Gå til innhold

Kjønnsleppereduksjon

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei! 

jeg sliter med lange indre kjønnslepper som stikker 3-4 cm ut. de er ofte hovne og smertefulle. har det noen hensikt å bestille time hos fastlege for å få henvisning videre for å få operasjon dekket av staten? noen andre som gått denne veien?

ønsker også å høre erfaringer fra andre som har operert og hvordan det er i tiden etter.

Anonymkode: bab55...22a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

tror ikke du får de dekt av staten lenger. Mine er 6 cm lange og jeg fikk det ikke dekket.

Anonymkode: df586...36f

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

tror ikke du får de dekt av staten lenger. Mine er 6 cm lange og jeg fikk det ikke dekket.

var det legen eller plastikk kirurg som avgjorde det? Hadde du tilsvarende plager som meg? Har du operert?

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

var det legen eller plastikk kirurg som avgjorde det? Hadde du tilsvarende plager som meg? Har du operert?

Jeg dro til fastlegen og hun sa at jeg ikke kunne få det dekket. Jeg har veldig mye plager ja, gnissing, smerter, lugging men har ikke råd til å operere meg .

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hei! 

jeg sliter med lange indre kjønnslepper som stikker 3-4 cm ut. de er ofte hovne og smertefulle. har det noen hensikt å bestille time hos fastlege for å få henvisning videre for å få operasjon dekket av staten? noen andre som gått denne veien?

ønsker også å høre erfaringer fra andre som har operert og hvordan det er i tiden etter.

Jeg har ikke erfaring, så kan ikke si noe på hva du får eller ikke får dekket. Men har erfaring med leger og de er langt fra like. Ser noen skriver de ikke fikk henvisning. Det kan hende din egen lege henviser til spesialist som kan godkjenne operasjon.

Det skader ikke å spørre legen om det, og virkelig ta i om problemene. Ikke hold tilbake på noe.

Jeg virkelig kan ikke se at man ikke skal få dekket en operasjon som går utover livskvaliteten på en slik måte. En ting er om det kun er psykisk, da må man kanskje jobbe med seg selv og få til å godta at man er skap slik. Men om det er fysiske smerter man får av leppene som gnisser, da er det faktisk er ganske stort problem.

Jeg vil tro at dette kanskje kan ligne på øyelokk operasjon, at det er noe som kan bli dekket om man bare er nok plaget.

Jeg ville hørt med legen din. Det værste som skjer er at du får et nei. Da kan du evt. ta kontakt med Alleris som utfører slikt privat, og se hva det evt. vil koste, og om det er verdt det.

Anonymkode: 9c0ec...d44

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Jeg dro til fastlegen og hun sa at jeg ikke kunne få det dekket. Jeg har veldig mye plager ja, gnissing, smerter, lugging men har ikke råd til å operere meg .

Det handler om prioriteringer. Ingenting er umulig her i livet. 

Anonymkode: 820b0...e12

Skrevet

Jeg har samme problem. Jeg har i tillegg hatt kroniske soppinfeksjoner i åresvis og mistenker det også er fordi jeg ikke får nok luft der nede på grunn av leppene. 

Orker ikke snakke med fastlegen min om dette så har lyst til å dra rett til en privat gynekolog og få noe tips og råd derfra. Veit ikke om det er vits eller bortkasta penger da 🤷‍♀️ er mer og mer åpen for operasjon om det faktisk kunne hjulpet problemene mine. 

Anonymkode: cb151...49e

Skrevet

Jeg tok kjønnsleppereduksjon for 2 år tilbake. Beste jeg har gjort! Slipper gnagsår og hovenhet osv.

Jeg dro til legen først men han sa han kunne henvise men at det ikke er alltid de velger å gjøre det for de mener over 10cm for eksempel er det verste liksom.

Så tok det privat hos Anker plastikkirurgi, og da utførte Beata Sande det på meg. Utrolig flink og dyktig. Har ikke hatt et eneste problem siden.

Anonymkode: aea97...819

• Liker 1
Skrevet

Nei, det blir ikke dekket lengre.  Må nok ut med 40-50 000 selv. 

Anonymkode: b1885...dae

Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Nei, det blir ikke dekket lengre.  Må nok ut med 40-50 000 selv. 

Anonymkode: b1885...dae

I Bergen hos Alleris ser jeg at det står «fra 20 000kr».

Anonymkode: 9c0ec...d44

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Men sa legen at slike operasjoner ikke blir dekket overhodet? Må jo være noe nytt..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...