AnonymBruker Skrevet 4. desember 2020 #1 Skrevet 4. desember 2020 Jeg har fått vite at jeg har det. Er det andre som har det og som ikke mister tenner over lang tid? Er det alvorlig uansett? Er redd jeg skal miste tennene jeg må regelmessig fjerne tannstein, og være nøye med hygiene selv. Anonymkode: 3c1e1...803
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2020 #2 Skrevet 4. desember 2020 Periodontitt er tannkjøttbetennelse. Jeg har det ( grad 1) og fikk sjokk da tannlegen sa det. Jeg jobber i helsevesenet selv og lærte om dette da jeg tok fag. Jeg ble helt satt ut og redd, for det jeg lærte i studiet var skremmende saker med fæle bilder. Men det finnes i tre grader. Begynnende, moderat og alvorlig. Ved begynnende kan man reversere mye selv og må selvsagt pusse bedre enn noen gang. Da er det håp og det må vedlikeholdes kontinuerlig , på samme måte som å forebygge hull. Ved moderat er det vanskeligere, det ser mørkere ut og trenger mer innsats. Ved alvorlig periodontitt faller tennene ut. Anonymkode: e1981...94d 1
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2020 #3 Skrevet 5. desember 2020 Det var like før noen av tennene mine falt ut. Jeg hadde alvorlig grad og det så ganske dystert ut. Men med veldig nøye tannhygiene og god behandling av spesialist så beholdt jeg alle tennene mine og det begynner å se veldig bra ut. Det skal ganske mye til før det går så langt at tenne detter ut. Vær veldig nøye med sånn børste mellom tennene og puss tennene godt. Jeg bruker i tillegg reseptbelagt tannkrem med ekstra flour som tannlegen har skrevet ut. Snakk med tannlegen din om bekymringene du har. Anonymkode: f279a...4ac
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå