Gå til innhold

Plutselig friendzonet?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Min eks og jeg er i kontakt. Jeg har visst at han har angret siden bruddet, men jeg følte meg så såret og sviktet at jeg tok ikke kontakt, og han respekterte dette. Det var hans valg å gjøre det slutt etter to år sammen. Bruddet kom som lyn fra klar himmel - og jeg ganske sikker på at det var en liten ting som hadde gnagd på han. Objektivt sett hadde vi det veldig bra, og vi passet veldig godt sammen følelsesmessig og seksuelt, samme humor, samme moraler og ønsker for fremtiden.

Etter noen måneder tok jeg kontakt. Han var raskt på med kjærlige kommentarer, nattameldinger, komplimenter, oppløftende ord, interessert i å prate og flørte. Han var varm, omtenksom, tok initiativ og latet til å savne meg. Vi pratet i noen uker, men møttes ikke pga corona. Jeg var tilbakeholden, men speilet interessen hans for å vise at jeg var villig til å gi det en sjanse, men redd for å gå for fort frem. 

Det bygget seg opp, og når vi "peaket" trakk han seg plutselig unna. Jeg regnet med han kom til å komme over disse kalde føttene, men for hver dag som går blir det dårligere stemning. Jeg får dårlige og uinteresserte svar når han svarer,- han bruke lang tid på å svare, han virker rett og slett lei. De siste to ukene har det gradvis blitt verre, og jeg har forsøkt å speile interessen hans, men være varm og stille spørsmål når han har ville ha kontakt. Jeg har også forsøkt å ikke ta kontakt, men han holder kontakten med meg hver dag likevel. Han sender noen uinteresserte snapper i løpet av dagen, men han virker aldri interessert i at det skal føre til en samtale. Jeg forsøker å flørte, bygge opp noe mellom oss, eller være varm og kjærlig, men han svarer veldig høflig og friendzonende.

Jeg brukte lang tid på å være i kjelleren, være livredd, ha angst og fysiske reaksjoner på bruddet. Jeg var langt fra over det, men nå er jeg tilbake på square one. Sitter med den grusomme angstfølelsen i brystet og vet ikke hva jeg skal gjøre, eller hva som foregår. Tør ikke spørre rett ut, i tilfelle det kan gå seg til. Håper hele tiden at det skal bli bedre. 

Hva skjedde her? Noen vil si han holder meg varm for å få sex, men han virker ikke interessert i det. Jeg har forsøkt noen billige smått seksuelle tilnærmelser, fordi jeg er desperat, uten hell.. 

Tror dere han holder tilbake fordi han er usikker på følelsene sine, fordi han egentlig fant ut at han var ferdig med meg, blir jeg bare brukt, burde jeg vist mer interesse med en gang? Noen som har råd? 

Hilsen knust jente.

Anonymkode: 18312...8d7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen? 😕

Anonymkode: 18312...8d7

Skrevet

Jeg tror han satt pris på oppmerksomheten, men at han nok merket på at han var avklart med at dette ikke er noe for ham. Samt at han nok husker at det var vondt for deg første gangen. Selv om man går fra hverandre er det noe merkelig trygt og familiært med den andre så man kan fort komme tilbake i en god tone - uten at det er så smart. Jeg tror nok det beste for deg, og din helse, er å droppe ham helt. Kanskje han også dater noen andre som kan være aktuell

• Liker 1
Skrevet

Har opplevd det samme med en eks, men der var det jeg som gjorde det slutt på hva enn det var vi hadde av et forhold fordi han ikke var interessert i noe serriøst og det slet sånn på meg siden han gikk opp og ned i forhold til om han var varm eller kald mot meg. En dag var det full kontakt mens neste dag var det nesten som han måtte tvinge seg til å svare meg. 

Jeg var skråsikker på at han ikke egentlig var glad i meg selv om han sa han var det på sine bra dager. 

En eller to måneder gikk uten kontakt i det hele tatt, plutselig snakker vi igjen og har er veldig interessert i å bli sammen på ekte denne gangen. At han agret osv osv. Selv om det på en måte var godt å høre at han angret og få en beklagelse for oppførselen hans, vet jeg godt at det ikke er en god ide å gå tilbake. Jeg sliter ennå med overtenking og analysering fordi han ikke snakket med meg i perioder og han sliter nok med sitt som han absolutt må få hjelp med før han kan bli sammen med noen som helst. 

Jeg er fortsatt glad i han og ønsker gjerne å være i livet hans men aldri i livet at jeg ønsker å oppleve det som skjedde mellom oss en gang til. 

Så jeg vil si utifra egne opplevelser at han kanskje sliter og nå er ensom og søkte det opp for trygghet. Nå er det mulig han har enda en episode med usikkerhet og ja... Kalde føtter... Sån fortsetter det bare. La han gå. Du fortjener bedre. 

Anonymkode: 3798a...0c3

• Liker 1
Skrevet

Man ser en mønster når en jente blir tilbakeholden også plutselig tar initiativ. Dere er naive og godtroende at man mister respekt for dere.

Anonymkode: 30e96...b86

Skrevet

Mange slår opp, men savner oppmerksomhet, når de så får den så lengter de etter frihet...sånn går no dagan. Ikke vits å bruke tid på folk som ikke bruker tid på deg. 

Anonymkode: 22ef7...3a8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...