Gå til innhold

Har du opplevd at cellulitter viser mindre av styrketrening ?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! Etter jeg har gått opp i vekt så føler jeg at masse cellulitter kom «over natten» 

Jeg ska begynne å trene styrke igjen, og håper det vil ha noe effekt?

ja jeg vet det er generisk, men det kommer vel mer cellulitter når fettprosent går opp? Så håper de minsker når fettprosent får ned 😅

Anonymkode: 5aa42...7b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg slet med celulitter før, trente tung styrke, løp mye, var fit som juling og de var der likevel. Så tryna jeg og brakk foten, ble sittende stille en evighet, slutta samtidig å drikke brus og kutta mye ned på saltinntak. Cellullitenen mine forsvant i stor grad etter det. Jeg drakk cola zero som en gærning i mange år, så lenge jeg dropper brus og for mye salt så holder de seg vekk. Har mindre av de sim 33åring enn som 24åring...!

Anonymkode: 93636...7d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. Styrketrening kombinert med ren mat og 16/8 og 20/4 fasting. Celulittene på rumpa forsvant, og den ble glatt og spretten. 

Anonymkode: 21a99...efa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja. Styrketrening kombinert med ren mat og 16/8 og 20/4 fasting. Celulittene på rumpa forsvant, og den ble glatt og spretten. 

Anonymkode: 21a99...efa

Hva går den fastingen utpå?

Anonymkode: 20023...e51

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, styrketrening hjelper. Eller jogging/sykling... Det er underhudsfett som legger seg litt "annerledes", og når det forbrennes så forsvinner det. :) Det hjelper ikke å bare gå ned i vekt. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Cellulittene ligger i vevet i huden, men styrke trening strekker vevet og derfor blir de mindre synlige ved større muskler fordi de strammer huden, men du må samtidig sørge for å ta tak i kosthold og bli kvitt en del fett for å bedre dem. Fett gjør det motsatte. Så svaret er ja.

Anonymkode: a7240...5f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Cellulittene ligger i vevet i huden, men styrke trening strekker vevet og derfor blir de mindre synlige ved større muskler fordi de strammer huden, men du må samtidig sørge for å ta tak i kosthold og bli kvitt en del fett for å bedre dem. Fett gjør det motsatte. Så svaret er ja.

Anonymkode: a7240...5f9

Jeg var derimot på lavkarbo og fikk cellulitter etter å ha hivd innpå masse sjokolade om kvelden, over tid (altså jeg gikk fra null til 100 i det å spise sukker her) Har fått de under kontroll med lavkarbo igjen. Det er ikke sånn at fett er dårlig det kommer nok an på helheten i kostholdet, for meg så var det ikke bra å spise så mye sukker plutselig, og karbohydrater er også noe som gjør det verre for min del, så det kommer an på helheten. Mange maner jo at lavkarbo er bra mot cellulitter,  men jeg tror det beste er å kjenne deg selv og vite hva som fungerer for deg. Man trenger ikke være ekstrem den ene eller andre veien liksom. 

Anonymkode: 43e69...070

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...