Gå til innhold

Minke arr

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei, jeg lurer på hva jeg kan gjøre for å gjøre arr mindre synlig.  Har et arr jeg fikk for 2måneder siden som er veldig synlig og rød/lilla aktig fortsatt. Finnes det noen kjerringråd som faktisk fungerer har hørt noe om sitron osv på arret? Kom med tips setter stor pris på det!

Anonymkode: 624bb...608

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bio oil? Tror det er det det heter, burde vel i grunnen starte med en gang man skader seg om man vil minke arr.

Anonymkode: 32d81...97d

• Liker 1
Skrevet

Unngå i alle fall sollys på det, særlig det første året.

Anonymkode: 2c188...7a8

• Liker 1
Skrevet

Retinol :) Dette funker! Brukt det på operasjons arr.

Men at det fortsatt er rødt etter 2 mnd høres ikke nødvendigvis så ille ut. Retinol er ikke en rask løsning, da er litt sminke kanskje det?

Anonymkode: 5628d...164

• Liker 1
Skrevet

Du må nok bare ha tålmodighet. Det er ganske vanlig at et arr blir mer rødt/lilla, det kan vare en stund, og så blir det gradvis bedre. Men det kan ta et år. Husk å dekke det til/høy solfaktor til sommeren. Evt nå om det erer et sted som utsettes for sol (f. Eks ansikt). 

Anonymkode: f30d9...e8e

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Retinol :) Dette funker! Brukt det på operasjons arr.

Men at det fortsatt er rødt etter 2 mnd høres ikke nødvendigvis så ille ut. Retinol er ikke en rask løsning, da er litt sminke kanskje det?

Fra lege eller de du får kjøpt uten resept?

Anonymkode: ea1a4...978

• Liker 1
Skrevet

Det tar ca et år for et arr å bli hvitt hvis du behandler det bra :)

Det aller viktigste er å bruke sunblock/faktor 50 på det når du er i sola, spesielt det første året. Du kan med fordel teipe over det også i sola det første året. Hvis du ikke bruker sunblock er det stor sjanse for at arret forblir rødt.

Ellers prøv å godta deg selv som du er. Jeg har en haug av store operasjonsarr, men de er en del av meg :) ingen kommer feilfritt gjennom livet.

Anonymkode: 727cb...c2f

• Liker 1
Skrevet

Tråden er ryddet for brukerdebatt. 

Perelandra, mod. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Fra lege eller de du får kjøpt uten resept?

Anonymkode: ea1a4...978

Kjøper en vanlig ansikts krem på skin city og så øker du dosen ettersom hvor godt huden din tåler det :) Men dette er jeg ikke så god på, post på "hudpleie og velvære" så får du kanskje mer nøyaktige svar om retinol. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...