mima Skrevet 9. desember 2020 #21 Skrevet 9. desember 2020 Collan skrev (På 7.12.2020 den 19.08): Hvor mange ganger må antivaksere høre det før det går inn? Årsaken til at denne vaksinen er utviklet på rekordtid er alle ressursene som har vært tilgjengelige. Dermed har farmasiselskapene kunnet gjøre mange ting parallelt, som de vanligvis må gjøre etter hverandre. Dessuten er vi så heldige at teknologien for mRNA-vaksine ganske nylig har blitt moden nok til å kunne lage vaksine med den. Det blir ikke siste gang vi får en mRNA-vaksine, det er vel mest sannsynlig at de fleste vaksiner heretter blir laget på den måten. Bivirkninger: mRNA-vaksine er konstruert ved å ta et ufarlig virus og pode inn et karakteristisk protein fra coronaviruset. Dermed lærer immunforsvaret seg å kjenne igjen dette proteinet som noe farlig. Høres det ut som noe som har stor risiko for senskader? Vi kunne latt forsøkene gå i årevis og slitt med en pandemi som gjorde at vi måtte holde store deler av samfunnet lukket ned eller kraftig regulert. Da er det mye mer forsvarlig å begynne utrullingen av en vaksine som har vært testet av titusener av frivillige i flere måneder. Covid19 gir stor risiko for senskader og langtidseffekter. Vaksinene som nå er til godkjenning har hatt svært få alvorlige bivirkninger. Hva vil du helst ta sjansen på? https://legemiddelverket.no/nyheter/storbritannia-tar-i-bruk-koronavaksine-for-den-er-godkjent?fbclid=IwAR07GbN2aj1j6S80rmsOuGILsjCt3phRiNo6kyRBuqDb2P5ydxgZHSWDvAQ Storbritania tar i bruk vaksine uten at den er godkjent.
Chantielle Skrevet 9. desember 2020 #22 Skrevet 9. desember 2020 Ryddet for kommentar til moderering. Chantielle mod.
M71 Skrevet 9. desember 2020 #23 Skrevet 9. desember 2020 2 hours ago, Bente1234 said: Eller folk som bruker hodet Nja, det spørs det da. Samtlige vaksinemotstandere er vel av den oppfatning av at de bruker hodet og er bærere av den eneste sannhet.
GrønnNellik68 Skrevet 9. desember 2020 #24 Skrevet 9. desember 2020 M71 skrev (23 minutter siden): Nja, det spørs det da. Samtlige vaksinemotstandere er vel av den oppfatning av at de bruker hodet og er bærere av den eneste sannhet. Nei jeg er for vaksinering av barn. Den er brukt i flere år og godt dokumentert. Er for influensa vaksiner og lungebetennelse vaksiner for de som trenger det. Godt dokumentert. Reise vaksiner ... godt dokumentert. Men korona vaksine er greit å bruke på de eldre de har ikke så mye å tape på bivirkninger som en ung person har. For meg handler det om å tenke seg om. Jeg skal ikke ta den vaksinen .. pga ikke god nok dokumentasjon på langtidsvirkning. Jeg stoler ikke blindt på stat og regjering når det kommer til ting som har med masse penger å gjøre. 6
-jk- Skrevet 9. desember 2020 #25 Skrevet 9. desember 2020 Bente1234 skrev (2 timer siden): Men korona vaksine er greit å bruke på de eldre de har ikke så mye å tape på bivirkninger som en ung person har. For meg handler det om å tenke seg om. Jeg skal ikke ta den vaksinen .. pga ikke god nok dokumentasjon på langtidsvirkning. Jeg stoler ikke blindt på stat og regjering når det kommer til ting som har med masse penger å gjøre. Da ville jeg nok forberedt meg på å bli i Norge de neste årene. Vi har booket sydentur til sommeren, og jeg håper virkelig jeg får vaksinen før det (kona får det garantert). Hvis ikke går det nok i vasken, jeg kan ikke tenke meg at vi slipper inn uten å fremvise gyldig vaksinasjonskort. Tilsvarende håper jeg Norge avviser alt av turister og gjestearbeidere som ikke er vaksinert. 1
Cleopatra70 Skrevet 9. desember 2020 #26 Skrevet 9. desember 2020 mima skrev (5 timer siden): https://legemiddelverket.no/nyheter/storbritannia-tar-i-bruk-koronavaksine-for-den-er-godkjent?fbclid=IwAR07GbN2aj1j6S80rmsOuGILsjCt3phRiNo6kyRBuqDb2P5ydxgZHSWDvAQ Storbritania tar i bruk vaksine uten at den er godkjent. Og sånn gikk det, nå advarer de mot den. To personer fikk så alvorlige allergiske reaksjoner at de måtte ha behandling: https://forskning.no/ntb-sykdommer-vaksiner/storbritannia-med-allergiadvarsel-for-pfizer-vaksinen/1783400?fbclid=IwAR2mdazV_KYUwkXLTpAnU0hQ788RnrPwEIY6Eos0DWj5FQI9mGpc62xJUTU 2
mima Skrevet 9. desember 2020 #27 Skrevet 9. desember 2020 (endret) -jk- skrev (1 time siden): Da ville jeg nok forberedt meg på å bli i Norge de neste årene. Vi har booket sydentur til sommeren, og jeg håper virkelig jeg får vaksinen før det (kona får det garantert). Hvis ikke går det nok i vasken, jeg kan ikke tenke meg at vi slipper inn uten å fremvise gyldig vaksinasjonskort. Tilsvarende håper jeg Norge avviser alt av turister og gjestearbeidere som ikke er vaksinert. Barn og gravide får ikke lov reise ut av landet de da? Siden de ikke skal ta vaksinen. ( ikke for barn og ikke for gravide). Ingen sydentur eller besøk til feks. Familie de ikke har sett på et år? Og de som reagerer allergisk på vaksinen, de kan ikke ta neste dose og får dermed ikke noe vaksinasjonskort og kan ikke reise ut av landet? Så, de som er over 18, ikke er allergiske, og ikke er gravide, og de som ikke skal ha barn de neste fem årene kan få lov å reise ut av Norge 😄 Endret 9. desember 2020 av mima 3
GrønnNellik68 Skrevet 9. desember 2020 #28 Skrevet 9. desember 2020 -jk- skrev (1 time siden): Da ville jeg nok forberedt meg på å bli i Norge de neste årene. Vi har booket sydentur til sommeren, og jeg håper virkelig jeg får vaksinen før det (kona får det garantert). Hvis ikke går det nok i vasken, jeg kan ikke tenke meg at vi slipper inn uten å fremvise gyldig vaksinasjonskort. Tilsvarende håper jeg Norge avviser alt av turister og gjestearbeidere som ikke er vaksinert. Det er tvang
Ukjent. Skrevet 9. desember 2020 #29 Skrevet 9. desember 2020 Cleopatra70 skrev (25 minutter siden): Og sånn gikk det, nå advarer de mot den. To personer fikk så alvorlige allergiske reaksjoner at de måtte ha behandling: https://forskning.no/ntb-sykdommer-vaksiner/storbritannia-med-allergiadvarsel-for-pfizer-vaksinen/1783400?fbclid=IwAR2mdazV_KYUwkXLTpAnU0hQ788RnrPwEIY6Eos0DWj5FQI9mGpc62xJUTU Særdeles lite betryggende at dette ikke er blitt fanget opp i testfasen. Det tok altså EN dag etter de startet vaksineringen før alvorlige bivirkninger ble oppdaget. Hvor mange bivirkninger ser vi når det har gått et år? 3
amit Skrevet 9. desember 2020 #30 Skrevet 9. desember 2020 On 12/6/2020 at 3:32 PM, omno_guest said: Hva er bivirkning av koronavaksine? Vi vet ikke langtidsbivirkninger som kun kan testes med å gi tid, men det kan likevel være nok til at en ikke klarer å jobbe og blir sykemeldt/uføretrygdet. Det er noe som er merkelig med hele vaksine, når med koronavaksine er det plutselig helt i orden at det kun skal taes 1-2 år som godkjent, men vanligvis for et legemiddel tar det 10-15 år. De har forresten ikke testet vaksinen på gravide, eldre, de med underliggende sykdommer og barn, så hvordan de vil takle koronavirus-vaksinen gjenstår å se... Vi så nå allerede hvordan det ble med svineinfluensa-vaksine og hvor mange som fikk ødelagt livet sitt av den. Den berømte virologen professor dr. Sucharit Bhakdi om corona-vaksinen: «Du må lese denne studien. Den er publisert i Lancet. OK? Hva engelskmennene gjorde i Oxford fordi bivirkningene var så alvorlige, fra det tidspunktet, fikk alle de påfølgende testpersonene for vaksinen en høy dose paracetamol. Det er et febernedsettende smertestillende middel. Du vet det? Et febernedsettende smertestillende middel. Paracetamol i høye doser. Og så ... Som svar på vaksinasjonen? -Nei. For å forhindre reaksjonen. Det betyr at de fikk smertestillende først og deretter vaksinasjonen etterpå. Ikke til å tro. På denne måten kunne de si at vaksinen ble godt tolerert.» https://rumble.com/vbk6gh-warning-renowned-virologist-sucharit-bhakdi-warns-against-gene-altering-cor.html Bare for ordens skyld: Professor dr med Bakdhi er ingen antivaxer. Men han er meget kritisk til corona-vaksinen. 2
-jk- Skrevet 9. desember 2020 #31 Skrevet 9. desember 2020 mima skrev (2 timer siden): Barn og gravide får ikke lov reise ut av landet de da? Siden de ikke skal ta vaksinen. ( ikke for barn og ikke for gravide). Ingen sydentur eller besøk til feks. Familie de ikke har sett på et år? Og de som reagerer allergisk på vaksinen, de kan ikke ta neste dose og får dermed ikke noe vaksinasjonskort og kan ikke reise ut av landet? Så, de som er over 18, ikke er allergiske, og ikke er gravide, og de som ikke skal ha barn de neste fem årene kan få lov å reise ut av Norge 😄 Ingen sier at du ikke får lov å reise ut, men jeg tviler på at vi slipper inn i ferielandet vårt uten vaksinekortet i orden. Det gjelder da selvsagt bare de som kan få vaksine. Om alle som kan ta vaksinen er vaksinert blir det neppe spredning av betydning siden de fleste vil være vaksinert. Slipper man inn en masse uvaksinerte voksne turister kan man derimot få smitteeksplosjon igjen med påfølgende nedstenging. Det tror jeg ikke feriedestinasjonene tar sjansen på. 1
amit Skrevet 9. desember 2020 #32 Skrevet 9. desember 2020 Hvis du har tenkt å vaksinere deg, bør du se denne videoen først, hvor en rekke leger og medisinske eksperter, også fra Norge, uttaler seg om den nye vaksinen. https://www.bitchute.com/video/1eAkFlcxvxAq/?fbclid=IwAR0A3zQh-gWTqwa7lFdnbwqXLDcgcheoiA8jWKHdsr3f6sPfNMbi5eYc25M 1
Cleopatra70 Skrevet 10. desember 2020 #33 Skrevet 10. desember 2020 Nei dette blir mer og mer latterlig. Først leser jeg at leger bør informere om bivirkninger fordi folk kan bli så skremt av bivirkningene av det første stikket at de unngår det andre. https://www.cnbc.com/2020/11/23/covid-vaccine-cdc-should-warn-people-the-side-effects-from-shots-wont-be-walk-in-the-park-.html Så finner jeg dette med at man ikke vet om den hindrer smitte. (!) https://www.helsenorge.no/koronavirus/koronavaksine/ Og så at England nå advarer folk med allergi mot å ta vaksinen, da to stykker som har tatt den har fått så alvorlige reaksjoner at de måtte ha behandling. https://www.cbsnews.com/news/covid-vaccine-pfizer-shot-uk-warning-people-with-history-of-significant-allergic-reactions/ Og nå skal den ikke ha pakningsvedlegg heller. Hva annet kan man gjøre enn å le? Dette er jo en farse. https://svenskfarmaci.se/lakemedel/lakemedelsverket-oppnar-for-vaccin-utan-bipacksedel/?fbclid=IwAR3n2HVxWw67qmJUteg2xKcEhNmR3W6QK9d_IAhzZIHEqaSQMvzIjLspEqI 1
Cleopatra70 Skrevet 10. desember 2020 #34 Skrevet 10. desember 2020 Kan legge til at testpersoner har dødd også: "Ahead of the FDA’s Thursday meeting on the Pfizer vaccine, the administration announced Tuesday that two trial participants had died after receiving it. One of the deceased individuals was immunocompromised, meaning the person’s immune defenses were low." Men det er ikke så farlig og noe man må bare regne med. “there may be unfortunate cases. One should not infer from this about the safety of the vaccine, but welcome the transparency required from the pharma companies in the drug approval process.” https://www.jpost.com/breaking-news/two-individuals-die-from-pfizer-vaccine-651488 1
Frøkensina Skrevet 10. desember 2020 #35 Skrevet 10. desember 2020 Ifølge den artikkelen så døde to personer som fikk vaksinen og fire personer som fikk placebo. Eksperimentet var på noen titallstusen mennesker og de fant ingen sammenheng mellom dødsfallene og vaksinen etter en grundig undersøkelse. The association noted that in large trials of tens of thousands of people, death can occur without any connection to the trial, but that companies such as Pfizer are required to report those deaths. “According to the published data, six of the participants in the experiment died, two of whom received the vaccine and four of the control group,” said Dr. Uri Lerner, the scientific director for Midaat. “After an in-depth examination, no connection was found between the experiment and the cause of death.” 1
Cleopatra70 Skrevet 10. desember 2020 #36 Skrevet 10. desember 2020 Frøkensina skrev (21 minutter siden): Ifølge den artikkelen så døde to personer som fikk vaksinen og fire personer som fikk placebo. Eksperimentet var på noen titallstusen mennesker og de fant ingen sammenheng mellom dødsfallene og vaksinen etter en grundig undersøkelse. The association noted that in large trials of tens of thousands of people, death can occur without any connection to the trial, but that companies such as Pfizer are required to report those deaths. “According to the published data, six of the participants in the experiment died, two of whom received the vaccine and four of the control group,” said Dr. Uri Lerner, the scientific director for Midaat. “After an in-depth examination, no connection was found between the experiment and the cause of death.” Og hva var i placeboen?
GrønnNellik68 Skrevet 10. desember 2020 #37 Skrevet 10. desember 2020 -jk- skrev (15 timer siden): Da ville jeg nok forberedt meg på å bli i Norge de neste årene. Vi har booket sydentur til sommeren, og jeg håper virkelig jeg får vaksinen før det (kona får det garantert). Hvis ikke går det nok i vasken, jeg kan ikke tenke meg at vi slipper inn uten å fremvise gyldig vaksinasjonskort. Tilsvarende håper jeg Norge avviser alt av turister og gjestearbeidere som ikke er vaksinert. Tullprat men dream on ... hvis d er din våte drøm ...😂
GrønnNellik68 Skrevet 10. desember 2020 #38 Skrevet 10. desember 2020 Cleopatra70 skrev (8 timer siden): Nei dette blir mer og mer latterlig. Først leser jeg at leger bør informere om bivirkninger fordi folk kan bli så skremt av bivirkningene av det første stikket at de unngår det andre. https://www.cnbc.com/2020/11/23/covid-vaccine-cdc-should-warn-people-the-side-effects-from-shots-wont-be-walk-in-the-park-.html Så finner jeg dette med at man ikke vet om den hindrer smitte. (!) https://www.helsenorge.no/koronavirus/koronavaksine/ Og så at England nå advarer folk med allergi mot å ta vaksinen, da to stykker som har tatt den har fått så alvorlige reaksjoner at de måtte ha behandling. https://www.cbsnews.com/news/covid-vaccine-pfizer-shot-uk-warning-people-with-history-of-significant-allergic-reactions/ Og nå skal den ikke ha pakningsvedlegg heller. Hva annet kan man gjøre enn å le? Dette er jo en farse. https://svenskfarmaci.se/lakemedel/lakemedelsverket-oppnar-for-vaccin-utan-bipacksedel/?fbclid=IwAR3n2HVxWw67qmJUteg2xKcEhNmR3W6QK9d_IAhzZIHEqaSQMvzIjLspEqI Altså hvis den ikke skal ha pakningsvedlegg??? Er det lov da??? 1
GrønnNellik68 Skrevet 10. desember 2020 #39 Skrevet 10. desember 2020 (endret) -jk- skrev (12 timer siden): Ingen sier at du ikke får lov å reise ut, men jeg tviler på at vi slipper inn i ferielandet vårt uten vaksinekortet i orden. Det gjelder da selvsagt bare de som kan få vaksine. Om alle som kan ta vaksinen er vaksinert blir det neppe spredning av betydning siden de fleste vil være vaksinert. Slipper man inn en masse uvaksinerte voksne turister kan man derimot få smitteeksplosjon igjen med påfølgende nedstenging. Det tror jeg ikke feriedestinasjonene tar sjansen på. Ingen som har sagt at man ikke får reise uten vaksinasjon skal med det hvis 80-90% vaksinerer seg? Hvis hele Norge gikk i karantene i 10 dager dvs stoppet hele landet... helt med til kun de nødvendige og de var strengt kontrollert hadde jo problemet vært løst for lenge siden . Endret 10. desember 2020 av Bente1234
Gjest 123 eller noe Skrevet 10. desember 2020 #40 Skrevet 10. desember 2020 Jeg har hørt for mye om infertilitet ved denne coronavaksinen, som setter punktum for meg. Jeg er ingen antivaxxer, DENNE vaksinen er jeg veldig skeptisk til fordi den er ny. Vi har lyst på en baby til etter hvert, før jeg blir for gammal, så jeg vil ikke ha covidvaksine. At jeg må bli i landet bryr meg ingenting, har ikke vært i utlandet siden 2014. Det var helt greit, men mye mas og kjas også, så samme for meg.
Fremhevede innlegg