Gå til innhold

Hvilke fjellsko har du?


Cecilie82

Anbefalte innlegg

Tenkte på et par nye fjellsko. Er  brei over vristen  så salemon er ikke skoen for meg. Hvilken har du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har du prøvd noen modeller fra Scarpa? De er litt dyre, men verdt det. Salomon er ikke merket for meg heller.

Anonymkode: c13ff...541

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Disse https://framsport.no/blogs/news/hoka-kaha-gtx-tursko-med-gore-tex - og elsker de. Har hatt mine par med sko oppigjennom, både høye og lave, men disse slår alle langt ned i støvlene (høhø). Sitter limt fast i underlaget samtidig som komforten er kjempehøy. Dette er mitt første par fra Hoka, og kommer nok til å kjøpe vanlige joggesko fra Hoka også når våren kommer ☺️

Anonymkode: 0ea07...2a2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Disse https://framsport.no/blogs/news/hoka-kaha-gtx-tursko-med-gore-tex - og elsker de. Har hatt mine par med sko oppigjennom, både høye og lave, men disse slår alle langt ned i støvlene (høhø). Sitter limt fast i underlaget samtidig som komforten er kjempehøy. Dette er mitt første par fra Hoka, og kommer nok til å kjøpe vanlige joggesko fra Hoka også når våren kommer ☺️

Anonymkode: 0ea07...2a2

Bokmerket disse, ser for meg at de kan bli mitt neste skokjøp.

Jeg kjøpte mitt første par Hoka  joggesko (Bondi 6) i vår, og Bondi 7 nå på høsten. De er så gode for mine føtter at tursko fra samme merke definitivt er verdt å teste ut.

 

Akkurat har jeg Mammut Mercury Mid GTX. De er.. ok. De kjennes gode på foten og er komfortable på ankelen, men sålen er ikke den beste for meg.

Før det har jeg hatt Salomon Comet 3D GTX. Når det første paret røk kjøpte jeg et til av samme sort, og når det paret røk var de gått ut av produksjon. R.I.P. Alle andre sko sko fra Salomon er for smale på sålen og klemmer på ankelkulene.

Anonymkode: b72b4...acf

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Crispi 2 forskjellige typer samt crispi fjellskisko😊 bred over rista, første skoene jeg har hatt som jeg har sluppet gå til med gnagsår første turene 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Vurderer de ja😃 Hvordan er skinnet/læret på toppen? Blir det fort stygt? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Bokmerket disse, ser for meg at de kan bli mitt neste skokjøp.

Jeg kjøpte mitt første par Hoka  joggesko (Bondi 6) i vår, og Bondi 7 nå på høsten. De er så gode for mine føtter at tursko fra samme merke definitivt er verdt å teste ut.

 

Akkurat har jeg Mammut Mercury Mid GTX. De er.. ok. De kjennes gode på foten og er komfortable på ankelen, men sålen er ikke den beste for meg.

Før det har jeg hatt Salomon Comet 3D GTX. Når det første paret røk kjøpte jeg et til av samme sort, og når det paret røk var de gått ut av produksjon. R.I.P. Alle andre sko sko fra Salomon er for smale på sålen og klemmer på ankelkulene.

Anonymkode: b72b4...acf

Hvordan er mamut skoen i str? Blir skinnet/læret på toppen fort stygt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Crispi, beste fjellsko jeg har hatt!

Anonymkode: 3f9d6...c6e

Hvilken modell har du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har brei fot, og har Salomon. De tilpasset seg foten veldig godt. Elsker de og skal kjøpe nye nå etter å ha slitt ut de forrige. Har en halvhøy type (rett over ankel). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

De så supre ut. Hvordan er de i str? Bruker vanligvis 36 m/såle 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har flere litt avhengig av hvilken fjelltur osv. men jeg har skinnsko høy og lav fra scarpa, høye skinn fra crispi og  både høye og lave fra lasportiva - foretrekker de siste som regel.. Du må nesten prøve hva som kjennes komfortabel for deg, anbefaler å gåtil e.g. intersport med 30 dager åpent kjøp.

Anonymkode: ed8e4...bbc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Cecilie82 skrev (33 minutter siden):

Vurderer de ja😃 Hvordan er skinnet/læret på toppen? Blir det fort stygt? 

Ja, så skoene krever litt vedlikehold. Er ikke bare å skylle av med vann etter en litt gjørmete tur for å si det sånn. 

Anonymkode: 9a9c8...800

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Bokmerket disse, ser for meg at de kan bli mitt neste skokjøp.

Jeg kjøpte mitt første par Hoka  joggesko (Bondi 6) i vår, og Bondi 7 nå på høsten. De er så gode for mine føtter at tursko fra samme merke definitivt er verdt å teste ut.

 

Akkurat har jeg Mammut Mercury Mid GTX. De er.. ok. De kjennes gode på foten og er komfortable på ankelen, men sålen er ikke den beste for meg.

Før det har jeg hatt Salomon Comet 3D GTX. Når det første paret røk kjøpte jeg et til av samme sort, og når det paret røk var de gått ut av produksjon. R.I.P. Alle andre sko sko fra Salomon er for smale på sålen og klemmer på ankelkulene.

Anonymkode: b72b4...acf

Glemte å skrive at de er rimelig breie over foten også. Jeg har korte, men brede føtter. Har god plass i de! ☺️ vil iallefall anbefale å prøve de. De kostet jo 2999 på nettsiden jeg linket til, men ser man kan få de ned i 1800-1900 når jeg googler dem ☺️

Anonymkode: 0ea07...2a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Glemte å skrive at de er rimelig breie over foten også. Jeg har korte, men brede føtter. Har god plass i de! ☺️ vil iallefall anbefale å prøve de. De kostet jo 2999 på nettsiden jeg linket til, men ser man kan få de ned i 1800-1900 når jeg googler dem ☺️

Anonymkode: 0ea07...2a2

Hvilke av de tre er dette? Går utifra det er Mamutskoen? 

Endret av Cecilie82
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...