Gå til innhold

Kjøpe eller leie?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ikke begynt på runden med å finne brudekjole enda, så jeg lurer på hva som lønner seg. Kjøpe brudekjole (som selges etterpå), eller leie? Hvor mye koster det som regel å leie en kjole? Har egentlig mest lyst til å kjøpe, det føles mer riktig, men blir antagelig mye dyrere...?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har funnet meg kjole nå. Vurderte å få sydd meg eller leid pga prisen, men da jeg fant drømmekjolen droppet jeg tanken på å få sydd.

Den jeg kjøper meg koster 8900kr. Hvis jeg skulle leie den koster det 6500kr. Da fant jeg ut at jeg likesågodt kjøper den til bare et par tusen mer, for da kan jeg faktisk tjene litt inn igjen om jeg selger den etterpå.

Det varierer veldig. Er det snakk om en kjole i 20000kr-klassen kan det nok hende det er like greit å leie, men hvis kjolen er under 10000 kan det være likesågreit å kjøpe. Det varierer som sagt veldig..

Skrevet

Som regel er pris.forskjellen mellom leie og kjøpe svært liten..

..men så klart skal du ha en kjole i 20 000 kr klassen lønner det seg nok å leie ja

for meg hadde det nok til og med blitt dyrer å leie.. men det er fordi jeg skal være borte i 3 uker (skal ha giftemål i usa) og da må jeg nok betale deretter også..

dessuten vil jeg jo gjerne bruke kjolen på familie festen etter å jha kommet hjem,, og måtte da ha leid kjolen 2 ganger..

Skrevet

Hei der

Kjolejakt er morro!!!

Fikk selv kjøpt kjole på salg - betalte da mindre enn det koster å leie!

Tror ikke du skal satse på å kjøpe for så å selge - det kan gå galt - er ikke alltid like lett.

Et annet tips er: finn kjolen din få produsent, navn og nr. Finn den i Danmark og du sparer nok en god del da!

Gjest gjest1
Skrevet

Hei igjen Cupcake.

Jeg kjøpte en brukt kjole på Mariann's Systue i Tønsberg.

Hun selger helt nye kjoler også så du burde ta en tur innom nå i høst. Hun har helt sikkert salg på noen av kjolene.

Ellers har du jo Cinderella i Tønsberg eller Fru Larsen i Sandefjord.

Skrevet

Skal nok innom alle de stedene, ihvertfall i Tønsberg. Har jo også Christiane på Tjøme. Når pleier det å være brudekjolesalg?

Gjest gjest1
Skrevet

Høsten tror jeg. Da skal de prøve å tømme salongene for årets modeller og gjøre plass til neste års kjoler.

Kanskje greit å ta en telefon for å høre hvis du ikke følger med i TB på annonsene der.

Skrevet

Ser på TB annonsene hver dag, så da får jeg vel se det når det står. :)

Skrevet

Nå må jeg visst ta en ringerunde til salongene i vestfold !! Hvis det er salg nå snart, må jeg jo titte!! Ser etter brukte kjoler, da jeg ikke har lyst til å bruke så mange penger på en ny. Så salg passer meg utmerket :D

Heidi; Hvor ligger Mariann`s systue i Tønsberg?? Dit må jeg dra!!

Skrevet
Nå må jeg visst ta en ringerunde til salongene i vestfold !!

Kan du fortelle det her hvis du finner ut noe? :) Har egentlig en følelse av at de ikke kan fortelle når de har salg. De vil jo sikkert at flest mulig skal kjøpe til fullpris, og ikke med vilje vente til salget begynner...

Skrevet
Kan du fortelle det her hvis du finner ut noe? :) Har egentlig en følelse av at de ikke kan fortelle når de har salg. De vil jo sikkert at flest mulig skal kjøpe til fullpris, og ikke med vilje vente til salget begynner...

Ja, det kan jeg gjøre. Kommer bare til å spørre om de skal ha salg, og når. Får jeg ikke noe svar, så har de mistet meg som en mulig kunde.

Har hørt rykter om at Fru Larsen allerede har startet salget. Kommer nok til å ringe dit om ikke så lenge..Skal gi beskjed ;)

Skrevet

salget begynner ikke nå tror jeg da..

Kjøpte kjole på slutten av salget i fjord - det var i Juni. Tror jeg har hørt at det er mai og oktober det begynner jeg..

Kan ikke anbefale å gå å finne en nå for så å vente på at den kommer påsalg.. Forelsker du deg i en kjole så bare må du ha den! Og den kommer nødvendigvis ikke på salg da.... da ville jeg heller satsa påå vente til salge og se om du finner noe da. eller fine en og lete etter den i utlandet - det er billig det

Skrevet

Det er jo masse fine kjoler til salgs brukt også da. Sjekk finn.no og dittbryllup.no. Jeg kjøpte min kjole for 7000 og solgte den igjen for 6000 kr, så jeg var strålende fornøyd med å gjøre det på den måten.

Skrevet

Jeg kjøpte min kjole brukt fra brudesalong, og er veldig godt fornøyd med det. Betalte 5000,- for kjolen (husk at det baller fort på seg med alt du "må" ha i tillegg).

Leieprisen der lå på rundt 7000,-...

Skrevet

Jeg leide min kjole. Betalte kun 1800,- for dette inkl. tilpassinger ol. Den samme kjolen kjøpt kostet over 5.000,- (En Justin Alexander-kjole)

Har hørt at flere sliter med å få solgt sine kjoler etterpå og at det derfor ikke alltid lønner seg å kjøpe.

Dette varierer vel etter type kjole, vil jeg tro.

I "min" brudesalong kostet det en pris uansett hvor lenge jeg ville leie den. Betalte altså ikke mindre for en helg enn jeg ville gjort for en mnd.

Leide brudepikekjole, sjakett til mann og brudesvenn i tillegg. Vi betalte rett i overkant av 4000,- for alt sammen inkl. tilpassing og søm.

Skrevet

Jeg har allerede snakket med Christiane.

De skulle ha salg både i Oslo og på Tjøme i slutten av september.

M.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...