GÃ¥ til innhold

Klumper i magen ved slanking

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei!😄 

Har hatt en total livsstilsendring de siste ukene, der jeg har begynt å trene samt å lagt om kostholdet mitt helt. Jeg har gått ned 2 kg, men så stoppet det. I dag har jeg merket noe rart, istedenfor at magen er stram og hard er den myk og klumpete. Jeg kjenner små klomper/baller under huden som er helt disgusting. Hva i alle dager er dette?? 

Mvh frustrert 

Anonymkode: 37f81...6d4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Man får ikke klumper på magen av å slanke seg. Er du forstoppet,  har brokk eller noe annet kanskje? 

Anonymkode: 30e25...095

Skrevet

Nei. Det er akkurat som det ligger 1000 myke små baller under huden, og huden er slapp. 

Skrevet

Hadde tatt dette spørsmålet til fastlegekontoret hadde jeg vært deg. Ikke kvinneguiden...

Anonymkode: f3277...bbe

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hadde tatt dette spørsmålet til fastlegekontoret hadde jeg vært deg. Ikke kvinneguiden...

Anonymkode: f3277...bbe

Jeg går ikke til lege for noe sånt. 

Skrevet
11 hours ago, AnonymBruker said:

Hei!😄 

Har hatt en total livsstilsendring de siste ukene, der jeg har begynt å trene samt å lagt om kostholdet mitt helt. Jeg har gått ned 2 kg, men så stoppet det. I dag har jeg merket noe rart, istedenfor at magen er stram og hard er den myk og klumpete. Jeg kjenner små klomper/baller under huden som er helt disgusting. Hva i alle dager er dette?? 

Mvh frustrert 

Det er ikke bare fettet du kjenner? På meg kan det kjennes klumpete mens det forsvinner. Når fettprosenten er lavere forsvinner det helt, og når jeg er chubby så føles fettet mye fastere.

Anonymkode: dbd5e...187

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Nei. Det er akkurat som det ligger 1000 myke små baller under huden, og huden er slapp. 

Høres ut som fettvev.

Skrevet

Ja, det høres helt ut som fettvev.
Ettersom fettcellene "tømmes" så blir det mykt og litt cellulittaktig der det var mye volum eller områder med en del fettvev.
Hvis du stagnerer kan du prøve å f.eks ha en "cheat day", eller drikke ekstra mye vann og sørge for å legge deg veldig tidlig en dag eller to- så vil normalt vekttapet "slippe" opp og du våkner til å ha mistet litt vekt igjen.

Anonymkode: 6a24a...9ed

Skrevet

Cellulitter?! 

Anonymkode: abe2e...c69

Skrevet

Jeg har det samme fenomenet. Gikk ned noen kilo, og kjenner små "kuler" i mageskinnet. Jeg var bekymret til å begynne med, men så leste jeg et sted at det kunne skyldes at fettvevet skrumpet sammen i ujevnt tempo eller noe slikt.

Anonymkode: e76e1...d10

Skrevet

Jeg kjenner mange klumper selv. Jeg tror det er fettet mitt. 

Anonymkode: 78239...306

Skrevet

Har du lipødem? 

Anonymkode: 556d7...e23

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...