AnonymBruker Skrevet 7. desember 2020 #1 Skrevet 7. desember 2020 Jeg er altså så lei av å eksistere. I dag kokte jeg vann i vannkokeren og helte over armen min. Det er lenge siden siste jeg skadet meg på noe grovere måte enn å klype meg selv, men nå kjenner jeg trangen er tilbake. Jeg har så lysst til å forsvinne, men det er så mange rundt meg som ikke hadde tatt det på en god måte. Jeg er blitt ufør. Kommer meg da altså ikke inn på DPS, siden jeg er ferdig utredet, har prøvd. Legen har jeg ikke lysst å snakke med, da hun alltid er litt forsinka, og jeg ikke vil bruke enda mer av tiden. Hva skal jeg gjøre?? Anonymkode: 2a1db...042 1
Humle Brumle Skrevet 7. desember 2020 #2 Skrevet 7. desember 2020 Uff helt på bærtur at du ikke får hjelp. Kan du prøve å fortelle en venn om det også kan dere dra til legen sammen og be om henvisning til dps? Eller dra til legevakten med en venn? 2
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2020 #3 Skrevet 7. desember 2020 Humle Brumle skrev (6 minutter siden): Uff helt på bærtur at du ikke får hjelp. Kan du prøve å fortelle en venn om det også kan dere dra til legen sammen og be om henvisning til dps? Eller dra til legevakten med en venn? Jeg synes også det er helt merkelig at jeg ikke får lov til å forsette hos DPS. Men de tar meg ikke inn fordi det er ingen nye symptomer, alt er det samme som jeg er ferdig utredet for. Synes det er dumt de ser på uføre som en tapt sak😢 Jeg er bare 23 år, har egentlig hele livet igjen, men det går bare ikke. Litt flaut å si det, men jeg har ikke en eneste venn. Og bor 7 timers biltur fra all familie. Jeg har gått til legen og spurt om henvisning, og hun forsøkte å søke meg inn på tre forskjellige DPS, alle sa nei. Anonymkode: 2a1db...042 1
Humle Brumle Skrevet 7. desember 2020 #4 Skrevet 7. desember 2020 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg synes også det er helt merkelig at jeg ikke får lov til å forsette hos DPS. Men de tar meg ikke inn fordi det er ingen nye symptomer, alt er det samme som jeg er ferdig utredet for. Synes det er dumt de ser på uføre som en tapt sak😢 Jeg er bare 23 år, har egentlig hele livet igjen, men det går bare ikke. Litt flaut å si det, men jeg har ikke en eneste venn. Og bor 7 timers biltur fra all familie. Jeg har gått til legen og spurt om henvisning, og hun forsøkte å søke meg inn på tre forskjellige DPS, alle sa nei. Anonymkode: 2a1db...042 Uff, kan du spørre om kommunen har noen tilbud innen psykisk helse? Siden du er under 25 kan du sikkert også oppsøke helsestasjon for ungdom? De har noen ganger psykolog og definitivt helsesykepleiere du kan få snakke med. Kan du også vurdere å flytte nærmere familien din? Det hørtes veldig ensomt ut. 2
Stoltskeiv Skrevet 7. desember 2020 #5 Skrevet 7. desember 2020 Hva med privat psykolog? Vet det koster litt. Eller om du spør om du kan bo litt hjemme hos dine foreldre? Selvom det er langt unna
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2020 #6 Skrevet 7. desember 2020 Hvilken oppfølging har du fått etter at du ble ufør? Anonymkode: 994cb...831
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2020 #7 Skrevet 7. desember 2020 Ta kontakt med mental helse, tlf. 116123 Anonymkode: d1ed4...0ed
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2020 #8 Skrevet 8. desember 2020 Finnes vel treffsteder i alle kommuner for uføre/psyke? Anonymkode: 994cb...831
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2020 #9 Skrevet 8. desember 2020 Humle Brumle skrev (4 timer siden): Uff, kan du spørre om kommunen har noen tilbud innen psykisk helse? Siden du er under 25 kan du sikkert også oppsøke helsestasjon for ungdom? De har noen ganger psykolog og definitivt helsesykepleiere du kan få snakke med. Kan du også vurdere å flytte nærmere familien din? Det hørtes veldig ensomt ut. Enig i dette. Tror du trenger noen rundt deg og som kan være med å hjelpe til. Kan du flytte tilbake til foreldrene dine? Anonymkode: af2b7...44c
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2020 #10 Skrevet 8. desember 2020 Traktorlesba96 skrev (8 timer siden): Hva med privat psykolog? Vet det koster litt. Eller om du spør om du kan bo litt hjemme hos dine foreldre? Selvom det er langt unna Privat psykolog har jeg ikke råd til da jeg er ufør, men hadde jeg hatt råd, hadde jeg bestilt time. Har heller ikke særlig nært forhold til min familie med tanke på «det indre». Veldig glad i de og koser meg sammen med de, men å snakke om det nære har jeg aldri klart å gjøre med de. Det er en grunn til at jeg flyttet vekk. AnonymBruker skrev (8 timer siden): Hvilken oppfølging har du fått etter at du ble ufør? Anonymkode: 994cb...831 Jeg har nesten ikke fått noe oppfølging siden den dagen jeg fikk hjelp å sende uføresøknad. Legen min søkte meg inn på psykisk helse kommunen, men de sa de ikke hadde nok kompetanse med tanke på sykdommen min, samtidig som corona kom å hindret møtene. AnonymBruker skrev (7 timer siden): Finnes vel treffsteder i alle kommuner for uføre/psyke? Anonymkode: 994cb...831 Jeg har deltatt på opplegg med treffsted i kommunene, men alt er stengt nå på grunn av corona.... Når man deltar der og ser at lederne er glad for at du møter opp så føler man seg litt mer verdifull, men dessverre så måtte det også stenges. Anonymkode: 2a1db...042 1
Perelandra Skrevet 8. desember 2020 #11 Skrevet 8. desember 2020 Kjære trådstarter! Jeg må dessverre stenge tråden din. Årsaken til det er at vi moderatorer ikke kan passe tråden din konstant og luke ut svar du kan få som kan være skadelig for deg i den situasjonen du er i nå. En annen grunn er at vi ikke vet noe om hvilke kompetanse som ligger til grunn for de svarene du måtte få. Jeg vil oppfordre deg til å ta kontakt med Mental Helse, som har en telefon- og nettjeneste for alle som trenger noen å snakke eller skrive med noen om livets utfordringer. Du kan ringe til dem døgnet rundt på 116 123 eller benytte deg av nettsiden deres. Her vil du treffe mennesker som du kan prate med og få råd av, og du kan ta kontakt som anonym. Hvis du opplever at situasjonen er akutt, oppfordrer vi deg å kontakt med legevakt på tlf 116117 eller ringe nødnummer 113. Det skal også være et psykiatritilbud i alle landets kommuner. Hvis du ringer din kommunes servicetorg eller ser på hjemmesiden til hjemkommunen din, skal du finne info om dette. Her skal man kunne få noen å snakke med og hjelp videre. Du kan også be om hjelp til dette fra fastlegen, og be om henvisning videre. Med vennlig hilsen Perelandra, mod.
Fremhevede innlegg