AnonymBruker Skrevet 4. desember 2020 #1 Skrevet 4. desember 2020 Den vil ikke starte.. alle filter er tømt og renset, vann er tømt. Jeg kan velge program osv men når jeg trykker på play startet den ikke.. noen som vet hvordan man restarter den? Vet det går an ved å trykke på noe, men finner ikke noe i bruksanvisningen. Og ja jeg har googlet😅 Anonymkode: c6b23...2e6
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2020 #3 Skrevet 5. desember 2020 Har du kommet borti knappen for utsatt start? Kan du ikke bare trekke ut kontakten, vente 10 sekunder og plugge i igjen? Anonymkode: 3e54a...03c 1
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2020 #4 Skrevet 5. desember 2020 Du bør ringe support. Det er ofte å trykke på 3 knapper samtidig i 2 ulike runder. Men tror det er forskjellig ut fra hvilken feilkode du har hatt. HATER Samsung tørketrommel. Aldri mer! Anonymkode: 1eb40...7d3
AnonymBruker Skrevet 4. mai #5 Skrevet 4. mai Hva ble løsningen? Jeg har samme problemet. Jeg kjøpte min tørketrommel ny i 2021 Anonymkode: d8a23...d38
Gaia Skrevet 4. mai #6 Skrevet 4. mai (endret) Man kan jo bare spørre KI: Ja – på Samsung‑tørketromler er det noen typiske «låse»- eller reset‑ting som ofte gjør at den ser helt død ut selv om filter og vann er tømt. Gå gjerne gjennom denne listen punkt for punkt: 🔍 1. Barnesikring (Child Lock) Dette er den aller vanligste årsaken. Symptom: Maskinen slår seg på, men Start reagerer ikke Løsning (vanligst): Hold inne to knapper samtidig i 3–5 sekunder Ofte er det: Temp + Time Dry Level + Temp 🔒‑symbol på panelet viser hvilke knapper ➡️ Hvis du ser et 🔒‑symbol i displayet, er barnesikring på. 🔌 2. Full reset (anbefalt) Samsung‑tørketromler kan «henge». Slå av tørketrommelen Trekk ut støpselet Vent 2–5 minutter Sett i støpselet igjen Prøv å starte på nytt Dette nullstiller elektronikken. 🚪 3. Døren er ikke 100 % registrert lukket Selv om døren ser lukket ut, kan sensoren være kresen. Prøv: Åpne døren helt Lukk den hardere enn du tror Start på nytt 👉 Hvis dørlåsen ikke registreres korrekt, starter ikke maskinen. 💧 4. Kondensbeholder ikke registrert riktig Selv om du har tømt vannet: Ta beholderen helt ut Sett den rolig og rett tilbake Trykk den helt inn Sensoren kan være litt følsom. 🧺 5. Prøv et «enkelt» program Velg: Tidsstyrt tørking (f.eks. 20 min) Ikke automatikprogram Hvis dette funker → problem med sensor / tidligere programvalg. ⚡ 6. Sjekk sikring / stikkontakt raskt Prøv en annen stikkontakt Eller test en annen maskin i samme kontakt (Tørketrommel kan ha egen kurs.) 🚨 Hvis ingenting virker Da kan det være: Defekt dørsensor Feil på betjeningspanel Intern feil (krever service) Men: 9 av 10 ganger er det barnesikring eller reset. Endret 4. mai av Gaia
AnonymBruker Skrevet 5. mai #7 Skrevet 5. mai Vi har hatt to Samsung tørketromler, som begge sluttet fullstendig å virke få uker etter at de bikket 5 år. Vi får en servicemann inn for å se på vår om noen dager. Er det motoren, så kan det kanskje gå på den utvida garantien, men jeg holder ikke pusten. Hvis vi må kjøpe ny, blir det ikke samsung. Jeg er normalt ikke konspiratorisk, men dette er for påfallende. Spesielt når jeg leser personen over skriver at de har samme problem med en maskin kjøpt i 2021, som betyr at den også er rundt 5 år. Anonymkode: 7eb67...369 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå