AnonymBruker Skrevet 5. desember 2020 #1 Skrevet 5. desember 2020 Hvordan kan jeg ta solarium når jeg er under 18? Anonymkode: 83351...93c
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2020 #2 Skrevet 5. desember 2020 Du kan ikke. Det er ulovlig, heldigvis. Du får kreft av dette. Vil du det? Det er ikke et "hvis", men et "når" om man tar solarium. Det holder med èn gang Anonymkode: 2822b...a0b 2
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2020 #3 Skrevet 5. desember 2020 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Du kan ikke. Det er ulovlig, heldigvis. Du får kreft av dette. Vil du det? Det er ikke et "hvis", men et "når" om man tar solarium. Det holder med èn gang Anonymkode: 2822b...a0b jeg vil bare bli brun Anonymkode: 83351...93c
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2020 #4 Skrevet 5. desember 2020 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): jeg vil bare bli brun Anonymkode: 83351...93c Det ville jeg også. Nå, mange år etterpå, angrer jeg som en hund. Jeg går til årlige kontroller hos hudlege, og hver gang har det oppstått nye basaliomer (basalcellekreft) som må fjernes. De oppstår på ryggen, brystet, armene, og nå sist i ansiktet. Jeg må ta vevsprøver som sendes inn, og vente på beskjed om det fortsatt "kun" er basaliom, eller om det har oppstått noen mer alvorlig form for kreft. Jeg er full av arr etter vevsprøver og fjerning av basaliom ved kirurgi, fotodynamisk behandling og frysebehandling. Foruten det plagsomme ved å stadig gå rundt med ekle sår både på kroppen og i ansiktet (som ikke skal dekkes til) etter behandling, er det en stor ulempe at jeg ikke lenger kan være i solen uten å dekke meg til med klær eller smøre meg med solfaktor 50 over det hele. Jeg får dermed ikke de d-vitaminene sola normalt gir gjennom sommeren, og må ta tilskudd året rundt. Jeg er enten blank og seig av solkrem, eller svett under klær i varmen. Sydenreiser kan jeg bare glemme. Om jeg kunne levd livet om igjen ville jeg aldri, aldri ha satt mine ben innenfor et solstudio, og jeg ville ha satt helse foran forfengelighet og vært forsiktig i sommersola. Og jeg ville ha jobbet med meg selv for å akseptere og like min lyse hudtone. Ingen brunfarge er verdt å få hudkreft for. Anonymkode: a779c...623 5
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2020 #5 Skrevet 5. desember 2020 AnonymBruker skrev (4 timer siden): jeg vil bare bli brun Anonymkode: 83351...93c Bruk selvbruningskrem. Unge folk skjønner ikke at helsa er det viktigste man har. Kreft er ikke pent! Anonymkode: ae9ba...5b1 4
Kenelz Skrevet 5. desember 2020 #6 Skrevet 5. desember 2020 Kjøpte solarium fra finn.no, men er ikke til å anbefale! Bruk selvbruning 🤎
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2020 #7 Skrevet 5. desember 2020 5 minutter siden, AnonymBruker said: Bruk selvbruningskrem. Unge folk skjønner ikke at helsa er det viktigste man har. Kreft er ikke pent! Anonymkode: ae9ba...5b1 Bruk selvbruningskrem eller -skum. Kreftfare er nå en ting, og det farligste, men du ødelegger også huden av soling. Du får rynker som en olding i 35-årsalderen om du tar mye solarium og/eller soler deg mye. Anonymkode: ca846...062 3
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2020 #8 Skrevet 5. desember 2020 Og for å ha sagt det, du får ikke kreft av å ta litt solarium. Folk får kreft uten også. Nå har det blitt helt hysterisk. Anonymkode: ff682...600
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2020 #9 Skrevet 5. desember 2020 Just now, AnonymBruker said: Og for å ha sagt det, du får ikke kreft av å ta litt solarium. Folk får kreft uten også. Nå har det blitt helt hysterisk. Anonymkode: ff682...600 Du får ikke nødvendigvis kreft, men du får garantert rynker. Anonymkode: ca846...062
Kenelz Skrevet 5. desember 2020 #10 Skrevet 5. desember 2020 2 minutter siden, AnonymBruker said: Du får ikke nødvendigvis kreft, men du får garantert rynker. Anonymkode: ca846...062 Botox løser alt!
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2020 #11 Skrevet 5. desember 2020 45 minutter siden, AnonymBruker said: Og for å ha sagt det, du får ikke kreft av å ta litt solarium. Folk får kreft uten også. Nå har det blitt helt hysterisk. Anonymkode: ff682...600 Jo, du får kreft av solarium. DSA og vitenskapelige tidsskrifter har masse forskning på dette. Anonymkode: 2822b...a0b 1
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2020 #12 Skrevet 5. desember 2020 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jo, du får kreft av solarium. DSA og vitenskapelige tidsskrifter har masse forskning på dette. Anonymkode: 2822b...a0b Det er forskjell på å være kreftfremkallende og å si at du får kreft, Mange ting vi omgir oss med og mat vi spiser daglig er kreftfremkallende uten at vi ser ut til å bry oss.. Anonymkode: ff682...600
LeneXCII Skrevet 5. desember 2020 #13 Skrevet 5. desember 2020 (endret) AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det er forskjell på å være kreftfremkallende og å si at du får kreft, Mange ting vi omgir oss med og mat vi spiser daglig er kreftfremkallende uten at vi ser ut til å bry oss.. Anonymkode: ff682...600 Feil post Endret 5. desember 2020 av LeneXCII
Perelandra Skrevet 6. desember 2020 #14 Skrevet 6. desember 2020 Tråden er ryddet for forherligelse av brudd på norsk lov. Perelandra, mod. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå