Gå til innhold

Cyste på eggestokken og graviditet

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei.

Jeg lurer på om det er noen her inne som sliter med cyste på eggestokken og som prøver å blir gravid eller har vært gravid?Tak det lang tid å blir gravid med det?

Fikk dere noen hormoner for det? Hvor lang tid gikk det før man fikk hjelp etter en påvist cyste?

Usikker på hvor jeg skal poste denne meldignen, prøver jeg.

Hilsen Lene.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har slitt med cyster i underlivet i over femten år. Har hatt en spontanabort og født tre herlige unger, og ingen av de tre barna var planlagte.... :ler:

Det eneste problemet jeg har hatt var da det gikk hull på en cyste. som oftest tørker de inn eller du må fjerne de. Veldig sjelden man får noe problemer med de.

I følge legen på akutten da jeg ble lagt inn, var at når det går hull på de, så opplever man en smerte som er helt ubeskrivelig. Og det kan jeg skrive under på.

Nå har jeg to cyster, tenker sjelden på det, men håper de tørker inn av seg selv og at det ikke går hull på de.

Jeg tror ikke det skal ha noe å si om du ønsker å bli gravid. Det er mange år siden jeg fikk vite at jeg har to cyster, men har ikke gjort noe med de. Det kan godt tenkes de er borte for alt jeg vet.

Skrevet

Hei.

Takk for svar. Tok det lang tid før du blei gravid da?Fikk du ikke noe for de? Er det ikke sånn at når man har cyste så kommer ikke egget ut, derfor blir den der lengre?

Må bare spørre, fordi jeg er så redd for at det skal ta laaang tid. Selv har vi jo ikke prøvd mere en 3 måneder, men siden jeg har de cystene så har jeg vært usikker.

klem fra Lene.

Skrevet

Som jeg skrev så er ingen av mine svangerskap planlagte, så vi jobbet ikke bevisst for og bli gravide.

Jeg fikk ikke noe for de, de vil helst ikke gjøre noe med de. Enten så har du de uten store problemer eller så tørker de inn av seg selv.

Jeg tror og er ganske sikker på at jo mere du tenker på det, og det at dere jobber for og bli gravide, jo lengre tid tar det for deg å bli gravid.

Slapp av og tenk på nytelsen ;) og ikke stress med "planene".

Min bror og svigerinne prøvde i to år, var til utredning og fant ut at min bror produserte 50 % døde og 50 % levende sædceller. Var et styr uten like......Og som de stresset med dette.

Er ikke rart det ikke ble noen barn med de forventningene.... :forvirret:

Men så forlovet de seg og bestemte seg for og legge "babyjobbinga" på is til etter bryllupet......Gjett hvem som var gravid to mnd senere??? ;)

Så bare et lite, men forhåpentligvis et godt råd.......

Tenk på kosen og ikke noe annet......

Ta det som et pluss hvis du skulle bli gravid....

Det vil skje, men ikke hvis du kun tenker på det og stresser hodet ditt med det......

Gjør noe hyggelig sammen, ta spabeh....reis bort eller bare gjør noe som kan få tanken bort fra akkurat cyster og svangerskap.

Jeg har vel alltid "fryktet" å bli gravid og har blitt det fire ganger. :ler:

Skrevet

Ok, takk for svar.

Skal prøve å slappe av, men føler ikke at jeg stresser så mye med dette? Men jeg bare lurer litt på andres erfaringer fordi jeg ikke har så mye av dem på denne fronten. Har også hørt fra andre at om de har hatt cyste så har de også slitt med å bli gravid. men det skyltes kanskje andre ting det da. Du har jo blitt det tre gagner uten planlegging så, da er det jo håp :)

Er i allefall spent på morgen dagen... Og jeg er så utrolig glad i barn. Har jobbet med barn siden jeg var 12 og håper jo inderlig at jeg kan få et selv. og når alle andre rundt deg blir gravid bare man ser på dem så blir man kanskje litt mere skeptisk :forvirret:

Klem fra Lene

Skrevet

Hei igjen!

Skal love deg at hvis du selv er i planleggingsfasen, så syns du alle rundt deg er gravide.....bare ikke du!

Ikke for og være ekkel, men det kan godt hende at i din underbevissthet, så stresser kroppen din.

Du prøver å la vær å stresse med det, men det henger allikevel over deg....

Svigerinna mi sa også at hun ikke stresset med det, men vi så jo at så fort hun fikk noe annet å tenke på så ble hun gravid.

Det blir din tur også.....Den dagen kommer......Gled deg! :klem:

Og det er utrolig mange gravide for tiden. Har selv lagt merke til det.....

Ønsker dere begge lykke til......Om ikke så lenge så kan det hende du må inn på de gravide sitt forum.....

Klem fra meg til deg..... :klem:

Gjest KATTAstrofe
Skrevet (endret)
Det eneste problemet jeg har hatt var da det gikk hull på en cyste. som oftest tørker de inn eller du må fjerne de. Veldig sjelden man får noe problemer med de.

I følge legen på akutten da jeg ble lagt inn, var at når det går hull på de, så opplever man en smerte som er helt ubeskrivelig. Og det kan jeg skrive under på.

Jeg tror ikke det skal ha noe å si om du ønsker å bli gravid.  Det er mange år siden jeg fikk vite at jeg har to cyster, men har ikke gjort noe med de. Det kan godt tenkes de er borte for alt jeg vet.

Det med smerte kan jeg også skrive under på! Hadde en gang en slik cyste som det gikk hull på. Jeg har høy smerteterskel, men jeg begynte å kaldsvette og gikk rett i bakken av smertene, og hadde gangsperre i hele kroppen i to dager etterpå (hadde spent alt av muskler da det gjorde vondt).

Fikk ingen beskjed om at det skulle gjøre det vanskeligere for meg å bli gravid. Gynekologen sa at det var heller tvert om, og anbefalte meg å begynne med hormonell prevensjon dersom jeg ikke planlagte barn i nærmeste fremtid.

Endret av KATTAstrofe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...