AnonymBruker Skrevet 5. desember 2020 #1 Skrevet 5. desember 2020 Får ofte urinveisinfeksjon etter sex, og vertfall garantert hver gang han får meg til å sprute. ingenting hjelper! Er det ikke noe jeg kan gjøre? Tisser alltid, 2-3 ganger for å tømme meg helt, vasker meg godt, ny string. Nei ingenting hjelper. Jeg er så lei, for det gjør så ufattelig vondt og jeg griner hver gang fordi det er så smertefullt og sitter konstant på toalettet, klarer ikke røre meg av flekken når jeg får det. noen som har hatt det samme og vet hva som hjelper? Kan jeg ta en antibiotika tablett etter sex eller noe for å forebygge? Anonymkode: de852...c00
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2020 #2 Skrevet 5. desember 2020 String er ikke bra om du får dette ofte, prøv andre typer undertøy, i alle fall etter sex. String fanger bakterier lettere. Vet ikke om dette også hjelper forebygge urinveisinfeksjoner, men å unngå å barbere seg helt der nede hjelper i alle fall mot sopp. Anonymkode: 34a59...218
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2020 #3 Skrevet 5. desember 2020 Drikke masse, gjerne surt. Jeg har hatt UVI flere ganger i år, og klart å ta knekken på det med å drikke 1-2 liter juice og 1-2 liter vann i løpet av noen timer. Du har min dypeste medfølelse, det er såååå vondt å sitte der. En ting er at man tror man må tisse hele tiden, men hele kroppen min knyter seg for å prøve å presse ut noen dråper. Omtrent som mageknip (for det er ikke jeg som presser med vilje, det er kroppen). Det er også lindrende med en varm dusj rett på urinrøret. Eller noe annet skikkelig varmt, feks flaske med varmt vann. Kanskje det kan fungerende hemmende de også? Anonymkode: a0d6c...e44 1
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2020 #4 Skrevet 5. desember 2020 Har ei venninne som er veldig plaget med UVI, etter at hun begynte med tranebærtabletter fikk hun færre UVI. Tranebær er et gammelt kjerringråd, ikke dokumentert effekt. Men funker tydeligvis for noen. Anonymkode: 86dcc...a2a 1
SlemUlv Skrevet 5. desember 2020 #5 Skrevet 5. desember 2020 Spis tranebærtabeletter, det kan forebygge.
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2020 #6 Skrevet 5. desember 2020 https://www.medicalmedium.com/blog/streptococcus-revealed Anonymkode: cc0c3...ff3
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2020 #7 Skrevet 5. desember 2020 Trantabletter Drikker masse masse vann før sex, sånn at jeg må tisse masse etterpå Dusj og deretter på do og tisse Ny truse + truseinnlegg. Ikke string Spiser noe sitrusfrukt hver dag Om jeg ikke dusjer og tisser rett etter sex får jeg alltid uvi jeg også Anonymkode: 501a1...476
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2020 #8 Skrevet 5. desember 2020 Kortere samleier👍🏻 Anonymkode: 10b75...178
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2020 #9 Skrevet 5. desember 2020 Hiprex! Fikk urinveisinfeksjoner hele tiden, så jeg på hiprex-kur i noen måneder. Nå får jeg nesten aldri uvi lenger, men hvis jeg kjenner antydninger til det, tar jeg hiprex i noen dager for å unngå det. Anonymkode: 916f5...91d 1
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2020 #10 Skrevet 6. desember 2020 AnonymBruker skrev (46 minutter siden): Får ofte urinveisinfeksjon etter sex, og vertfall garantert hver gang han får meg til å sprute. ingenting hjelper! Er det ikke noe jeg kan gjøre? Tisser alltid, 2-3 ganger for å tømme meg helt, vasker meg godt, ny string. Nei ingenting hjelper. Jeg er så lei, for det gjør så ufattelig vondt og jeg griner hver gang fordi det er så smertefullt og sitter konstant på toalettet, klarer ikke røre meg av flekken når jeg får det. noen som har hatt det samme og vet hva som hjelper? Kan jeg ta en antibiotika tablett etter sex eller noe for å forebygge? Anonymkode: de852...c00 Du må få henvisning til dypere sjekk av cellene dine i underlivet. Både av en urinologist gynekolog og sykehus spesialister. Du kan ha veldig dårlig ph verdi og være over sensitiv i skjeden. Hvis du sier fra til fastlegen om at du får jevnlig urinveisinfeksjon av fastlegen så må hun eller han henvise deg til noen spesialister. Det er ikke no normalt at verdiene dine skal være sånn etter samleie. Kan være urinrøret ditt. Mye du ellers ikke får svar på uten og sjekke deg hos deg en spesialist. Gjør det. Si fra til fastlegen. De må ta grep nå. Du kan ikke ha det sånn. Lykke til Anonymkode: be7a0...c2b 2
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2020 #11 Skrevet 6. desember 2020 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Du må få henvisning til dypere sjekk av cellene dine i underlivet. Både av en urinologist gynekolog og sykehus spesialister. Du kan ha veldig dårlig ph verdi og være over sensitiv i skjeden. Hvis du sier fra til fastlegen om at du får jevnlig urinveisinfeksjon av fastlegen så må hun eller han henvise deg til noen spesialister. Det er ikke no normalt at verdiene dine skal være sånn etter samleie. Kan være urinrøret ditt. Mye du ellers ikke får svar på uten og sjekke deg hos deg en spesialist. Gjør det. Si fra til fastlegen. De må ta grep nå. Du kan ikke ha det sånn. Lykke til Anonymkode: be7a0...c2b Er da helt normalt for mange kvinner å få uvi etter samleiet uten skikkelig vask og å få tømt blæra. Er (oftest) pga bekterier (sæd, andre ting, kroppsvæsker etc) som kommer i underlivet og kryper opp urinrøret (det skjer raskt). Evnt sex i feil stilling og mye press på kjedeveggen mot blæra. Anonymkode: 501a1...476 2
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2020 #12 Skrevet 6. desember 2020 Jeg fikk "alltid" uvi etter sex med en ex. Utrolig irriterende! Jeg gikk alltid på do etter samleie. Jeg fant ut til slutt at det var exen som ikke var renslig nok...🙄 Jeg har aldri fått uvi med de andre partnerene jeg har hatt... Anonymkode: f0a9b...38d 3
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2020 #13 Skrevet 6. desember 2020 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jeg fikk "alltid" uvi etter sex med en ex. Utrolig irriterende! Jeg gikk alltid på do etter samleie. Jeg fant ut til slutt at det var exen som ikke var renslig nok...🙄 Jeg har aldri fått uvi med de andre partnerene jeg har hatt... Anonymkode: f0a9b...38d Mannen dusjer alltid før sex så er ikke det heller, alltid rene begge to Men heldigvis går det som rege greit sålenge jeg dusjer og tisser rett etter Anonymkode: 501a1...476
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2020 #14 Skrevet 6. desember 2020 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg fikk "alltid" uvi etter sex med en ex. Utrolig irriterende! Jeg gikk alltid på do etter samleie. Jeg fant ut til slutt at det var exen som ikke var renslig nok...🙄 Jeg har aldri fått uvi med de andre partnerene jeg har hatt... Anonymkode: f0a9b...38d Samme problemet har jeg hatt, det var kun exen som gjorde at jeg fikk Urinveisinfeksjon, og det skjedde så alt for ofte. Han var jo flink til å dusje, så jeg forstår ikke helt hvorfor det skjedde. Kanskje vi bare ikke «passet» sammen? Det er helt jævlig å ha så vondt, og jeg har tatt så mange antibiotikakurer, noe som overhodet ikke er å anbefale! Angrer på at jeg ikke tok flere grep for å unngå infeksjon, kanskje er det bedre å bruke kondom? Hver gang jeg føler en urinveisinfeksjon er på vei så drikker jeg masse vann, fyller en flaske med varmt vann og legger et pledd rundt og tuller det rundt føttene. Hvis jeg da er så heldig å sovne reparerer kroppen som regel seg selv i løpet av natten, heldigvis! Det viktigste er derfor: • Tisse og kanskje dusje etter sex • Drikk rikelig med vann (ikke alkohol) • Ha varme føtter konstant • Sov masse dersom du føler deg dårlig Om det ikke funker så må du kanskje snakke med partneren din om han er nøye med rensligheten der nede.... Anonymkode: e26bf...f8e
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2020 #15 Skrevet 6. desember 2020 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Samme problemet har jeg hatt, det var kun exen som gjorde at jeg fikk Urinveisinfeksjon, og det skjedde så alt for ofte. Han var jo flink til å dusje, så jeg forstår ikke helt hvorfor det skjedde. Kanskje vi bare ikke «passet» sammen? Det er helt jævlig å ha så vondt, og jeg har tatt så mange antibiotikakurer, noe som overhodet ikke er å anbefale! Angrer på at jeg ikke tok flere grep for å unngå infeksjon, kanskje er det bedre å bruke kondom? Hver gang jeg føler en urinveisinfeksjon er på vei så drikker jeg masse vann, fyller en flaske med varmt vann og legger et pledd rundt og tuller det rundt føttene. Hvis jeg da er så heldig å sovne reparerer kroppen som regel seg selv i løpet av natten, heldigvis! Det viktigste er derfor: • Tisse og kanskje dusje etter sex • Drikk rikelig med vann (ikke alkohol) • Ha varme føtter konstant • Sov masse dersom du føler deg dårlig Om det ikke funker så må du kanskje snakke med partneren din om han er nøye med rensligheten der nede.... Anonymkode: e26bf...f8e Jeg hadde det samme med exen ( han var ikke renslig nok ) men min nåværende samboer dusjer hele tiden, er alltid rein, så jeg skjønner det bare ikke. Kan man få det om man er kald på føttene? For jeg fryser konstant, og er konstant kald på føttene. Hinn dagen da jeg var på jobb i barnehage så hadde jeg strømpebukse og 3 sokker på, frøs fortsatt😅 Samboer er renslig, men kanskje en ide at begge to dusjer rett før sex hver gang, kanskje det kan hjelpe. ts Anonymkode: de852...c00
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2020 #16 Skrevet 6. desember 2020 Etter jeg fikk barn nr 2 begynte jeg å få uvi etter sex. Prøvd alt. Var hos en eldre gynekolog, hun ga meg tipset å ta 50 mg furadantin (1 tablett) etter samleie. Funker for meg. Men ikke sikkert din lege vil gi deg resept, er antibiotika. Men igjen, mye bedre med 1 tablett, enn kur hver gang. Anonymkode: 2cb3a...917
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå