Gå til innhold

Vil jeg skal bo med han

Fremhevede innlegg

Skrevet

En fyr jeg har holdt på med i noen måneder foreslo at jeg kunne bo hos han og han tenkte det ble mye enklere for meg

Jeg er student, men bor 1 time fra universitetet pga jobb, familie og venner. Denne personen bor i samme by som universitetet, men jeg bare føler dette er for tidlig og vi går for fort frem...

Vi har ikke gått noe offesielt å sagt at vi er kjærester eller noe slikt

Vil bare høre hva dere på kg tenker om dette? for tidlig og for fort?

Anonymkode: 7d9f7...5f1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du mener at vi skal se i krystallkulene våre hvor lenge dere har vært sammen?

Anonymkode: 21019...d3b

• Liker 5
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Du mener at vi skal se i krystallkulene våre hvor lenge dere har vært sammen?

Unnskyld, ser du skriver noen måneder.

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Unnskyld, ser du skriver noen måneder.

ca to måneder litt mer

Skrevet

Jeg flyttet sammen med eksen etter 2-3 måneder mener jeg å huske, rett og slett for jeg skulle finne meg en annen leilighet og så meinte han at jeg like gjerne kunne flytte inn med han for vi var jo sammen hele tiden uansett. :P Forholdet funket i et par år det og det ble ikke slutt for at vi flyttet tidlig sammen altså. :) 

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

men jeg bare føler dette er for tidlig og vi går for fort frem...

Du svarer deg selv, og du må følge dine egne følelser.

Hvis følelsen hadde vært der så hadde jeg ikke nølt, men om jeg hadde kjent det som du sier - at det er for tidlig - så hadde jeg sagt det til han også. (Takk for tilbudet, men jeg syns det er for tidlig å flytte sammen enda)

• Liker 1
Skrevet

Synes dt blir for tidlig hvis dere ikke har definert dere og flytter sammen

Anonymkode: fd8e6...a3b

• Liker 1
Skrevet

Han argumenter at det er lettere for deg? Ikke noe om at han ønsker å være med deg eller noe slikt?? 

tror heller han ser etter en vaskekone og kokk. 
Har sterke tvil om at det blir noe lettere for deg. 
dere er jo ikke en gang offisielt kjærester.. så rett til samboer? Nja.. skeptisk

Anonymkode: b8b2f...4ee

Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

En fyr jeg har holdt på med i noen måneder foreslo at jeg kunne bo hos han og han tenkte det ble mye enklere for meg

Jeg er student, men bor 1 time fra universitetet pga jobb, familie og venner. Denne personen bor i samme by som universitetet, men jeg bare føler dette er for tidlig og vi går for fort frem...

Vi har ikke gått noe offesielt å sagt at vi er kjærester eller noe slikt

Vil bare høre hva dere på kg tenker om dette? for tidlig og for fort?

Har et par spm til deg ts
er det eneste grunnen til at han ba deg om å flytte sammen fordi det er enklere for deg? eller vet du om dette er noe han virkelig vil fordi han liker deg og vil være med deg hele tiden? Hvis det er det eneste argumentet så ville jeg helt ærlig blitt litt skeptisk...

du sier dere ikke har definert dere som noe enda, er dere ellers mye sammen hos hverandre? Eller er det mer at dere treffes en til to ganger i uka eller sjeldnere? Hvis dere ellers egentlig ikke pleier å treffes så  mye mer enn 4 ganger i mnden, så ville jeg også stusset litt...

Nå kjenner jeg ikke denne fyren du holder på med ts, men er han typisk glad i å lage mat eller er han mer personen som bestiller take away? jeg har en følelse av at det kan være et motiv med noe sammenheng her? Vet han om du er glad i å lage mat? om du er ryddig etc?

• Liker 2
Skrevet
Gullfisk_ skrev (Akkurat nå):

Har et par spm til deg ts
er det eneste grunnen til at han ba deg om å flytte sammen fordi det er enklere for deg? eller vet du om dette er noe han virkelig vil fordi han liker deg og vil være med deg hele tiden? Hvis det er det eneste argumentet så ville jeg helt ærlig blitt litt skeptisk...

du sier dere ikke har definert dere som noe enda, er dere ellers mye sammen hos hverandre? Eller er det mer at dere treffes en til to ganger i uka eller sjeldnere? Hvis dere ellers egentlig ikke pleier å treffes så  mye mer enn 4 ganger i mnden, så ville jeg også stusset litt...

Nå kjenner jeg ikke denne fyren du holder på med ts, men er han typisk glad i å lage mat eller er han mer personen som bestiller take away? jeg har en følelse av at det kan være et motiv med noe sammenheng her? Vet han om du er glad i å lage mat? om du er ryddig etc?

Han sier det hadde vært koselig og at det blir jo enklere for meg mtp skolen

Ne vi er egentlig ikke sånn super mye sammen, derfor jeg føler dette kom litt tidlig. Kanskje 6 ganger i løpet av den siste mnden

Ehm ja han sier selv han ikke er så glad i å lage mat og bestiller for det meste mat. Han vet jeg liker godt å lage mat og bake etc

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ne vi er egentlig ikke sånn super mye sammen, derfor jeg føler dette kom litt tidlig. Kanskje 6 ganger i løpet av den siste mnden

Ehm ja han sier selv han ikke er så glad i å lage mat og bestiller for det meste mat. Han vet jeg liker godt å lage mat og bake etc

87% sikker på at han ser etter billig vaskehjelp og kokk, ikke vanlig å invitere noen til å bo hos dem etter to mnder me 1 treff i uka...

• Liker 2
Skrevet
Gullfisk_ skrev (Akkurat nå):

87% sikker på at han ser etter billig vaskehjelp og kokk, ikke vanlig å invitere noen til å bo hos dem etter to mnder me 1 treff i uka...

Ja synes det var veldig tidlig... høres litt ut som han har en baktanke ja

Anonymkode: fd8e6...a3b

Skrevet

Dette er vel egentlig en tråd som passer bedre for økonomiforumet. Hva betaler du i husleie der du bor nå og hva blir din halvpart av husleien om du flytter inn med typen? Hva enn tall er lavest er det du bør velge, i tillegg til logistikken. 1 time pendling er litt mye så du bør nok uansett vurdere å flytte.

• Liker 1
Skrevet

Nei, ikke gjør det. Du kjenner han ikke så godt og han virker ikke akkurat så moden hvis det er mye takeout. Du får heller bli bedre kjent først. 

• Liker 1
Skrevet
Jolsen skrev (1 minutt siden):

Dette er vel egentlig en tråd som passer bedre for økonomiforumet. Hva betaler du i husleie der du bor nå og hva blir din halvpart av husleien om du flytter inn med typen? Hva enn tall er lavest er det du bør velge, i tillegg til logistikken. 1 time pendling er litt mye så du bør nok uansett vurdere å flytte.

jeg leier en leilighet av en veldig god venn av familien, så betaler 3500 inkl strøm. For reising koster det meg 300kr i mnden så 3800kr

Denne personen eier leiligheten hans og har hatt den i noen år. Regner med vi deler strøm og jeg betaler han litt for å bo der

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

jeg leier en leilighet av en veldig god venn av familien, så betaler 3500 inkl strøm. For reising koster det meg 300kr i mnden så 3800kr

Denne personen eier leiligheten hans og har hatt den i noen år. Regner med vi deler strøm og jeg betaler han litt for å bo der

For reising koster det 300kr i måneden og hvor mange timer? Hva er en time verdt for deg?

Finn ut hva han vil ha i leie av deg først. Tviler på at det bare er strøm. Han vil nok ha 50% av renter og kommunale avgifter dekket og. Kan fort bli over 3500.

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Fra å se hverandre 1-2 ganger i uken til å bo sammen? Etter å ha datet så kort tid?

Nei. Tror ikke det er en god deal for deg. Du får sikkert økte matutgifter for han gidder ikke å betale, så blir det å skal lage mat, vaske hus og hjem, husleie og fellesutgifter, mindre tid til studier.

Husk kondom sier jeg bare.

Anonymkode: b8b2f...4ee

• Liker 1
Skrevet

Det hadde jeg aldri gjort! Jeg ville ihvertfall sett at han faktisk klarte å bo alene først, at han er "husrein". 

Og jeg ville ihvertfall prøvebodd der i en måneds tid før jeg sa opp leiligheten min. Risiko for å ende opp med å bli mamma for en fyr som ikke klarer seg selv. 

Du kjenner han altfor dårlig. 

• Liker 1
Skrevet
Jolsen skrev (3 minutter siden):

For reising koster det 300kr i måneden og hvor mange timer? Hva er en time verdt for deg?

Finn ut hva han vil ha i leie av deg først. Tviler på at det bare er strøm. Han vil nok ha 50% av renter og kommunale avgifter dekket og. Kan fort bli over 3500.

ja 300kr for all reising kollektivt i mnden, 1 time tog så 20 min buss per vei. Altså jeg leser jo på toget så jeg bruker jo den tiden effektivt. Grunnen til at jeg bor her er jo pga jeg har to jobber her og familie, venner har jeg begge plassene

Ja fullt klar over at det kan bli mer enn 3500kr å sånn egentlig er ikke penger et problem, det er mer det faktum at vi har treffes 1-2 ganger i uka i to mnder, ikke definert oss som noe enda og jeg føler det blir å gå litt for fort frem når vi ikke vet hvor vi står å går rett til å bo sammen. Derfor jeg la ut innlegget her å ikke økonomi tråden, fordi penger er virkelig ikke problemet for meg, jeg kan lett finne meg en egen leilighet i byen hvor universitetet er, betale rett under dobbelt så mye leie, men her får jeg billig leie med strøm, kollektivkostnaden vil uansett være den samme om jeg bor her eller der, eneste er at jeg bor nærmere jobbene mine nå

Skrevet

Du liker han, men synes det er litt tidlig å flytte sammen? Ta en alvorsprat med han, hva ser han for seg? Kanskje han synes det er litt kjedelig å lage mat til bare seg selv, og at det er grunnen til takeaway?

Hvordan funker det nå? Lager han mat når du er på besøk, evt lager dere mat sammen? Er han interessert i å lage mat?

Kanskje du skulle begynt med å være sammen med han litt i hverdagen? Bli litt bedre kjent? Være på besøk i litt lengre perioder, uten å si opp det du har. Da oppdager du hvordan dere funker sammen når dere er på jobb og studie. Hvordan funker det med matinnkjøp, matlaging, oppvask, klesvask gulvvask osv.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...