Gå til innhold

Hva skjer med Tinder? Bare modeller der plutselig?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Lastet ned tinder (igjen). Akkurat startet sveipingen. Alle er jo sykt kjekke, med proffe bilder og ja, helt perfekte. Langt utenfor min liga i hvert fall. Har nok selvinnsikt til å ikke sveipe disse høyre.  Fikk da opp "nå sveipet du en populær bruker vekk". Ja, og? Jeg vil jo ha en normal mann, ikke en modell som alle de andre damene tydeligvis vil ha!

Dersom jeg sveiper venstre på alle disse, hva vil skje da? Hvem blir jeg vist etter hvert? Ingen? Regner jo med Tinder vil klassifisere meg som kresen da og ikke vet hva de skal gjøre? 🤷🏼‍♀️

Anonymkode: cc83d...2ca

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Lastet ned tinder (igjen). Akkurat startet sveipingen. Alle er jo sykt kjekke, med proffe bilder og ja, helt perfekte. Langt utenfor min liga i hvert fall. Har nok selvinnsikt til å ikke sveipe disse høyre.  Fikk da opp "nå sveipet du en populær bruker vekk". Ja, og? Jeg vil jo ha en normal mann, ikke en modell som alle de andre damene tydeligvis vil ha!

Dersom jeg sveiper venstre på alle disse, hva vil skje da? Hvem blir jeg vist etter hvert? Ingen? Regner jo med Tinder vil klassifisere meg som kresen da og ikke vet hva de skal gjøre? 🤷🏼‍♀️

Jeg så det samme tidligere i høst, og da begynte jeg å ta et bildesøk på profilbildene. Veldig mange falske profiler! For moro skyld sveipet jeg ja på et par, og de startet å chatte med en gang! Syntes jeg var så søt og blid! Alle spurte om jeg hadde vært gift og om jeg var skilt. Samme regla på alle. 

Hvis du er redd for at Tinder klassifiserer deg, sveip ja på dem da, og slett matchen etterpå evt dropp å svare .

Anonymkode: ea900...b37

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg så det samme tidligere i høst, og da begynte jeg å ta et bildesøk på profilbildene. Veldig mange falske profiler! For moro skyld sveipet jeg ja på et par, og de startet å chatte med en gang! Syntes jeg var så søt og blid! Alle spurte om jeg hadde vært gift og om jeg var skilt. Samme regla på alle. 

Hvis du er redd for at Tinder klassifiserer deg, sveip ja på dem da, og slett matchen etterpå evt dropp å svare .

Joda, men da bruker jeg jo opp likes på folk jeg ikke er interessert i og må vente til i morgen med å sveipe igjen 😂

De fleste virker ikke å være falske profiler heller 🤔

Skrevet

Mann 50+ her. Det er skikkelig ille her jeg sveiper.  Det er så tydelig fake profiler, selv om noen prøver seg med norske navn.  To eller tre bilder, og aldri norsk natur, gjerne storby. Periodevis er det kinesiske "porselensdukker".   Jeg sveiper det aller meste til venstre uansett,  og har ikke merket meg at Tinder behandler meg annerledes. Men får jeg vel ikke vite 😁

Anonymkode: 16961...87c

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Mann 50+ her. Det er skikkelig ille her jeg sveiper.  Det er så tydelig fake profiler, selv om noen prøver seg med norske navn.  To eller tre bilder, og aldri norsk natur, gjerne storby. Periodevis er det kinesiske "porselensdukker".   Jeg sveiper det aller meste til venstre uansett,  og har ikke merket meg at Tinder behandler meg annerledes. Men får jeg vel ikke vite 😁

Jeg lurer på om tinder viser meg de mest populære profilene først for å vise at "på denne plattformen finner du de kjekkeste mennene". Da får man liksom et godt inntrykk av appen og "drømmer seg bort" i alle de kjekke mennene man (ikke reelt) har sjanse på. Mulig det samme gjelder for menn da 🤷🏼‍♀️

Skrevet

Funker helt annerledes for meg. Det er bare stygge men som sitter med et glass eller øl på hvert bilde (sikkert de som har veldig spesielt forhold med alkohol ).I tillegg ser de mye eldre enn alder som vises. 

Anonymkode: 64555...809

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Funker helt annerledes for meg. Det er bare stygge men som sitter med et glass eller øl på hvert bilde (sikkert de som har veldig spesielt forhold med alkohol ).I tillegg ser de mye eldre enn alder som vises. 

Har du hatt tinder en stund eller akkurat registrert deg?

Jeg mistenker at jeg får "kremen", som alle damene vil ha, først og de vanlige mennene (som er mindre populære på appen) etter hvert. 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Du får de fineste og mest populære profilene først, og så vises du alle de andre etterpå. Har du hatt profilen en stund, si et par uker, er det langt mellom godbitene. Og mange av de mer håpløse vises om og om igjen, det må være fordi de har dyreste Gold-abonnementet (altså har betalt for lengst tid).

• Liker 1
Skrevet
31 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg lurer på om tinder viser meg de mest populære profilene først for å vise at "på denne plattformen finner du de kjekkeste mennene". Da får man liksom et godt inntrykk av appen og "drømmer seg bort" i alle de kjekke mennene man (ikke reelt) har sjanse på. Mulig det samme gjelder for menn da 🤷🏼‍♀️

Det gjelder for menn også, men menn bruker i snitt mye lenger tid i appen, og sveiper mange flere, og da vil de jo se de mindre populære profilene etterhvert også. Litt av problemet er at mange kvinner slutter å sveipe noe særlig når de har "nok" matches, og siden kjekkasene vises først, er det veldig mange "normale" menn som aldri blir vurdert engang.

Når du har en ny profil, får du en midlertidig "boost" som gjør at flere ser deg. Derfor blir menn som ikke er superkjekke ofte rådgitt å slette og lage ny profil etter en måned eller to, for å unngå å drukne fullstendig i mengden.

Anonymkode: 461a7...95d

• Liker 1
Skrevet

Det er vanvittig mange av disse kinesiske jentene nå. Skjønner det ærlig talt ikke, og jeg er relativt sikker på at mange av dem er "ekte". Snakket med et par stykker over tid, uten noe mas om penger eller noe slikt, og samtalene har dødd ut naturlig. Jeg bare fatter ikke hvorfor de sveiper i Oslo.

Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Det er vanvittig mange av disse kinesiske jentene nå. Skjønner det ærlig talt ikke, og jeg er relativt sikker på at mange av dem er "ekte". Snakket med et par stykker over tid, uten noe mas om penger eller noe slikt, og samtalene har dødd ut naturlig. Jeg bare fatter ikke hvorfor de sveiper i Oslo.

En mulig teori, som er litt konspiratorisk,  er at den kinesiske staten står bak. De vil sakte men sikkert gjøre oss vant til et nytt skjønnhetsideal.  Kina jobber ikke kortsiktig, men i tiår og hundreår, og mens vi sitter her livredde for muslimer og terrorister, så kjøper kineserne verden, bit for bit.

Skrevet
AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

de sveiper internasjonalt pga corona

Anonymkode: 584ba...60d

• Liker 1
Skrevet

Haha! De fleste klager jo over at ingen menn på tinder er kjekke nok 😅 Aldri hørt noen klage på det motsatte før

Anonymkode: e2bac...566

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Haha! De fleste klager jo over at ingen menn på tinder er kjekke nok 😅 Aldri hørt noen klage på det motsatte før

Nei, men hva med å klage på falske profiler da? De blir stadig flinkere. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg har sveipet noen av de kjekke der til høyre, da får jeg opp "du har nå sveipet på en populær profil, vil du oppgradere liken din til en super-like for å øke sjansen for match?". Da er det jo liksom ikke noe vits. Jeg er helt gjennomsnittlig selv, det er helt åpenbart at jeg ikke kommer noe videre med disse mennene. Såpass selvinnsikt har jeg, utseendemessig er det mange damer som er veldig mye penere enn meg. Da vil jeg heller se mer gjennomsnittsmannen som det faktisk er mulig for meg å komme noe sted med.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...