Gå til innhold

Vaksine mot korona

Fremhevede innlegg

Skrevet

Må en ta vaksine mot korona om en ikke vil det?

Anonymkode: 81668...668

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei

Anonymkode: 9cab1...71b

Skrevet

Klarer du å se for deg at man kan bli tvunget?   Bært ut av huset, kjørt til sykehuset og bundet fast med reimer til en stol?

• Liker 5
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Må en ta vaksine mot korona om en ikke vil det?

Anonymkode: 81668...668

Nei, selvsagt ikke. Problemet blir jo hvis det etter hvert blir stilt krav om vaksine for å få fly etc etc..

Endret av LeneXCII
  • Liker 2
Skrevet
Apocalypte skrev (40 minutter siden):

Klarer du å se for deg at man kan bli tvunget?   Bært ut av huset, kjørt til sykehuset og bundet fast med reimer til en stol?

Nei, men at jobben blir stengt, butikken blir stengt, kollektiv transport blir stengt osv., for de som ikke ønsker å ta den. Det er i praksis tvang.

Anonymkode: ab73d...f16

• Liker 4
Skrevet
Apocalypte skrev (53 minutter siden):

😂😂😂

Skrevet

Men hvorfor ikke vaksinere seg? Hva vil du gjøre istedenfor? 

• Liker 4
Skrevet
stan skrev (19 minutter siden):

Men hvorfor ikke vaksinere seg? Hva vil du gjøre istedenfor? 

få Covid? Er ikke så redd for å få selv, er mer redd for å Smitte de som ikke tåler det.  
Vil ikke bli syk men skeptisk til å vaksinere meg, kjenner alt for mange som er Syke etter å blitt tvunget til svineinfluensavaksinen(helsearbeidere).

må legge til at jeg ikke er i mot vaksinering altså, barna mine er med i vaksineprogrammet f eks..

Anonymkode: e7208...a8b

• Liker 1
Skrevet

Massetesting ved Osloskoler nå: https://direkte.vg.no/coronaviruset/news/ammerud-skole-590-elever-skal-coronatestes.SeYKkPKZ2

Tror du det blir enkelt å si nei når de begynner med massevaksineringen? Det er i praksis tvangsvaksinering. Jeg kan love at de foreldrene som ikke vil ha barna sine vaksinert kommer til å få så mye pes, og jeg vet fra vaksinegrupper at mange barn blir vaksinerte selv om foreldrene har sagt klart fra at de ikke skal vaksineres. Man må rett og slett holde barna hjemme om man skal være trygg for å unngå det. Og hva skal man gjøre med barn som ikke vaksineres, og som hindrer den såkalte "flokkimmuniteten"? (Som forøvrig er et uttrykk som er stjålet fra forskning på ekte immunitet i befolkninger, som man selvsagt ikke får gjennom vaksinering.) Får de gå på skolen i det hele tatt? Må de ha hjemmeundervisning? For de er jo livsfarlige for fellesskapet ikke sant?

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Tror du det blir enkelt å si nei når de begynner med massevaksineringen? Det er i praksis tvangsvaksinering. Jeg kan love at de foreldrene som ikke vil ha barna sine vaksinert kommer til å få så mye pes, og jeg vet fra vaksinegrupper at mange barn blir vaksinerte selv om foreldrene har sagt klart fra at de ikke skal vaksineres.

Ikke finn på vikarierende motiver for å la være å vaksinere deg. Ønsker du ikke det, har du full rett til å la være. Om du ikke kan argumentere for ditt valg, får du la være å fortelle folk om det, hvis du er så redd for reaksjoner.

Jeg tviler på at du har noe belegg for a barn vaksineres mot foreldres vilje. Derimot er det nok en del tilfeller der én forelder tar ansvar, og får barnet vaksinert mot den andre forelderens vilje. Når barn er fylt 16, kan de bestemme selv, og foreldre har ikke innsynsrett i journal.

6 minutter siden, AnonymBruker said:

Og hva skal man gjøre med barn som ikke vaksineres, og som hindrer den såkalte "flokkimmuniteten"? (Som forøvrig er et uttrykk som er stjålet fra forskning på ekte immunitet i befolkninger, som man selvsagt ikke får gjennom vaksinering.) Får de gå på skolen i det hele tatt? Må de ha hjemmeundervisning? For de er jo livsfarlige for fellesskapet ikke sant?

Flokkimmunitet er et helt relevant begrep som brukes både om naturlig immunisering og vaksinerte populasjoner. Det er ikke noen forskjell på denne immuniteten, utover at både en del patogener, og en del vaksiner har det til felles at de ikke gir livsvarig immunitet. Vaksiner er ikke aktive stoffer som sirkulerer i kroppen til en vaksinert og aktiveres ved smitte. De "lærer opp" immunforsvaret til å reagere på et spesifikt patogen, og brytes relativt raskt ned i kroppen. Det er akkurat samme prosess som når du blir smittet, men uten at du blir alvorlig syk, dør eller får livsvarige følgetilstander. Immunitet etter vaksine er på ingen måte "uekte."

Det er ikke livsfarlig om noen barn ikke er vaksinert. Det vil alltid være noen som ikke kan ta vaksine. Det er når det blir store antall av slike individer at beskyttelsen for samfunnet som helhet blir svekket.

Jeg anbefaler deg å sette deg litt nærmere inn i både vaksiners virkningsmekanismer og hvilke lovendringer som må til for å kunne iverksette tvangstiltak i form av vaksinering.

• Liker 4
Skrevet
Robert Koch skrev (4 minutter siden):

Ikke finn på vikarierende motiver for å la være å vaksinere deg. Ønsker du ikke det, har du full rett til å la være. Om du ikke kan argumentere for ditt valg, får du la være å fortelle folk om det, hvis du er så redd for reaksjoner.

Jeg tviler på at du har noe belegg for a barn vaksineres mot foreldres vilje. Derimot er det nok en del tilfeller der én forelder tar ansvar, og får barnet vaksinert mot den andre forelderens vilje. Når barn er fylt 16, kan de bestemme selv, og foreldre har ikke innsynsrett i journal.

Flokkimmunitet er et helt relevant begrep som brukes både om naturlig immunisering og vaksinerte populasjoner. Det er ikke noen forskjell på denne immuniteten, utover at både en del patogener, og en del vaksiner har det til felles at de ikke gir livsvarig immunitet. Vaksiner er ikke aktive stoffer som sirkulerer i kroppen til en vaksinert og aktiveres ved smitte. De "lærer opp" immunforsvaret til å reagere på et spesifikt patogen, og brytes relativt raskt ned i kroppen. Det er akkurat samme prosess som når du blir smittet, men uten at du blir alvorlig syk, dør eller får livsvarige følgetilstander. Immunitet etter vaksine er på ingen måte "uekte."

Det er ikke livsfarlig om noen barn ikke er vaksinert. Det vil alltid være noen som ikke kan ta vaksine. Det er når det blir store antall av slike individer at beskyttelsen for samfunnet som helhet blir svekket.

Jeg anbefaler deg å sette deg litt nærmere inn i både vaksiners virkningsmekanismer og hvilke lovendringer som må til for å kunne iverksette tvangstiltak i form av vaksinering.

Det var jo det Sverige forsøkte, men nå ser vi hvor galt det gikk.

Anonymkode: fd5e7...6ee

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Det var jo det Sverige forsøkte, men nå ser vi hvor galt det gikk.

Anonymkode: fd5e7...6ee

Virus i coronafamilien gir dårlig immunitet etter gjennomgått infeksjon. Det er gammel lærdom, og det burde svenskene ha tenkt gjennom.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

få Covid? Er ikke så redd for å få selv, er mer redd for å Smitte de som ikke tåler det.  
Vil ikke bli syk men skeptisk til å vaksinere meg, kjenner alt for mange som er Syke etter å blitt tvunget til svineinfluensavaksinen(helsearbeidere).

må legge til at jeg ikke er i mot vaksinering altså, barna mine er med i vaksineprogrammet f eks..

Jeg tenker også at det er helt greit at jeg ikke er i første prioriterte gruppe for vaksinering. 

Vi vil ha masse kunnskap og erfaringer med vaksinene når det blir min tur. 

Skrevet
stan skrev (6 timer siden):

Jeg tenker også at det er helt greit at jeg ikke er i første prioriterte gruppe for vaksinering. 

Vi vil ha masse kunnskap og erfaringer med vaksinene når det blir min tur. 

Ikke langtidsvirkningene. Hva skjer etter feks. 5 år? 10 år?

Anonymkode: 71716...a51

Skrevet
Robert Koch skrev (10 timer siden):

eg anbefaler deg å sette deg litt nærmere inn i både vaksiners virkningsmekanismer og hvilke lovendringer som må til for å kunne iverksette tvangstiltak i form av vaksinering.

Det du ikke skjønner er at det er frivillig å reise, å jobbe, å gå på skole og å handle. Og du tror altså at uvaksinerte kommer til å være hjertelig velkommen til alt dette når vaksinen kommer. Vel, jeg håper du har rett. Selv om man nå allerede sliter uten munnbind.

Skrevet
AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

Nei, men skal vi leve med korona i 5 år? Ti år? 

Jeg tror ikke det, og er villig til å ta en for laget. 

• Liker 1
Skrevet
On 12/4/2020 at 10:06 PM, AnonymBruker said:

Hvor mange kjenner du til som har blitt syke på grunn av influensavaksinen? Hva slags syke?

Anonymkode: e2b60...f86

• Liker 2
Skrevet
11 hours ago, Robert Koch said:

Virus i coronafamilien gir dårlig immunitet etter gjennomgått infeksjon. Det er gammel lærdom, og det burde svenskene ha tenkt gjennom.

Svenskene har vel sagt nærmest i klartekst at feilen de begikk var å tenke på Covid-19 som influensa. At mange her på forumet, og en del andre steder, gjør dette er til en viss grad forståelig. Men at epidemiologer gjorde det samme? Mystisk, meget mystisk.

Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Kan ikke du fortelle meg hvilke uheldige virkninger man ser av vaksiner etter 5 - 10 år? Kom med konkrete vaksiner, og vis meg hva som har vist seg etter en slik tidsperiode. Jeg er veldig spent på dette....

1 hour ago, AnonymBruker said:

Svenskene har vel sagt nærmest i klartekst at feilen de begikk var å tenke på Covid-19 som influensa. At mange her på forumet, og en del andre steder, gjør dette er til en viss grad forståelig. Men at epidemiologer gjorde det samme? Mystisk, meget mystisk.

Dette har vært uforståelig for de fleste. Det første jeg gjorde da vi fikk vite hvilken familie dette viruset tilhørte, var å friske opp kunnskaper om egenskapene i denne virusfamilien, for å se hvilke karakteristika vi kunne forvente. Det første som slo meg var den usikre immuniteten infeksjon med slike virus representerer - også når det gjelder dens nære slektninger SARS-CoV-1 og MERS. At sveriges fremste epidemiologer har valgt å ignorere dette, har vært et mysterium for meg hele tiden.... 

Skrevet

Tråden er ryddet for antivaksine-diskusjon og brukerdebatt. 

Perelandra, mod. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...