Gå til innhold

Søknad om lærarjobb

Linn3c

Anbefalte innlegg

Eg sit her med lærarjobbsøknadene. Alt går greit heilt til eg kjem til det personlege brevet. Då blir det nett som eit svart hol som berre blir større og større. For det er jo gjerne det det fell ned på til slutt. Alle kan jo ha gode karakterar frå lærarskulen. Men det er dei personlege eigenskapane dei ser på... Er det ikkje?

Så det eg lurer på er kva de andre som har søkt jobb som lærar har skrive i dette fantastiske brevet som har gjeve dykk jobben?

Eller kva de andre som heller ikkje har fått jobb, planlegg som neste eller fyrste fantastiske og jobbgjevande personlege brev? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heisann!!

Det personlige brevet er ikke noe som du må skrive, men man kan hvis man vil. Og noen sier vel at det anbefales...

Men uansett. Jeg ville skrevet noe om hvordam du ser på deg selv og det å jobbe som lærer og kanskje noe om dine kvaliteter foruten det du kan vise til i CV. Tenker da på ting du kan, men som du ikke har noen utdannelse i. F.eks fagfelt, interesser osv. Kanskje noe om dine mål her i livet, med tanke på jobb...

Jeg tror også det er lurt å ikke skryte for mye av seg selv, men å være jordnær og ærlig. På et eventuelt intervju vil man ofte få spørsmål utifra det man har skrevet om seg selv, og da er det lurt å ha full dekning i det man skriver ;)

Jeg har fått jobb uten å skrive det personlige brevet. Skolen la vekt på mine fagfelt og erfaringer/praksiser, og innkalte meg til intervju på bakgrunn av det. På intervjuet fikk de møte meg personlig og likte meg som person (har skoleleder fortalt meg i ettertid ;) ). Dermed er jeg sikret lærerjobb fram til neste sommer :sjenert:

Håper det var litt til hjelp!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for fint og utfyllande svar, Ainaen :)

Eg har mest lyst å hoppa over det personlege brevet, men føler at i ein so stor by som Bergen, må ein nesten ha det med, for å skilja seg ut frå mengda.

Så eg tek til med meg orda dine, og håpar at det er fleire "der ute" som har lyst å dela sine erfaringar med meg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan være lurt å skrive et sånt brev ja..

jobber som lærling i en personalavdeling og fører mange søknader..

Det er i allefall viktig at det ser ryddig ut, men du er jo lærer så det faller vel naturlig regner jeg med :)

Du kan jo skrive litt mer om hva du gjorde på dine tidligere arbeidsplasser..

Litt om dine kvaliteter, og hvordan du er som person. så kan du skrive litt om hva du liker å gjøre på fritiden..

bare å spør om det skulle være noe du lurer på! jeg har ført nærmere 300 lærersøknader :)

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...