AnonymBruker Skrevet 5. desember 2020 #1 Skrevet 5. desember 2020 Sist jeg hadde valp var 10 år siden, og har hatt valp før det også. Og enten er det så lenge siden at jeg ikke husker, eller så har tidligere valper vært helt annerledes... Her er saken, jeg vil ikke ha hunden i sengen eller sofaen. Men valpen jeg har fått har så stort behov for nærhet at den knapt kan sove(eller være alene) uten at den er på fanget eller ligger på brystet. Jeg sover på madrass på hunderommet, men har på 3 uker ikke fått flyttet valpen i sin egen seng en gang😅valpen kan flyttes etter at den har sovnet, men om den senere våkner og oppdager at den ikke er klin inntil meg så piler den bort igjen. Hva gjør jeg feil? Er det noe som kan gjøre denne overgangen lettere? Anonymkode: 6d965...dbe
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2020 #2 Skrevet 5. desember 2020 Kan der hjelpe å ha en hundeseng inne på soverommet? Anonymkode: 33ca0...d1a
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2020 #3 Skrevet 5. desember 2020 Hundeseng på soverommet! Jeg har hatt en sånn, hun sov med meg i alle de årene hun levde. Nå har jeg en som ikke bryr seg og sover på eget rom helt uten problemer. Hunder er forskjellige. Anonymkode: 8e8b8...f3c 1
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2020 #4 Skrevet 6. desember 2020 Min hund skal sove helt inntil meg. Her har vi ligget i skje under dyna siden hun var valp 😅 Valper finner trygghet i å ligge inntil andre skapninger som puster og er varme. Det er skummelt å ligge alene. Jeg ville ha ordnet med en hundeseng, også flytta den og en madrass inn på soverommet. Ha hundesengen ved madrassen og ligg med en arm oppi hundesengen så den kan ligge inntil armen din. For hver natt, flytt armen gradvis ut av senga, så bare hånden din ligger igjen. Prøv så å flytt seg opp i sengen med hundesengen rett nedenfor, og ligg med armen utenfor senga så hånda er nedi hundesenga. Forhåpentligvis vil valpen godta det. Noen valper trenger mer tid på å bli trygg. Personlig tror jeg at det er bedre å gi valper all trygghetenen de kan få sånn i starten, og da vil de ikke føle seg usikker/nervøs for å sove alene senere. Anonymkode: 687dc...15d 2
Arx Skrevet 6. desember 2020 #5 Skrevet 6. desember 2020 Min andre valp var sånn, måtte ha veldig mye nærhet for å sovne osv. Jeg endte med å ha henne i senga i en uke, så på gulvet på soverommet uke 2. Da sov hun gjerne på morgenkåpa mi, virket som hun fant trøst i lukten, og etter en stund sov hun i stua.
Tabris Skrevet 6. desember 2020 #6 Skrevet 6. desember 2020 Du gjør ikke noe feil, du gjør det helt riktig. Det er helt naturlig for en valp å trenge nærhet. De har et instinkt om at de ikke overlever alene og før du hentetn valpen så sov den ofte i haug med sine kullsøsken. Hvor mye nærhet de trenger og hvor lenge er individuelt. 1
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2020 #7 Skrevet 7. desember 2020 Takk for svar alle. Ser ikke forskjell på å ha hundesengen på soverommet, vs madrass på hunderommet, så de tipsene om å flytte hundesengen inn kommer ikke til å hjelpe. Valpen ligger jo ikke i hundesengen en gang! 🤣 Takk Tabris for å gi litt trygghet til nybakt valpemor. Anonymkode: 6d965...dbe 1
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2020 #8 Skrevet 7. desember 2020 Det går seg nok til etterhvert Vi har en hund som er litt sånn nå. Når hun var liten kunne hun sove på gulvet ved siden av sengen så lenge hånden min hang ned til henne. Hvis hun våknet på natten ville hun ikke sove igjen før jeg løftet henne opp i sengen (vi har ingenting i mot hund i sengen). Da la hun seg alltid på hodeputen rundt hodet mitt, eller ved siden av skulderen så hun kunne ha hodet på kragebeinet mitt. Nå er hun snart 8 mnd og sover stort sett på gulvet, men kommer opp i sengen et par ganger til natten og legger seg mellom oss. Helst sånn at hun kan ha hodet på puta til en av oss. Anonymkode: 0d67a...03b
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå