Gå til innhold

Hjerteformet livmor, noen som har blitt gravide?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det noen her som har blitt gravide med hjerteformet livmor og har erfaringer å dele?

Selv har jeg hjerteform og skillevegg i halve livmoren

Anonymkode: 2211b...df5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har hjerteform men bare en liten klaff øverst. Blir veldig fort gravid, 50 % har blitt SA eller MA. 

Anonymkode: 75f58...b6b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har delt livmor (hjerteformet med skillevegg), og jeg har båret frem to barn.
Som brukeren over har erfart, har jeg også blitt veldig raskt gravid.  Det ble ofte spøkt med at jeg ble gravid bare jeg så en manns underbukse.  :ler:

Dessverre har jeg også hatt noen spontanaborter og MA, men legene var ikke sikre på om det skyldes livmoren eller om det kunne være andre forhold.

Anonymkode: d78d7...365

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar!

Trist å høre at dere har gått gjennom SA og MA. Det er vel bare å stålsette seg for at det samme vil skje med meg.

Hvordan gikk fødsel og svangerskapene med spirene som klarte seg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Takk for svar!

Trist å høre at dere har gått gjennom SA og MA. Det er vel bare å stålsette seg for at det samme vil skje med meg.

Hvordan gikk fødsel og svangerskapene med spirene som klarte seg?

Jeg hadde greie nok svangerskap.
Ekstrem svangerskapskvalme hadde jeg med begge, og jeg fikk bekkenløsning under siste svangerskap, men ut over det hadde jeg ingenting å klage på.  :)

Det eneste som var "unormalt" hos meg, var at jeg menstruerte de første månedene med begge.  Jeg skjønte derfor ikke at jeg var gravid før det hadde gått en del uker.
Jeg vet ikke om det var på grunn av livmoren, men legens teori var at det kunne være slik at "den ene delen var gravid, den andre delen var det ikke".

Men OBS: spiral er ikke et godt prevensjonsmiddel for oss med delt livmor! :ler:  (Jeg ble gravid med spiral)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søster har hjerteformet livmor. Helt ok svangerskap, men alle barna la seg konsekvent med rumpa ned og måtte tas med keisersnitt pga veldig smalt bekken. Ellers ikke noe mer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Jeg hadde greie nok svangerskap.
Ekstrem svangerskapskvalme hadde jeg med begge, og jeg fikk bekkenløsning under siste svangerskap, men ut over det hadde jeg ingenting å klage på.  :)

Det eneste som var "unormalt" hos meg, var at jeg menstruerte de første månedene med begge.  Jeg skjønte derfor ikke at jeg var gravid før det hadde gått en del uker.
Jeg vet ikke om det var på grunn av livmoren, men legens teori var at det kunne være slik at "den ene delen var gravid, den andre delen var det ikke".

Men OBS: spiral er ikke et godt prevensjonsmiddel for oss med delt livmor! :ler:  (Jeg ble gravid med spiral)

Takk for at du deler☺️
det med mensen har jeg ikke tenkt på. Får kanskje ta en test selv om jeg har mensen nå.

Spiral funket dårlig på meg. Midtveggen dyttet den ut igjen😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble "operert" for hjerteformet livmor. Hadde ikke mye, men gynekologen ønsket å gjøre det for å bedre sjansen for å bli gravid :)

Jeg kunne velge mellom å være våken og narkose. Jeg valgte å være våken. Veldig vondt, så jeg anbefaler isåfall narkose. Han spurte flere ganger underveis om jeg ville avbryte. Og jeg har høy smerteterskel og ønsket bare å bli ferdig. Fødselen var bedre liksom 🙈

Anonymkode: 6c69f...aba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg ble "operert" for hjerteformet livmor. Hadde ikke mye, men gynekologen ønsket å gjøre det for å bedre sjansen for å bli gravid :)

Jeg kunne velge mellom å være våken og narkose. Jeg valgte å være våken. Veldig vondt, så jeg anbefaler isåfall narkose. Han spurte flere ganger underveis om jeg ville avbryte. Og jeg har høy smerteterskel og ønsket bare å bli ferdig. Fødselen var bedre liksom 🙈

Anonymkode: 6c69f...aba

Auu! Det høres helt grusomt ut!

Fikk beskjed om at man først vurderer operasjon eller 5,6,7 spontanaborter. Synes det hørtes ganske sykt ut. Men det er vel sikkert forskjellig etter hvor mye man har. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjerteformet her også. Gynekologen påpekte det på tidlig ultralyd. Har hatt 1 MA tidligere, men gikk fint i siste svangerskapet. 

Anonymkode: 7efe0...350

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Takk for at du deler☺️
det med mensen har jeg ikke tenkt på. Får kanskje ta en test selv om jeg har mensen nå.

Spiral funket dårlig på meg. Midtveggen dyttet den ut igjen😅

Hos meg ble bare den ene delen beskyttet av spiralen, så overraskelsen var stor både hos lege og meg selv da jeg var hos ham for å fjerne spiralen, og jeg allerede var gravid.  :ler: 

Dette skjedde før vi visste at jeg hadde delt livmor.   Det ble ikke oppdaget før noen år senere, etter første MA, som jeg hadde da vi prøvde på nr 3.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...