AnonymBruker Skrevet 8. desember 2020 #21 Skrevet 8. desember 2020 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Nyutdannede jurister begynner på lønnstrinn 47 (430.000 kr i året). Lønnsøkning er nærmest ikke-eksisterende, og jurister som har jobbet der i ti år tjener rundt 550.000. Anonymkode: 49c4b...fe4 Hvordan kan de begynne på 430.000 når minstesats i staten for høyere akademisk bakgrunn er 458.900 kr? Jeg fikk jobb i kommunen som første jobb i fjor, og da fikk jeg 530.000. Men det er kommunen da. Anonymkode: f8ec3...9f1
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2020 #22 Skrevet 8. desember 2020 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Hvordan kan de begynne på 430.000 når minstesats i staten for høyere akademisk bakgrunn er 458.900 kr? Jeg fikk jobb i kommunen som første jobb i fjor, og da fikk jeg 530.000. Men det er kommunen da. Anonymkode: f8ec3...9f1 Saksbehandlerstillingene som nettopp ble lyst ut, og som i stor grad er påtenkt nyutdannede med mastergrad, startet på i underkant av 480'. Det er ikke unormalt for en slik stilling. Det at UDI har et stort antall av denne typen medarbeidere bidrar selvfølgelig til å dra ned snittet sammenlignet med andre direktorater. Anonymkode: 5c3d1...d6d
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2020 #23 Skrevet 8. desember 2020 AnonymBruker skrev (53 minutter siden): Saksbehandlerstillingene som nettopp ble lyst ut, og som i stor grad er påtenkt nyutdannede med mastergrad, startet på i underkant av 480'. Det er ikke unormalt for en slik stilling. Det at UDI har et stort antall av denne typen medarbeidere bidrar selvfølgelig til å dra ned snittet sammenlignet med andre direktorater. Anonymkode: 5c3d1...d6d Veldig rart. Hvordan kan det være sånn når de har en tariffestet minstesats? Har man lov til å avtale lavere lønn enn tariff? Anonymkode: f8ec3...9f1
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2020 #24 Skrevet 8. desember 2020 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Veldig rart. Hvordan kan det være sånn når de har en tariffestet minstesats? Har man lov til å avtale lavere lønn enn tariff? Anonymkode: f8ec3...9f1 Det er jo ikke det? Minstelønn for akademikere i staten er lavere enn det. Anonymkode: 5c3d1...d6d
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2020 #25 Skrevet 8. desember 2020 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hmm, det er veldig godt arbeidsmiljø der Svært lite arbeidspress og lange pauser, men jeg ser ikke på det som positivt. Nå vet jeg ikke hva du tenker på som «attraktivt», men min mening er at det ikke er det. Majoriteten av de som jobber der får ikke relevante arbeidsplasser noen andre plasser, så hvis du vil gjøre karriere der så kan det være enkelt å klatre. Vær imidlertid obs på at lederstillinger i administrasjonen går på «rundgang», så der vil det være svært vanskelig å få innpass med mindre du er bestevenn med noen av lederne fra før av. Anonymkode: 49c4b...fe4 Det forklarer hvorfor saksbehandlingstiden på søknader er langt over 15 måneder! Anonymkode: 6451f...a85 1
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2020 #26 Skrevet 8. desember 2020 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Det er jo ikke det? Minstelønn for akademikere i staten er lavere enn det. Anonymkode: 5c3d1...d6d Nei. Den ble riktignok økt til 458.900 kr i september 2020, men den var ikke så mye lavere før det. Anonymkode: f8ec3...9f1
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2020 #27 Skrevet 8. desember 2020 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Nei. Den ble riktignok økt til 458.900 kr i september 2020, men den var ikke så mye lavere før det. Anonymkode: f8ec3...9f1 De som startet med mastergrad i 2017 startet på lønnstrinn 47 (som da var 412.000) Anonymkode: 49c4b...fe4
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2020 #28 Skrevet 8. desember 2020 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): De som startet med mastergrad i 2017 startet på lønnstrinn 47 (som da var 412.000) Anonymkode: 49c4b...fe4 Fryktelig lavt. Burde ikke vært lov. Anonymkode: f8ec3...9f1
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2020 #29 Skrevet 8. desember 2020 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Lite arbeidspress, lederstillinger på rundgang og ingen som egentlig ønsker å jobbe der? Enten har du aldri jobbet i UDI eller så er du bare en veldig bitter person som ikke har oppnådd det du vil. Anonymkode: 5c3d1...d6d Joda, jeg jobbet fem år i UDI, og var egentlig storfornøyd med å jobbe der så lenge det varte, helt til jeg følte at større utfordringer i et engasjert fagmiljø var mer riktig for meg. I min avdeling var det flere som kom på jobb kl 09.00 og startet da arbeidsdagen med å begynne og drikke kaffe på kjøkkenet. Dette varte til cirka kl 10.00, til gjengen fant ut at det bare var én time til lunsj, og de «uansett ikke rakk å begynne på noe» som de sa. Jeg og mine nærmeste kollegaer på jobb (samme kull; nyutdannede og full av pågangsmot og arbeidslyst) fikk beskjed om å fatte mindre antall vedtak fordi vi satt de andre ansatte i et dårlig lys. Anonymkode: 49c4b...fe4 1
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2020 #30 Skrevet 8. desember 2020 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Fryktelig lavt. Burde ikke vært lov. Anonymkode: f8ec3...9f1 Jeg mente 2015. Men ikke noe bedre av den grunn Anonymkode: 49c4b...fe4
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2020 #31 Skrevet 8. desember 2020 Jeg jobbet der tidligere. Utrolig masse hyggelige, flinke, samvittighetsfulle og engasjerte folk. Vi hadde det veldig gøy på jobb selv om oppgavene kan være tørre. Jeg har fortsatt kontakt med flere av de selv om vi ikke jobber der lenger. Det er en super «første jobb» som Nyutdannet, og har fått spennende jobber etter denne erfaringen. Dessverre er (var?) økonomien der dårlig, pga basert på asylankomster som varierer fra år til år, så lønna kan man ikke skryte av. Synes også det var lite mobilitet på avdelingene. Men jeg setter stor pris på arbeidsmiljø og folkene jeg jobber med og ser i hverdagen, så kan anbefale å jobbe der! Anonymkode: 364f5...c19
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2020 #32 Skrevet 8. desember 2020 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Jeg jobbet der tidligere. Utrolig masse hyggelige, flinke, samvittighetsfulle og engasjerte folk. Vi hadde det veldig gøy på jobb selv om oppgavene kan være tørre. Jeg har fortsatt kontakt med flere av de selv om vi ikke jobber der lenger. Det er en super «første jobb» som Nyutdannet, og har fått spennende jobber etter denne erfaringen. Dessverre er (var?) økonomien der dårlig, pga basert på asylankomster som varierer fra år til år, så lønna kan man ikke skryte av. Synes også det var lite mobilitet på avdelingene. Men jeg setter stor pris på arbeidsmiljø og folkene jeg jobber med og ser i hverdagen, så kan anbefale å jobbe der! Anonymkode: 364f5...c19 Flott å se at du også er enig i arbeidsmiljøet var bra Anonymkode: 49c4b...fe4 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå