Gå til innhold

161 og 57 kg

Fremhevede innlegg

Skrevet

Det er akkurat så høy jeg er og akkurat så mye jeg veier, og jeg er slank.

Anonymkode: 74cac...b81

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er 163 og veier 46, får hele tiden høre at jeg er tynn. Men jeg har jo den pølse magen🤮

Anonymkode: 9cc66...d18

Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Jeg er 163 og veier 46, får hele tiden høre at jeg er tynn. Men jeg har jo den pølse magen🤮

Anonymkode: 9cc66...d18

Da har du et alvorlig problem med kroppsbildet ditt, for du er på grensen til alvorlig underernæring. 

Anonymkode: 885a0...3d4

• Liker 4
Skrevet (endret)

BMI er et elendig mål på enkeltpersoner.BMI passer til å måle store grupper med mennesker opp mot hverandre.  Du kan være  sikker på At et land med 26 i bmi-snitt er et feitere land en et med 24,  Men en person med 24 i bmi kan være feitere en en med 26.

Selv har jeg 27 i bmi, uten å være muskuløs eller å ha noe ekstra.   De fleste gjetter dog en mye lavere vekt en min faktiske vekt.

Endret av Chomsky89
Skrevet

Gjennomsnittlig BMI blant kvinner i Norge er litt over 26, siden din er 22 veier du altså litt mindre enn de fleste på din høyde. Om du ikke trives med vekten får du vurdere om du synes det er verdt det å gjøre noe med den. 

(Jeg er 163 høy og trives best rundt 50 kg.) 

Anonymkode: 13ae9...b0e

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Gjennomsnittlig BMI blant kvinner i Norge er litt over 26, siden din er 22 veier du altså litt mindre enn de fleste på din høyde. Om du ikke trives med vekten får du vurdere om du synes det er verdt det å gjøre noe med den. 

Da veier TS faktisk 10 kg mindre enn gjennomsnittet !

Anonymkode: 5e39b...d11

Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

for du er på grensen til alvorlig underernæring. 

Det vet man ikke før man har undersøkt personen. BMI er ikke en troverdig måte å måle enkeltpersoner på. Hun er nok neppe feit, men det er større individulle forskjeller en at man kan plassere folk i noen kategori  kun med høyde og vekt som info. 

Skrevet (endret)

Hvis man var160 cm høy og veide 210 kg, så skulle man være nokså pirkete for å legge merke til at vedkommende falt. 

Endret av MortenMinstelønn
Skrevet

165 cm 58 kg er slank

Anonymkode: 1935f...357

Skrevet

Helt sjukt at ikke alle i denne tråden sier at en som veier 57 kg og er 161 cm SELVFØLGELIG ikke er feit. Er ikke mulig at vedkommende er feit. Å stramme seg opp litt kan man gjerne ønske i alle vektklasser, men TS er ikke feit. Altså herreminhatt.

Anonymkode: 062f0...f87

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Helt sjukt at ikke alle i denne tråden sier at en som veier 57 kg og er 161 cm SELVFØLGELIG ikke er feit. Er ikke mulig at vedkommende er feit. Å stramme seg opp litt kan man gjerne ønske i alle vektklasser, men TS er ikke feit. Altså herreminhatt.

Ingen har skrevet at TS er feit bortsett fra henne selv.

Men enig at det er en fisketråd etter bekreftelse. Hun vet at hun ikke er feit, men skulle bare skryte litt over at hun er normalvektig etter 3 fødsler

Anonymkode: 9ff08...984

Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker said:

Man kan være ukomfortabel med vekten selv om man ikke er over grensen for overvekt, normalvekt er et stort spekter. Jeg er gravid med termin i morgen og har strengt tatt en BMI nå på 23, føler meg enorm, noe som selvfølgelig ikke er rart gitt omstendighetene, men uansett mye å veie 10 kg mer enn jeg er komfortabel med. 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Man kan være ukomfortabel med vekten selv om man ikke er over grensen for overvekt, normalvekt er et stort spekter. Jeg er gravid med termin i morgen og har strengt tatt en BMI nå på 23, føler meg enorm, noe som selvfølgelig ikke er rart gitt omstendighetene, men uansett mye å veie 10 kg mer enn jeg er komfortabel med. 

Jeg har også BMI 23 men har aldri vært gravid....

Skrevet

Jeg er like høy som deg og har samme vekt, men har drevet med tung styrketrening over lang tid og ser bare slank og veltrent ut. 

Vil anbefale deg å begynne med styrke, det strammer og former den allerede fine kroppen din :)

Anonymkode: e7079...25a

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Føler man seg feit, så er man nok feit... hvorfor bruke så mye tid på å måle ditt og datt når man bare kan bruke et speil? 2020 altså..

Anonymkode: 92293...5ca

Seriøst?

Anonymkode: 4e233...02f

Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

ikke så smart å sammenligne seg med den norske gjennomsnitts BMI. 50% av nordmenn er overvektige. 50% er ikke undervektige. 

Anonymkode: 6b7ff...570

Skrevet

165 og 62 kg her, ikke feit, helt normal med flat mage og stram kropp, trener løping og styrke :) Ville anbefalt å komme i gang med styrketrening for å stramme opp, for feit er du ikke med den vekten til den høyden. Men som noen sier over her, så kan jo en slapp og utrent kropp føles dvask..

Anonymkode: 0e5f7...1ec

• Liker 1
Skrevet

BMI er jo normal, men jeg aner ikke hvordan du ser ut. Hvor lenge er det siden sist fødsel da?

Husk at kroppen er i forandring hele tiden. Kanskje du skal veie litt akkurat nå, så går du det av senere. Så lenge du er nokså sunn (spiser normalt, beveger deg), så ville jeg ikke ha tenkt på det, rent personlig. Er du i tvil, snakk med fastlegen din. 

Jeg vet ikke helt hva jeg personlig veier akkurat nå, men jeg er sikkert vel 10 kilo tyngre og 166 cm. Føler meg ikke feit (det er jeg heller ikke, ligger innenfor normalen), men jeg er vel ok proposjonert også har jeg vendt meg til kroppen min. Gi det tid. 

Anonymkode: d48c3...788

Skrevet
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Bmi er ikke særlig nøyaktig pekepinn for å si det mildt!

Hvis en er normalt trent så er den det, likeledes er regelen høyde minus 110 pluss/minus 5 kg.  

Anonymkode: 58fe2...866

Skrevet

Du ligger helt på midten av normal bmi, så helsemessig er du helt fin! Og du er ikke feit! Samtidig veier jeg det samme som deg, og er 170cm. Føler meg også litt slapp i fisken, men jeg trener ikke. Er selv i gang med å gå ned etpar kilo, så jeg vil ikke være hyklerisk å si at du må være fornøyd! Jeg føler at min kropp må veie mindre for å se fin ut etter to barn enn før. 

Anonymkode: 4d2cf...0be

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...