg må velge blir det sjokoladekjeks eller #Brune pinner"

Liker ikke bløtkake el napoleonskake heller 

Jeg foretrekker sjokoladefondant , eller suksessterte ..eller Pavlova m masse bær

• Liker 1
Skrevet
Brunhilde skrev (3 minutter siden):

Nei, men det er jo en veldig enkel løsning på "problemet", du spiser det du liker og lar være å spise det du ikke liker. Det er jo ikke vanskeligere enn det.

Joda, men det var ikke poenget. Synes det er synd at det bare er tørre og vonde kaker som liksom skal være jul. 

• Liker 7
Skrevet

Er helt enig. Så i år setter jeg ned foten og bestemmer at her i huset så skal alle 7 slagene være gode og noe å glede seg til.

Anonymkode: e704a...bff

Skrevet

Enig! Har begynt å bake noe annet enn de sju slagene. Mange like deiger og smaker. Syns det er koselig at mamma lager dem, men selv baker jeg noe annet. 

Anonymkode: 8f280...19c

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Er helt enig. Så i år setter jeg ned foten og bestemmer at her i huset så skal alle 7 slagene være gode og noe å glede seg til.

Anonymkode: e704a...bff

👍

Skrevet

Hvorfor spise dem da? Jeg liker ikke kaker/desserter generelt, og spiser det bare ikke. Ferdig med det 😛 

• Liker 1
Skrevet

Du kan da lage bløtkake, sjokoladekake og lignende! Vi har det, i tillegg til ett par andre småkaker. Ikke noe problem.

Anonymkode: 3663d...a76

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Joda, men det var ikke poenget. Synes det er synd at det bare er tørre og vonde kaker som liksom skal være jul. 

Da lurer jo jeg på hvorfor du velger å lage vonde kaker. Det ville faktisk ikke falt meg inn å gjøre. :ler: 

• Liker 5
Skrevet

Er ikke så glad i pepperkaker 😝

Anonymkode: d4e33...240

Skrevet

Er ikke glad i kake i det hele tatt, men må det først være vil jeg ha tropisk aroma eller pavlova, ikke de tørre greiene man lager til jul.

Dog synes jeg at sætres beste pepperkaker er gode med roquefort-ost på og med et glass dessertvin til

Anonymkode: e2029...d45

Skrevet
Brunhilde skrev (1 minutt siden):

Da lurer jo jeg på hvorfor du velger å lage vonde kaker. Det ville faktisk ikke falt meg inn å gjøre. :ler: 

Jeg liker å bake. Og tror folk som kommer på besøk forventer julekaker. Jeg gir bort mye av det jeg baker, fordi jeg ikke liker å spise disse kakene. 

• Liker 2
Skrevet

Jeg synes ikke den er vond, den blir spiselig etter at sukatene er fjernet, men tørr og kjedelig er den, helt klart.

• Liker 1
Skrevet

Har droppet julebaksten, blir bare kastet likevel. Ikke spesielt godt heller. Kjøper gjerne ei boks pepperkaker i adventstiden, og kransekake og litt mer sjokolade til jul

Skrevet

Ikke spesielt glad i tørre kaker og kjeks. Det eneste jeg baker til jul er pepperkaker, fordi ungene vil pynte og risballer fordi det er digg. 

Anonymkode: 85f76...4ec

Gjest Villfisker
Skrevet (endret)

Frister ikke så mye med selve julekaka nei. Sukat må jo være fandens verk. 

Liker hjemmebakte pepperkaker, kakemenn og mandelstenger da. All den andre driten klarer jeg meg best uten. kakemenn fra butikk/konditori, er tørre og vonde. Det er jeg enig i.

Preferansene dine er veldig forskjellige fra mine. Det er sikkert. Kunne tatt sjokoladekaka, men ville takket nei til resten. 

Endret av Villfisker
Skrevet

Jeg liker sandkaker med krem og multer. 

Utenom det er jeg ikke veldig fan. 

Anonymkode: 7ca3a...89d

• Liker 1
Skrevet

Tørre julekaker blir ikke spist her heller- men vi har løst det ved å lage julekonfekt i stedet.

Sarah bernard kaker og ulike typer fylt sjokolade. Det er jul for oss- og godt er det også.

Skrevet

Jeg liker ingen julekaker 😊

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...