Gå til innhold

Senebetennelse i arm- tips ? Osteopat?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Skal ha skriftlig eksamen om få dager , men har klart å få senebetennelse i begge armer . Har noen tips til hva som kan lindre smertene? Kan noen form for massasje hjelpe? Eller behandling hos osteopat? 

Anonymkode: c18d2...8cb

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 3.12.2020 den 21.43):

Skal ha skriftlig eksamen om få dager , men har klart å få senebetennelse i begge armer . Har noen tips til hva som kan lindre smertene? Kan noen form for massasje hjelpe? Eller behandling hos osteopat? 

Anonymkode: c18d2...8cb

Jeg har masse erfaring med senebetennelser, og har nok erfart at behandlinger ikke hjelper noe særlig. Man skal ikke massere betente armer! Det som hjelper er ro, la armene få hvile alt du kan. Også kan du prøve å ise ned området som er betent mange ganger daglig, bruk en ertepose eller lignende og ha et tynt kjøkkenhåndkle mellom is og hud, og is ned 15 min i slengen med gode pauser i mellom. Når det kvelder skriftlige eksamener, pleide jeg få lengre tid. Men det krever jo at du rekker å søke om det i forkant, og legge legeattest ved. Snakk med administrasjonen på skolen😊 Og god bedring!

Anonymkode: 8e12c...080

Skrevet

Osteopat er kvakksalveri....

Betennelser responderer kun på hvile, varme og avkjøling. Bruk gjerne varme og kulde om hverandre. Går også an å kjøpe voltaren krem 

Anonymkode: a6c48...0e5

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Osteopat er kvakksalveri....

Betennelser responderer kun på hvile, varme og avkjøling. Bruk gjerne varme og kulde om hverandre. Går også an å kjøpe voltaren krem 

Anonymkode: a6c48...0e5

Anbefaler ikke varme på aktive betennelser, da er det is som gjelder. Ømme muskler derimot har godt av varme, men ikke aktive betennelser.

Anonymkode: 8e12c...080

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...