AnonymBruker Skrevet 7. desember 2020 #1 Skrevet 7. desember 2020 Hei, jeg lurer på hva jeg kan gjøre for å gjøre arr mindre synlig. Har et arr jeg fikk for 2måneder siden som er veldig synlig og rød/lilla aktig fortsatt. Finnes det noen kjerringråd som faktisk fungerer har hørt noe om sitron osv på arret? Kom med tips setter stor pris på det! Anonymkode: 624bb...608
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2020 #2 Skrevet 7. desember 2020 Bio oil? Tror det er det det heter, burde vel i grunnen starte med en gang man skader seg om man vil minke arr. Anonymkode: 32d81...97d 1
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2020 #3 Skrevet 7. desember 2020 Unngå i alle fall sollys på det, særlig det første året. Anonymkode: 2c188...7a8 1
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2020 #4 Skrevet 8. desember 2020 Retinol Dette funker! Brukt det på operasjons arr. Men at det fortsatt er rødt etter 2 mnd høres ikke nødvendigvis så ille ut. Retinol er ikke en rask løsning, da er litt sminke kanskje det? Anonymkode: 5628d...164 1
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2020 #5 Skrevet 8. desember 2020 Du må nok bare ha tålmodighet. Det er ganske vanlig at et arr blir mer rødt/lilla, det kan vare en stund, og så blir det gradvis bedre. Men det kan ta et år. Husk å dekke det til/høy solfaktor til sommeren. Evt nå om det erer et sted som utsettes for sol (f. Eks ansikt). Anonymkode: f30d9...e8e 1
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2020 #6 Skrevet 8. desember 2020 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Retinol Dette funker! Brukt det på operasjons arr. Men at det fortsatt er rødt etter 2 mnd høres ikke nødvendigvis så ille ut. Retinol er ikke en rask løsning, da er litt sminke kanskje det? Anonymkode: 5628d...164 Fra lege eller de du får kjøpt uten resept? Anonymkode: ea1a4...978 1
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2020 #7 Skrevet 8. desember 2020 Det tar ca et år for et arr å bli hvitt hvis du behandler det bra Det aller viktigste er å bruke sunblock/faktor 50 på det når du er i sola, spesielt det første året. Du kan med fordel teipe over det også i sola det første året. Hvis du ikke bruker sunblock er det stor sjanse for at arret forblir rødt. Ellers prøv å godta deg selv som du er. Jeg har en haug av store operasjonsarr, men de er en del av meg ingen kommer feilfritt gjennom livet. Anonymkode: 727cb...c2f 1
Perelandra Skrevet 8. desember 2020 #8 Skrevet 8. desember 2020 Tråden er ryddet for brukerdebatt. Perelandra, mod.
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2020 #9 Skrevet 8. desember 2020 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Fra lege eller de du får kjøpt uten resept? Anonymkode: ea1a4...978 Kjøper en vanlig ansikts krem på skin city og så øker du dosen ettersom hvor godt huden din tåler det Men dette er jeg ikke så god på, post på "hudpleie og velvære" så får du kanskje mer nøyaktige svar om retinol. Anonymkode: 5628d...164
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå