AnonymBruker Skrevet 6. desember 2020 #1 Skrevet 6. desember 2020 Hei! Jeg har de siste dagen kjent ømhet i den ene armhulen under barbering. Kjente i dag at det var en kul på størrelse med en ert der. Den er øm når jeg trykker på og ser ut mer som en hevelse enn en kvise. Har lest på nettet at det kan være mye forskjellig. Kan legge til at jeg har vært litt småforkjølet i det siste. Er også gravid i slutten av første trimester. Skal til legen om litt over ei uke, men ville bare høre om noen har opplevd lignende. Anonymkode: 4acbf...b1f
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2020 #2 Skrevet 6. desember 2020 Dette høres mest ut som en betent kjertel. Har hatt slike selv. Men spør legen du for sikkerhetsskyld. Anonymkode: 2e5db...bcd 1
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2020 #3 Skrevet 6. desember 2020 AnonymBruker skrev (1 time siden): Dette høres mest ut som en betent kjertel. Har hatt slike selv. Men spør legen du for sikkerhetsskyld. Anonymkode: 2e5db...bcd Tusen takk for svar. Anonymkode: 4acbf...b1f
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2020 #4 Skrevet 6. desember 2020 Tror også det er kjerter pga forkjølelse 🙂 Fikk sjekket på mammografi fordi jeg hadde fått en veldig synlig kul som ikke gikk bort, men viste seg også å bare være en lymfeknute som var litt hoven/blitt mer synlig pga vekttap. Anonymkode: 090a8...f52
Hemoglobin Skrevet 7. desember 2020 #6 Skrevet 7. desember 2020 AnonymBruker skrev (21 timer siden): Hei! Jeg har de siste dagen kjent ømhet i den ene armhulen under barbering. Kjente i dag at det var en kul på størrelse med en ert der. Den er øm når jeg trykker på og ser ut mer som en hevelse enn en kvise. Har lest på nettet at det kan være mye forskjellig. Kan legge til at jeg har vært litt småforkjølet i det siste. Er også gravid i slutten av første trimester. Skal til legen om litt over ei uke, men ville bare høre om noen har opplevd lignende. Anonymkode: 4acbf...b1f Det er alltid vanskelig å gi råd over et forum uten undersøkelse. I armhulene (og flere steder i kroppen) har vi mange lymfeknuter. I lymfeknuter finnes det blant annet hvite blodceller. Når det er en infeksjon i kroppen hovner gjerne lymfeknuter opp som følge av at virus, bakterier, sopp etc blir fanget opp i lymfeknutene. Lymfeknutene fungerer derfor som et filter. Hovne lymfeknuter er et derfor et godt tegn på at immunforsvaret ditt fungerer som det skal. Dersom kulene under armen ikke forsvinner eller kommer hyppig tilbake, kan det være lurt å besøke legen. Siden du er forkjølet tyder det på at du har en infeksjon i kroppen, og da er det ikke uvanlig at lymfeknuter hovner opp. Du finner mer info her: https://www.helsenett.no/223-sykdommer/infeksjoner/infeksjoner/1915-hovne-lymfeknuter.html https://nhi.no/symptomer/barn/hovne-lymfeknuter-veiviser/?hp=true https://www.healthline.com/health/swollen-lymph-nodes#diagnosis Du skal for øvrig være forsiktig med å diagnostisere deg selv etter å ha googlet rundt. Er du veldig bekymret, går du til legen. Du skal jo uansett til legen om litt over en uke.
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2020 #7 Skrevet 7. desember 2020 Jeg fikk en sånn etter forkjølelse, det er veldig vanlig men ta en tur til lege bare i tilfelle Anonymkode: 2430b...95e
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2020 #8 Skrevet 7. desember 2020 Tusen takk for svar alle sammen. Jeg skal ta det opp med legen i neste uke om kulen ikke forsvinner før det. Anonymkode: 4acbf...b1f
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå