AnonymBruker Skrevet 4. desember 2020 #1 Del Skrevet 4. desember 2020 Aldri smakt det faktisk. Her i familien har vi alltid hatt Ribbe 💖 Føler mange spiser pinnekjøtt istedenfor Ribbe Anonymkode: 16b26...6f2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2020 #2 Del Skrevet 4. desember 2020 Hva er forskjellen på Ribbe og Pinnekjøtt i smaken?Ts Anonymkode: 16b26...6f2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2020 #3 Del Skrevet 4. desember 2020 Litt som en blanding av lammekoteletter og spekekjøtt..? Ribbe er tammere og søtere i smaken. Pinnekjøtt har en mer distinkt smak kan man si. Jeg syns det er veldig godt. Anonymkode: 5047b...739 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2020 #4 Del Skrevet 4. desember 2020 Pinnekjøtt er lam/saus. Ribbe er svinekjøtt. Pinnekjøtt smaker grusomt. Anonymkode: bb0e5...fde Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2020 #5 Del Skrevet 4. desember 2020 Pinnekjøtt smaker lam og ribbe smaker gris. Anonymkode: c153f...dc6 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
marita31 Skrevet 4. desember 2020 #6 Del Skrevet 4. desember 2020 Pinnekjøtt er kjempegodt. Men er vokst opp med det her i bergensomrd. Prøv pinnekjøtt så kanskje du liker det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 4. desember 2020 #7 Del Skrevet 4. desember 2020 Smaker nydelig, mye bedre enn ribbe. Urøkt pinnekjøtt er best. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2020 #8 Del Skrevet 4. desember 2020 Pinnekjøtt (fåreribbe) smaker saltet (og evt røkt) fårekjøtt, og svineribbe smaker svinekjøtt. Det går ikke an å beskrive smaken annerledes, den må erfares. Men det er, som med alt annet, tilberedning og tilbehør som "gjør retten". Jeg foretrekker urøkt fåreribbe (pinnekjøtt) foran svineribbe. Anonymkode: 006c3...c99 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest TheCatLady Skrevet 4. desember 2020 #9 Del Skrevet 4. desember 2020 Jeg synes ikke at det er godt så svaret mitt er nok preget av det. Ribbe er mye mildere i smaken ja og mye mindre fettete enn pinnekjøtt. På ribba kan du skjære vekk det meste av fettet om du ikke vil ha eller har fått nok. Pinnekjøttet er liksom fettete i seg selv og en mye mer kraftig smak. Samtidig så er litt tørt i konsistensen og salt. Synes det smaker grusomt. Litt mindre grusomt om folk kan lage mat, men om de ikke kan det så er det omtrent uspiselig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2020 #10 Del Skrevet 4. desember 2020 Pinnekjøtt smaker pinnekjøtt. Hvis du er nysgjerrig på hvordan det smaker så det jo bare å finne en kafé eller restaurant som serverer det. Anonymkode: b5478...f81 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2020 #11 Del Skrevet 4. desember 2020 TheCatLady skrev (2 minutter siden): Jeg synes ikke at det er godt så svaret mitt er nok preget av det. Ribbe er mye mildere i smaken ja og mye mindre fettete enn pinnekjøtt. På ribba kan du skjære vekk det meste av fettet om du ikke vil ha eller har fått nok. Pinnekjøttet er liksom fettete i seg selv og en mye mer kraftig smak. Samtidig så er litt tørt i konsistensen og salt. Synes det smaker grusomt. Litt mindre grusomt om folk kan lage mat, men om de ikke kan det så er det omtrent uspiselig. Høres ut som at du har blitt servert dårlig tilberedt pinnekjøtt. Ribbe er mildere i smaken ja. Også smaker det svin. Pinnekjøtt er saltere, og smaker lam. At pinnekjøtt er så fettete, har jeg ikke opplevd. Syns selv at ribbe er mye mer fettete enn pinnekjøtt. Men det kommer kanskje an på type pinnekjøtt, merke og sånt. Ellers liker jeg best urøkt pinnekjøtt. Anonymkode: f4038...287 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2020 #12 Del Skrevet 4. desember 2020 Pinnekjøtt: Salt, trevlete, tørt, fettete, smaken minner kanskje litt om spekekjøtt. Lukten er forferdelig. Anonymkode: 4c556...993 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2020 #13 Del Skrevet 4. desember 2020 Det smaker salt og jævlig. Enorme mengde drikke er nødvendig. Anonymkode: 8503d...dc6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bernardette Skrevet 4. desember 2020 #14 Del Skrevet 4. desember 2020 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Pinnekjøtt: Salt, trevlete, tørt, fettete, smaken minner kanskje litt om spekekjøtt. Lukten er forferdelig. Anonymkode: 4c556...993 Du må ha spist ræva pinnekjøtt. Bra pinnekjøtt er ikke noe av det du beskriver, bortsett fra at det er salt/spekekjøttaktig. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest TheCatLady Skrevet 4. desember 2020 #15 Del Skrevet 4. desember 2020 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Høres ut som at du har blitt servert dårlig tilberedt pinnekjøtt. Ribbe er mildere i smaken ja. Også smaker det svin. Pinnekjøtt er saltere, og smaker lam. At pinnekjøtt er så fettete, har jeg ikke opplevd. Syns selv at ribbe er mye mer fettete enn pinnekjøtt. Men det kommer kanskje an på type pinnekjøtt, merke og sånt. Ellers liker jeg best urøkt pinnekjøtt. Anonymkode: f4038...287 Nei, jeg synes bare at det ikke er godt. Det er heldigvis ikke noe man må like eller må spise. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2020 #16 Del Skrevet 4. desember 2020 Ribbe har en mye mer disinkt smak, salt og godt. Svineribbe smaker vesentlig mindre, er feitere og har ikke en like spesiell smak. Anonymkode: 36fea...74d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2020 #17 Del Skrevet 4. desember 2020 Det har en kraftig smak, som minner om en blanding mellom vilt og biff, men ikke like søtt som hjort. Ganske salt, men det kan man regulere med hvor mye det er vannet ut. 😙👌🏻👌🏻👌🏻👌🏻 Anonymkode: cbcbb...269 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2020 #18 Del Skrevet 4. desember 2020 Smaken er som baken:) Men Pinnekjøtt smaker himmelsk🥰 Skal utvannes ca 1 døgn (iht.hva som står på pakken) dampes i 2-3 timer (iht osv) Og få en 5 -10 min under grillen i ovn før servering. Serveres med mandelpoteter og ekte kålrabistappe. annet tilbehør: Vigramør, Vossakorv el.l. Drikke: Lyst øl og Akevitt. (bruk evt. shy fra dampingen med litt smør som saus). Anonymkode: 74a8e...528 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tamsi Skrevet 4. desember 2020 #19 Del Skrevet 4. desember 2020 Jeg kommer fra pinnekjøttfamilie og har et anstrengt forhold til hele opplegget. Pinnekjøtt er knotete, består av noe som føles som 80 prosent bein, 10 prosent sener/fett og styr, resten kan spises. Dette er kjempesalt, seigt og setter seg mellom alle tennene. Jeg har hatt godt over 20 år på å forsøke å lære meg å like dette, og fremdeles synes jeg det er like interessant å spise som en brødskive uten pålegg. Og mamma blir like sur hver gang jeg påpeker det, til tross av at ingen av barna liker det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2020 #20 Del Skrevet 4. desember 2020 AnonymBruker skrev (49 minutter siden): Pinnekjøtt: Salt, trevlete, tørt, fettete, smaken minner kanskje litt om spekekjøtt. Lukten er forferdelig. Anonymkode: 4c556...993 AnonymBruker skrev (46 minutter siden): Det smaker salt og jævlig. Enorme mengde drikke er nødvendig. Anonymkode: 8503d...dc6 Tamsi skrev (16 minutter siden): Jeg kommer fra pinnekjøttfamilie og har et anstrengt forhold til hele opplegget. Pinnekjøtt er knotete, består av noe som føles som 80 prosent bein, 10 prosent sener/fett og styr, resten kan spises. Dette er kjempesalt, seigt og setter seg mellom alle tennene. Jeg har hatt godt over 20 år på å forsøke å lære meg å like dette, og fremdeles synes jeg det er like interessant å spise som en brødskive uten pålegg. Og mamma blir like sur hver gang jeg påpeker det, til tross av at ingen av barna liker det. Da har dere ikke fått skikkelig tilberedt pinnekjøtt. Det er hverken oversalt, seigt, fettete eller masse sener og styr. Be kokkene deres om å vanne ut pinnekjøttet 30 timer og la det dampe 3 timer, så prøver dere igjen Anonymkode: db6da...695 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå