AnonymBruker Skrevet 6. desember 2020 #1 Skrevet 6. desember 2020 Jeg har blitt innkalt til jobbintervju i UDI (Oslo). Noen som jobber der og ønsker å dele litt om hvordan det er? Jeg har mastergrad og jobber i en annen statlig organisasjon. Anonymkode: a8cb1...24e
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2020 #2 Skrevet 6. desember 2020 Lykke til! Har jobbet mye med UDI, er statsautorisert tolk. Anonymkode: ad05f...8a1
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2020 #3 Skrevet 6. desember 2020 Jeg jobbet i UDI tidligere, men sluttet da syns jeg at arbeidsoppgavene var svært lite varierende, regelverket ble tatt useriøst av ikke-jurister samt svært varierende grad av engasjement og kunnskap blant de ansatte. Anonymkode: 49c4b...fe4
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2020 #4 Skrevet 6. desember 2020 I tillegg til at man i UDI jobber i det direktoratet som lønner lavest. Anonymkode: 49c4b...fe4
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2020 #6 Skrevet 6. desember 2020 Om jeg er jurist? Eller om TS er jurist? Jeg er jurist. Jurister blir imidlertid ikke tatt særlig seriøst i UDI, da under 10% av lederne har juridisk bakgrunn. Jeg syns det er rystende at de med fagkoordineringsansvar opp mot departmentet m.m. ikke er jurister. Anonymkode: 49c4b...fe4 3
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2020 #7 Skrevet 6. desember 2020 Mange ulike stillinger i UDI, så kommer litt an på hva du skal jobbe med. Er det saksbehandlerstilling? Anonymkode: 5c3d1...d6d
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2020 #8 Skrevet 6. desember 2020 AnonymBruker skrev (3 timer siden): I tillegg til at man i UDI jobber i det direktoratet som lønner lavest. Anonymkode: 49c4b...fe4 Hvor lavt? Synes direktoratene generelt har veldig lav lønn. Er jurist i kommunen selv. Anonymkode: f8ec3...9f1
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2020 #9 Skrevet 7. desember 2020 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Mange ulike stillinger i UDI, så kommer litt an på hva du skal jobbe med. Er det saksbehandlerstilling? Anonymkode: 5c3d1...d6d Det er ikke saksbehandlerstilling. En slags mellomlederrolle. Har noe lignende i en annen statlig organisasjon nå. Anonymkode: a8cb1...24e
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2020 #10 Skrevet 7. desember 2020 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Jeg jobbet i UDI tidligere, men sluttet da syns jeg at arbeidsoppgavene var svært lite varierende, regelverket ble tatt useriøst av ikke-jurister samt svært varierende grad av engasjement og kunnskap blant de ansatte. Anonymkode: 49c4b...fe4 Takk for svar. Var du saksbehandler eller hadde du en annen rolle? Anonymkode: a8cb1...24e
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2020 #11 Skrevet 7. desember 2020 AnonymBruker skrev (20 timer siden): I tillegg til at man i UDI jobber i det direktoratet som lønner lavest. Anonymkode: 49c4b...fe4 Lønnen referert i stillingsutlysningen er høyere enn jeg har i dag. Anonymkode: a8cb1...24e
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2020 #12 Skrevet 8. desember 2020 AnonymBruker skrev (På 7.12.2020 den 0.06): Hvor lavt? Synes direktoratene generelt har veldig lav lønn. Er jurist i kommunen selv. Anonymkode: f8ec3...9f1 Nyutdannede jurister begynner på lønnstrinn 47 (430.000 kr i året). Lønnsøkning er nærmest ikke-eksisterende, og jurister som har jobbet der i ti år tjener rundt 550.000. Anonymkode: 49c4b...fe4
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2020 #13 Skrevet 8. desember 2020 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Takk for svar. Var du saksbehandler eller hadde du en annen rolle? Anonymkode: a8cb1...24e Startet som saksbehandler, ble fungerende avdelingsleder og fagkoordinator. Anonymkode: 49c4b...fe4
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2020 #14 Skrevet 8. desember 2020 1 hour ago, AnonymBruker said: Nyutdannede jurister begynner på lønnstrinn 47 (430.000 kr i året). Lønnsøkning er nærmest ikke-eksisterende, og jurister som har jobbet der i ti år tjener rundt 550.000. Anonymkode: 49c4b...fe4 Seriøst? Som jurist? Jeg tjener mer enn dem med kun bachelorgrad ansatt i statlig sykehus uten særlig ansennitet. Helt sykt Anonymkode: a9669...e9b
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2020 #15 Skrevet 8. desember 2020 Lønn i UDI varierer veldig avhengig av bakgrunn og hva du jobber med. Lønnen i Saksbehandleravdelingene er lav. For mange andre er den mer konkurransedyktig, men aldri lønnsledende. Anonymkode: 5c3d1...d6d
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2020 #16 Skrevet 8. desember 2020 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Seriøst? Som jurist? Jeg tjener mer enn dem med kun bachelorgrad ansatt i statlig sykehus uten særlig ansennitet. Helt sykt Anonymkode: a9669...e9b Yes, helt seriøst. UDI burde skamme seg. Skal sies at dyktige jurister med karriereambisjoner ikke blir der spesielt lenge, noe som UDI igjen lider av. Anonymkode: 49c4b...fe4
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2020 #17 Skrevet 8. desember 2020 AnonymBruker skrev (1 time siden): Lønn i UDI varierer veldig avhengig av bakgrunn og hva du jobber med. Lønnen i Saksbehandleravdelingene er lav. For mange andre er den mer konkurransedyktig, men aldri lønnsledende. Anonymkode: 5c3d1...d6d HR i UDI tjener nokså greit, de passer på sine UDI er det direktoratet med lavest lønn, bortsett fra i HR-stillingene. Anonymkode: 49c4b...fe4
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2020 #18 Skrevet 8. desember 2020 Takk for svar. Er det ellers greit å jobbe der? Er det ansett for å være en attraktiv arbeidsplass? Anonymkode: a8cb1...24e
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2020 #19 Skrevet 8. desember 2020 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Takk for svar. Er det ellers greit å jobbe der? Er det ansett for å være en attraktiv arbeidsplass? Anonymkode: a8cb1...24e Hmm, det er veldig godt arbeidsmiljø der Svært lite arbeidspress og lange pauser, men jeg ser ikke på det som positivt. Nå vet jeg ikke hva du tenker på som «attraktivt», men min mening er at det ikke er det. Majoriteten av de som jobber der får ikke relevante arbeidsplasser noen andre plasser, så hvis du vil gjøre karriere der så kan det være enkelt å klatre. Vær imidlertid obs på at lederstillinger i administrasjonen går på «rundgang», så der vil det være svært vanskelig å få innpass med mindre du er bestevenn med noen av lederne fra før av. Anonymkode: 49c4b...fe4
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2020 #20 Skrevet 8. desember 2020 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hmm, det er veldig godt arbeidsmiljø der Svært lite arbeidspress og lange pauser, men jeg ser ikke på det som positivt. Nå vet jeg ikke hva du tenker på som «attraktivt», men min mening er at det ikke er det. Majoriteten av de som jobber der får ikke relevante arbeidsplasser noen andre plasser, så hvis du vil gjøre karriere der så kan det være enkelt å klatre. Vær imidlertid obs på at lederstillinger i administrasjonen går på «rundgang», så der vil det være svært vanskelig å få innpass med mindre du er bestevenn med noen av lederne fra før av. Anonymkode: 49c4b...fe4 Lite arbeidspress, lederstillinger på rundgang og ingen som egentlig ønsker å jobbe der? Enten har du aldri jobbet i UDI eller så er du bare en veldig bitter person som ikke har oppnådd det du vil. Anonymkode: 5c3d1...d6d 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå