AnonymBruker Skrevet 6. desember 2020 #1 Del Skrevet 6. desember 2020 Hva er minimumsgrense på vekt for å avle på en miniatyrhund (pomeranian, chihuahua)? Har en tispe på 1,5 kg, er hun alt for liten? Anonymkode: bb4e2...e40 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tabris Skrevet 6. desember 2020 #2 Del Skrevet 6. desember 2020 Sjekk mot rasestandarden og hør med raseklubben. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2020 #3 Del Skrevet 6. desember 2020 Tabris skrev (Akkurat nå): Sjekk mot rasestandarden og hør med raseklubben. Rasestandard er jo fra 1,5 kg. Står ikke noe spesifikt om hvilken vekt de burde være for avl Anonymkode: bb4e2...e40 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2020 #4 Del Skrevet 6. desember 2020 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hva er minimumsgrense på vekt for å avle på en miniatyrhund (pomeranian, chihuahua)? Har en tispe på 1,5 kg, er hun alt for liten? Anonymkode: bb4e2...e40 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Rasestandard er jo fra 1,5 kg. Står ikke noe spesifikt om hvilken vekt de burde være for avl Anonymkode: bb4e2...e40 Anbefaler deg å ikke avle på blandingshunden din. Uansett vekt. La oppdrettere med kunnskap om avl og genetikk på renrasede hunder gjøre den biten. Det beste du kan gjøre for blandingshunden din, er å sterilisere. Da slipper vi å få flere blandingshunder fra useriøse kjøkkenoppdrett! Anonymkode: 079bf...2d5 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2020 #5 Del Skrevet 6. desember 2020 Hvorfor avle sånne dyr i det hele tatt?? 1̴̡̡̨̢̧̨̡̢̨̡̢̨̡̢̡̡̨̡̢̢̨̧̡̢̡̛̛̛̼̝͓̰̲̦̞͍̳͇̹̺͇͚̩̝̩͚̝̱͖͎̗̲͉̰̼͈̻̣̻͕̠͍͔͇̻̪̦͇̗̺̱̤͎͚̫̘͉͍̰̘͔̤̤͕̪̦̪̝̭̯͙͓̭̟̪͉͚̭̘̗̥̹̹̭͙͉̻̯̹̝͎̞̫̤̠̲͕̤̖̭̲̳̱̣͖̯͙̩̠̤͚͖͙̝͇͕̟̯̣͙̭̠̭̙̯͚̟̞̲̖̞͖͈̝͓̖̥͖̮̻̼̜̹̝̖͚̠̪̘̣̫̹̗̺̫̪̣̭͍̘͓̪̝͕͍̺͙͖̞͍̠̮͔͕̥̮̞̻̲̬̙̘͉͎͔̟͈̭̦̲̞̦̰̻̫͙͎͙̩͇̩͍̣̭̹͚͖̲͓̜͈̠̰̤͙̼̻̙̺͖̲̹̹̦̳̞̯͈̫͈͙͎͖͓̱̟͎̹̟̣̝̲̦̭̺͖̻̩̞͍̲̜̤̂̐͌̇̅̋̂̇͊̇̽͒͐͊͒̀̃̇͂̽̐͊́̅͐̉͆̏̌͒̿̈́̊̈́̉̉̀̽̀̐́͛̓̌̔̈́͒̇͌̅͆̓̈́̏̒͑͆̒͑̄̽́̄̀̄͗̉̉͛̀̉͑̆͐̋̈́̿̽̈́͆̑̓̌̈́̄̔̾͑̈́̐̾͋̊̀̒̋̕͘͘̕̚͘͘̕̕͜͜͜͜͜͜͜͜͜͠͠͝͝͝͝͠͝͝͝͝͝ͅͅͅͅͅͅͅ1̷̢̢̨̛̛̛̛̛̛̛̭̗͖͉̳͍̦̥̬̮̤̺̙̗̜̘̹̹̯̘͓̜̼̯͓͚͕̊̓̀̀̉̌̑̄̿̒̑̒͗́̿̎̈̏̈́̓̽̆̑̊͌̑̊̍̋̈́͊̏͒̓͐́̐̌̀͂͆͗̍̅̉̆̀̉͂̈́̈́̈́͑̓̓̎̊͋̅̑̀̈͑̓̔̈̏̉̑́̽͛̎͐̃͑͂̉̿͌̈̓̈̈́͋̌̄̃̈́̋̓͗͒͗̍͐̓̍̂̂̃̒̅̓̓̋̋̏̍̍̒͋͐̏̾̈́̔͌̉̃̑̉̃͊͌̃̂̒͐́̀̐̉͆̽͊́̄̾̍̓̾͌͗̕͘̕̚̚͘̚̚͜͠͝͝͝͝͝͠͠͝͠͝1̷̢̢̧̨̨̨̡̢̢̢̧̨̨̢̢̨̢̨̢̨̨̧̢̢̢̢̧̨̧̨̧̩̘͎͕̳͈͚̪͍̰̣̖̪̣̹͇̤̠̲̟̪̟̻̼̦̙̫̺̫̳͙̞͍̺̭͍͙̜̞̼̭͖̟̫͔̼̙̭͉̺̞̞̫̺̯̠̺̟͎̯̹̯̪͈̤̻̟͔̩̰̹̲̗̜̹̦̝̹͇̤̬̙̘͇͚̤͕̣̙̘̭̘̰̳̦͎͉̪̤̲̹͇̗͖͔͖̯̘̳̹͔̰͙̱̮̭̻͔͕̝̯̻͎̫̝͈̬̼̫̲̖͈͇̹͎̻̘̞̜̘̟̲̜̹̝̙͕̙̥̝̣͔̟͚̜̩͚̟̗̣͕͍̰̜͓̙͎͚̼̭̹̟͕̺͔̞̱͚͍̘̪̥̟̪̯̱̰̟̥͉̪̪͉̗̰̹͉̭̞͍͙̣̌̆̀̀̈͒͒̽̓̀̐͐̃̽̈́̉̃́̽̏̓̾̉͛̉̀̀͋͜͜͜͝͝͝ͅͅͅͅͅͅͅͅ0̷̢̢̨̡̧̨̡̰̘̜̤̬̫̰͍͈͕̰͔̜̗͕͇̮̭̜̦̘̲̱̤̬̳͔̹̩̹͙̯͎̤͍̪̣̫͖̹͍̣̣̣̜̝͔̺͍̗̘̘̭͎̟̣͚̩̯̬͓͎̖̱̳̬͑̉͒̑̂̈́̈́̀͑͐̇̈́̇͒̎̚̚͜ͅͅͅͅͅ1̴̂̐͌̇̅̋̂̇͊̇̽͒͐͊͒̀̃̇͂̽̐͊́̅͐̉͆̏̌͒̿̈́̕͘͠͠ Anonymkode: 9b5a6...63f 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2020 #6 Del Skrevet 6. desember 2020 Små hunder kan ofte få problemer under svangerskapet/fødselen. Det kan bli en særdeles kostbar affære. Om valpene er litt for store, så blir det keisersnitt og det er dyrt. Jeg ville ikke avlet på en så liten hund såfremt jeg var en dreven oppdretter, og i tillegg har en stor bufferkonto om det blir problemer. Anonymkode: 969f8...b2f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arx Skrevet 6. desember 2020 #7 Del Skrevet 6. desember 2020 Hvorfor avle videre på en blandingshund? 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2020 #8 Del Skrevet 6. desember 2020 Ja, det er for lite. Vær så snill og ikke gjør det. Anonymkode: 2c78a...051 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2020 #9 Del Skrevet 6. desember 2020 Arx skrev (4 minutter siden): Hvorfor avle videre på en blandingshund? AnonymBruker skrev (2 timer siden): Anbefaler deg å ikke avle på blandingshunden din. Uansett vekt. La oppdrettere med kunnskap om avl og genetikk på renrasede hunder gjøre den biten. Det beste du kan gjøre for blandingshunden din, er å sterilisere. Da slipper vi å få flere blandingshunder fra useriøse kjøkkenoppdrett! Anonymkode: 079bf...2d5 Hvor idioter er dere egentlig? Hunden er renraset med premierte foreldre og er registrert 😂 Jeg skrev både pomeranian og chihuahua fordi de er like størrelsesmessig 😂 Hunden er frisk, utrolig vakker, fantastisk gemytt og gode linjer. Makan til å gå til angrep uten å en gang vite om det er en blanding 😂 Anonymkode: bb4e2...e40 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2020 #10 Del Skrevet 6. desember 2020 Folk her er litt for aggressive for å ‘ta’ folk på ting. Jeg driver oppdrett av en annen hunderase, men akkurat dette med vekt på miniatyrhunder for avl er det mange ulike meninger på, derfor jeg lurte på erfaringer og ikke synsing fra ‘eksperter i sofaen’ som aldri har hatt et kull... Anonymkode: bb4e2...e40 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arx Skrevet 6. desember 2020 #11 Del Skrevet 6. desember 2020 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvor idioter er dere egentlig? Hunden er renraset med premierte foreldre og er registrert 😂 Jeg skrev både pomeranian og chihuahua fordi de er like størrelsesmessig 😂 Hunden er frisk, utrolig vakker, fantastisk gemytt og gode linjer. Makan til å gå til angrep uten å en gang vite om det er en blanding 😂 Anonymkode: bb4e2...e40 Du skrev to raser etter hverandre, da regner man med at hunden er blandet av de to? Men hvis den er renraset så dra på utstilling og få kritikk der, så ser du om hunden er passe størrelse eller ei. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2020 #12 Del Skrevet 6. desember 2020 Arx skrev (Akkurat nå): Du skrev to raser etter hverandre, da regner man med at hunden er blandet av de to? Men hvis den er renraset så dra på utstilling og få kritikk der, så ser du om hunden er passe størrelse eller ei. Nop. Hunden er renraset. Har ikke interesse av utstilling, det viktigste for denne rasen er gemytt og friskhet, ikke å få så ekstreme ansiktstrekk som mulig. At du tror utstillingsringen er beste stedet å gå sier sitt.. har du sett premierte mops feks?? hun er forøvrig fra premierte foreldre, så hun er absolutt innenfor sånnsett. Anonymkode: bb4e2...e40 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2020 #13 Del Skrevet 6. desember 2020 Hvis folk hadde sluttet å følge utstillinger blindt hadde vi verken hatt mops, schæfer, cavalier eller mange raser med slike problemer som nå. Men jeg ser det er ingen miniatyroppdrettere her - så jeg søker råd andre steder. Anonymkode: bb4e2...e40 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arx Skrevet 6. desember 2020 #14 Del Skrevet 6. desember 2020 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Nop. Hunden er renraset. Har ikke interesse av utstilling, det viktigste for denne rasen er gemytt og friskhet, ikke å få så ekstreme ansiktstrekk som mulig. At du tror utstillingsringen er beste stedet å gå sier sitt.. har du sett premierte mops feks?? hun er forøvrig fra premierte foreldre, så hun er absolutt innenfor sånnsett. Anonymkode: bb4e2...e40 En hund trenger ikke være innenfor rasestandaren selv med premierte foreldre. Er mye ekstrem avl, men utstilling er etter min mening likevel et godt sted for å få en pekepinn på bikkja si. Mops er en rase som er så ødelagt avla at det er etter min mening en rase som burde få dø ut. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2020 #15 Del Skrevet 6. desember 2020 Arx skrev (Akkurat nå): En hund trenger ikke være innenfor rasestandaren selv med premierte foreldre. Er mye ekstrem avl, men utstilling er etter min mening likevel et godt sted for å få en pekepinn på bikkja si. Mops er en rase som er så ødelagt avla at det er etter min mening en rase som burde få dø ut. Likevel premieres de på utstilling..Sier sitt om utstillinger. Jeg gir ikke penger til slike som er imot dyrevelferd. Er imot utstilling, rett og slett. Så lenge jeg følger NKK sine retningslinjer så kan ingen ta meg på det. Anonymkode: bb4e2...e40 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2020 #16 Del Skrevet 6. desember 2020 Og jo - hun er innenfor rasestandard. Likeså er det viktigste gemytt og helse. 🤗 Spesielt på miniatyrhunder. Og hun er HELT frisk selv om hun er lita. Anonymkode: bb4e2...e40 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2020 #17 Del Skrevet 6. desember 2020 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvis folk hadde sluttet å følge utstillinger blindt hadde vi verken hatt mops, schæfer, cavalier eller mange raser med slike problemer som nå. Men jeg ser det er ingen miniatyroppdrettere her - så jeg søker råd andre steder. Anonymkode: bb4e2...e40 Hvorfor spør du ikke oppdretteren din da? Det er jo ikke rart folk ikke skjønner hva du mener, når du skriver pomeranian, chihuahua i startinnlegget. Jeg eier også en renraset, registrert miniatyrhund fra en seriøs oppdretter; hvor foreldredyrene er stilt ut med gode resultater, pl sjekket osv, men det ville ikke falt meg inn å avle på tispen min for det. Det er nok av useriøs avl, så det lar jeg ligge til de som virkelig engasjerer seg for rasen. Hadde uansett aldri avlet en så liten tispe. Anonymkode: 2c78a...051 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2020 #18 Del Skrevet 6. desember 2020 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hvorfor spør du ikke oppdretteren din da? Det er jo ikke rart folk ikke skjønner hva du mener, når du skriver pomeranian, chihuahua i startinnlegget. Jeg eier også en renraset, registrert miniatyrhund fra en seriøs oppdretter; hvor foreldredyrene er stilt ut med gode resultater, pl sjekket osv, men det ville ikke falt meg inn å avle på tispen min for det. Det er nok av useriøs avl, så det lar jeg ligge til de som virkelig engasjerer seg for rasen. Hadde uansett aldri avlet en så liten tispe. Anonymkode: 2c78a...051 Man kan da spørre om erfaringer til andre folk selv om man også hører med oppdretter 😂 Må le litt av de som blindt hører på enkeltpersoner 😅 Jeg skrev både pom og chi fordi begge er relativt like størrelsesmessig. Og en erfaring ift vekt på ene rasen utelukker ikke den andre. Jeg bryr meg egentlig ikke om du ønsker å avle på din hund eller ei. Jeg ønsker å drive oppdrett av denne rasen også, og et sted må man begynne. Jeg har flere tisper, men de er større enn denne. Så det er ingen krise for meg å ikke avle på henne, og jeg gjør det ikke om det ikke føles rett. Likevel ville jeg sjekke etter erfaringer. Ok? Hvis man ikke har det, så er synsing helt unødvendig. Synse kan jo jeg gjøre også, og min tanke er at det er i minste laget. Likevel dobbeltsjekker jeg erfaringer og regler. Gosh... Anonymkode: bb4e2...e40 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2020 #19 Del Skrevet 6. desember 2020 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Hva er minimumsgrense på vekt for å avle på en miniatyrhund (pomeranian, chihuahua)? Har en tispe på 1,5 kg, er hun alt for liten? Anonymkode: bb4e2...e40 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Hvor idioter er dere egentlig? Hunden er renraset med premierte foreldre og er registrert 😂 Jeg skrev både pomeranian og chihuahua fordi de er like størrelsesmessig 😂 Hunden er frisk, utrolig vakker, fantastisk gemytt og gode linjer. Makan til å gå til angrep uten å en gang vite om det er en blanding 😂 Anonymkode: bb4e2...e40 Du skrev en hund. Og i parentes chihuahua, pomeranian. Ergo så tolkes det til at det er kun én hund. Ta oppdretterskolen hos nkk. Registrer deg som oppdretter. Dra til veterinæren og få den røntgen, patellasjekjet, øyekast osv. Samtidig så får du en veterinær til å fortelle deg om farene ved å parre en så liten hund. Anonymkode: 079bf...2d5 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2020 #20 Del Skrevet 6. desember 2020 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Du skrev en hund. Og i parentes chihuahua, pomeranian. Ergo så tolkes det til at det er kun én hund. Ta oppdretterskolen hos nkk. Registrer deg som oppdretter. Dra til veterinæren og få den røntgen, patellasjekjet, øyekast osv. Samtidig så får du en veterinær til å fortelle deg om farene ved å parre en så liten hund. Anonymkode: 079bf...2d5 Jeg er allerede registrert oppdretter. Alle helsesjekker nødvendig er allerede gjort, det gjør jeg på alle hundene mine utelukkende av avl. Og jeg har allerede flere ganger forklart hva jeg mente ved parantesen. Så den saken kan legges helt død. Jeg spør ikke om dette. Jeg spør kun om vekt. Og du vet åpenbart ikke.. så hvorfor har du behov for å svare på noe du ikke aner? Anonymkode: bb4e2...e40 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå