Gå til innhold

England, Skotland og Irland

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Hei!

Er det noen her som har vært i disse landene og kan tipse oss om severdigheter, bed&breakfast/annen overnatting, shopping, turområder o.l. ?

Jeg og sambo er vel interessert i det meste tenker jeg.

Vi er spesielt interesserte i Irland og Skottland. Har aldri vært der. Eneste forbindelsen til Skottland jeg har er en av brødrene mine som er halvt skotsk som gikk med kilt i barneselskaper da han var liten(!) Søtt, ikke sant ? :)

Jeg har fullstendig dilla på gamle slott, hus og gårder, klær og dans, og historikken til Irland og Skottland er veldig interessant og har fenget meg siden jeg var liten. Aksentene irene og skottene har, er også utrolig sjarmerende!

Noen som har noen tips til oss ?

(har ikke planlagt tur ennå, men ser etter litt impulser,- tar vel en tur i vår/høstsesongen (?))

Kattepus :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Det har stått en god del om Irland her før. Søk litt lengre bak i innleggene eller i Søk funksjonen øverst her så finner du det sikkert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dersom du vil se slott og sånnt er da wales plassen å dra til?! ca. 2300 fra oslo til manchester, lei en bil og kjør i tre timer og vips så er du i nord wales!! har selv vært der, masse kjempe flotte slott, for eks. caernarfon castell og beaumaris! beaumaris er en kjempeflott by like utenfor bangor, det er bare deilig der :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil absolutt ønske dere en god tur til Skotland. Jeg var der for 2 år siden og ønsker meg tilbake for jeg stor koste meg i dette landet.

Vi bodde i Edinburgh. Her var det kjempe masse å se av severdigheter. Jeg vil på det varmeste få anbefale dere å besøke Edinburgh Castel og leie "gauid", Guaiden er en cd. spiller hvor dere taster inn ønsket nr. på bygnningen/gata dere ønsker å høre mere om. I tillegg til at dere får høre det mest interesange om byggningen er det lagt til ekstra lyd filer for spesielt interiserte. Det som gjør det hele så artig å høre på er alle lyd effektene. Slik som når de forteller om hestene som løper i gatene så hører du dem i bakgrudd, mannfolk som kriger .......

Vi tok toget inn til Glascow. Her var det et shooping mekka uten like. Kjempe varehus. Så jeg vil anbefale å gjøre det slik som vi gjorde å bo i Edingburgh og heller reise til Glascow for å shoope. For siden det ikke er en shooping ferie dere ønsker er det heller greit å heller ta en dagstur dit og heller bo i en by full av historie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Kjørte rundt i Irland i sommer, og det var kjempeflott!!! Dersom du liker gamle slott etc. får du iallefall sett nok av det der! Vi fikk litt overdose av det og kjørte bare rett forbi til slutt, men det er mange koselige byer i Irland, bl.a Kilkenny og Galway. Masse puber med irsk musikk er det overalt. Vil anbefale dere å dra ut til Aran Islands dersom dere er på vestkysten. Det er noen flotte øyer som ligger ut mot Atlanterhavet. Vi var på den minste, og den var kjempeflott!!! Overnatting er utrolig enkelt å finne. Vi bestilte aldri på forhånd (bortsett fra i Dublin den dagen vi kom), men fikk nesten alltid napp på et av de første forsøkene. Betalte 16 Euro pr.pers for det billigste rommet (m. frokost), og 30 Euro pr. pers. for det dyreste -prisen reflekterte i grunnen standarden. God tur, og spør gjerne mer om du lurer på noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...