miaen Skrevet 6. august 2005 #1 Skrevet 6. august 2005 Hei !! Når fotograferer de dere ? Etter eller før vielsen ?? Hadde vært litt artig å vite hva dere andre tenker om det. Jeg har sett for meg at vi ikke skulle se hverandre før vielsen, og dermed fotografere oss etter vielsen. Siden vi skal ha bryllupet litt utenfor by, så må vi ha fotografen ut til oss. Det er for såvidt ingen problem. Det blir jo litt venting for gjester, og lokale for å fotograferes er kanskje ikke det beste.. Så de siste dagene har eg begynt å tenke på at det kanskje ikke gjør noe om vi fotograferes før bryllupet, alt teller egentlig for at det er den beste løsningen, og det mest praktiske.... Min kjære sier at dette er det samme for han, for han er det ikke viktig at vi ikke ser hverandre før vielsen, så dermed er denne avgjørelsen mest opp til meg... Det hadde derfor vært litt artig å høre hva dere skal gjøre evt. har gjort....
Annie78 Skrevet 6. august 2005 #2 Skrevet 6. august 2005 Vi tok fotograferingen etter....Fotografen kom dit vi skulle ha middag og fest, så det ble ikke mye venting. Jeg kunne ikke tenkt meg fotografering før vielsen, er litt sånn tradisjonsmenneske når det kommer til bryllup. Men har lest at en del synes det kan være like greit å gjør det før. De får en fin stund sammen, er helt nypyntet uten fare for at tårer og svette har ''ødelagt'' for fine bilder osv. Synes dere godt kan ta bilder før, dersom det passer best for dere og det ikke betyr så mye for noen av dere å ikke se hverandre før i kirka.
Gjest Gjesta Skrevet 6. august 2005 #3 Skrevet 6. august 2005 Dette er det massevis av tråder om...... Jeg ville ikke hatt fotografering før jeg var gift. Jeg ville alltid irritert meg over at jeg faktisk ikke var gift på bildet. Dessuten var det jo et poeng at vi ikke skulle hverken se hverandre eller snakke med hverandre før i kirken....... selvom jeg må innrømme at alle de tingene som betydde mye da, som fex at han ikke skulle se kjolen osv, betyr egentlig ingenting nå............... *sukk* alt jeg ville ha valgt annerledes idag..............
Kristin S Skrevet 6. august 2005 #4 Skrevet 6. august 2005 Vi tok bilder etter. Hadde på en måte ikke blitt like spesielt å gå opp kirkegulvet hvis han allerede hadde sett meg. Og poenget til Tex at vi faktisk ikke ville vært gift på bildene. Men en gjør jo det en føler for selv!
Rannva Skrevet 7. august 2005 #5 Skrevet 7. august 2005 Sniker inn et lite tips til de som skal fotograferes etter vielsen: Dersom det blir mye kyssing og mange klemmer på kirketrappen, kan det være lurt å friske opp sminken hos fotografen. Litt dumt dersom alt blir "slitt av".
Søta Skrevet 7. august 2005 #6 Skrevet 7. august 2005 Er jo helt vanøig med litt venting mellom vielse og middag da - de fleste tar jo bildene etter vielsen. Sett fram noe frukt og drikke - så kan folk mingle litt. Dere kan jo kjøre til en plass som er egnet for brudebilder da.. husk å ha litt alternativer - regn/ sol, sitt/stå.... Du må også ha mulighet for skygge, og litt ulike bakgrunner. Men det vet jo fotografen alt om!spør om råd - de fleste fotografer er flinke! (men dog er bryllupsfotografer vanvittig dyre.. et tips er pressefotografer - de er dyktige og tar mer øyeblikksbilder.. var i 1 bryllup - var med på fotograferinga - han tok bilder når brudeparet liksom ble stilt opp - ble mer naturlig og vanvittig fint!)
Gjest Gjest Skrevet 7. august 2005 #7 Skrevet 7. august 2005 Vi tok bilder før vielsen, og vil absolutt anbefale det dersom det passer best for dere. Har skrevet om det i bryllupsdagboken min. Hilsen ikke innlogget aprilbrud
miaen Skrevet 7. august 2005 Forfatter #8 Skrevet 7. august 2005 er virkelig i tvil om hva vi skal gjøre.. Det siste året har det jo blitt litt bryllups tanker, og da har eg sett for meg at vi reise til kirken hver for oss. De siste dagene har eg blitt mer praktisk i tenke måten... Tenke litt at vi kan jo få første møte med hverandre litt spesielt selv om det ikke er i kirken.. så kan vi jo roe ned med litt champagne mens vi kjører til vielse stedet... Fordeler med å ta det før, slik eg ser det : vi er ny fikset på håret, sminken min e i orden ( vet med sikkerhet at tårene kommer i kirken... ) slippe stresset med å finne en bra sted for fotograferingen..det er så mye store vinduer i lokalet der vi skal være.. Vi kan få et bedre tidskjema, siden vi skal ha kaffe gjester, så synes jeg det e viktig at de ikke kommer for sent... Fordelen med å ta det etter vielsen, er at det blir spesielt når eg kommer inn kirken, og han står der oppe, vi har ikke sett hverandre... samtidig så blir det spesielt å gå oppover der likevel...og tårene kommer om eg har sett han før eller ikke.... Uansett så må vi bestemme oss senest tirsdag....for invitasjonene må ut i slutten av uken
lol75 Skrevet 7. august 2005 #9 Skrevet 7. august 2005 Vi skal ta bilder etter vielsen. Svogeren til sambo skal stå for fotograferingen og vi skal gjøre det utenfor Ringve Gård/ringve botaniske hage for de som er kjent i Trondheim.
Catzy Skrevet 7. august 2005 #10 Skrevet 7. august 2005 Vi tok bildene etter vielsen. Fotografen var med i kirken, så vi fikk tatt proffe bilder under vielsen, på kirketrappen og på hotellet. Det ble en liten ventepause for gjestene, men det syntes spesielt de som hadde bunader var veldig greit, da rakk de å skifte før middag. Dessuten fikk de tid til å snakke sammen før middag. Det ble servert apretiff, så de fikk litt å drikke også. Tror alle egentig syntes det var helt greit og vanlig med litt venting. Vi brukte 1,5 time, har vært i bryllup der brudeparet har vært vekk MYE lenger. Og ingen servering. Det er litt stusslig. Catzy
Angelheart Skrevet 8. august 2005 #11 Skrevet 8. august 2005 Vi var til fotografering ETTER vielsen. Dette var det eneste alternativet for oss da vi var veldig bevisste på at han ikke skulle se meg før kirken. Vi hadde fotograferingen ute på en superfin plass som fotografen visste om. Det ble ca 1 time å vente for gjestene, men vi hadde sørget for kaffe og litt å bite i. Alle syns dette var helt greit. De fikk tid til å fikse seg litt, snakke sammen og slappe av før middagen. Fotografen vår ville uansett helst at vi kom etter vielsen, for, som hun sa, da er parene mest avslappet og lette å ha med å gjøre..... Før vielsen hadde iallefall ikke JEG klart å slappe av og være naturlig på bilder. Vi hadde med oss en flaske champagne til fotografen, og delte denne med forloverene. Forloveren til mannen min sa etterpå at fotosessionen hadde vært det artigste med hele bryllupet.
tommeline Skrevet 8. august 2005 #12 Skrevet 8. august 2005 Vi tok bilder før vielsen, og det er jeg så glad for at vi gjorde. Da var vi avslappet og hadde god tid. Etter vielsen kjørte vi hest og vogn (tok en time), så jeg syns det hadde blitt for lang ventepause for gjestene hvis vi skulle tatt bilder da. Dessuten var jeg veldig klar for å snakke med gjestene etter vielsen. Tror jeg hadde blitt utålmodig hvis jeg skulle tatt bildene da. At vi ikke er gift på bildene bekymrer meg ingenting, de er et minne fra dagen! Vi giftet oss i bunad, så det hadde ikke så mye å si at vi hadde sett hverandre før heller. Det er også et poeng at vi var nypyntet da bildene ble tatt... ingen flekker eller krøller...
Gjest Gjest_Romantisk_* Skrevet 8. august 2005 #13 Skrevet 8. august 2005 Vi skal ha fotograferingen etter vielsen. For meg er det ikke noe alternativ å ha det før. Ikke pga reisevei el.l. Det er ikke noe problem. Men jeg ønsker at han skal ha den spenninga før jeg kommer inn i kirka. Vet at det vil bli et stort øyeblikk for han. Det vil det selvfølgelig bli for meg også. Jeg har sett i de bryllupene jeg har vært i, at brudgommen blir like rørt i akkurat det øyeblikket han ser sin brud, som hun blir i det øyeblikket hun kommer inn og ser han. Jeg ønsker ikke å gå glipp av akkurat det. Og møtes tidligere, blir for meg litt hverdagslig på en måte, selv om det sikkert er helt perfekt for mange andre!
Romantisk Skrevet 8. august 2005 #14 Skrevet 8. august 2005 Obs! Glemte å logge meg inn.. Det var jeg som hadde ovennevnte innleg... Hilsen Romantisk
Trampe Skrevet 8. august 2005 #15 Skrevet 8. august 2005 Vi har nettopp vært og snakket med fotograf, og han påpekte flere ganger at vi MÅTTE komme før vielsen. Jeg ble stor i øynene og utbrøt: Tuller du?? Før vielsen?? Jammen da er vi jo ikke gift jo?? Og da får han jo se meg!!!! Skjønner på mange måter at det er smart å fotografere før vielsen. Mindre stress, ingen gjester som venter, nylagt sminke, friskt hår osv - men det kunne ikke falle meg inn. For det første er vi ikke gift ennå. Tror det ville irritert meg resten av livet å kikke på et bryllupsbilde - og vite at vi ikke var gift. Mange tenker nok ikke på det i det hele tatt, men det gjør jeg... For det andre - og det er kanskje enda viktigere - han får ikke se meg før bryllupet!!! Jeg har vel ikke gått og gjemt på en kjole og jagd han ut av huset foran hver prøving i over ett år for så å "drite i det" og la han se meg før vielsen allikevel? Som sagt skjønner jeg godt de som gjør det omvendt. De får sikkert bedre bilder enn oss også. Men for meg er det viktig at den fantastiske mannen min ser meg for første gang i kjolen når jeg går opp midtgangen. Og at jeg får se han for første gang også. Se reaksjonene hans, stoltheten hans... og ta bilder som nygift. Men det er meg da.
Gjest gjesten Skrevet 9. august 2005 #16 Skrevet 9. august 2005 Et av argumentene for å ta bilder etter kirka er at da er brudeparet mer avslappet. Man blir jo unektelig litt stresset av alt som skal skje både i forkant og i kirka. Etterpå kan man puste litt mer ut. Synes alltid det har vært en god time eller mer mellom kirka og middagen i de bryllup jeg har vært i, så da må det jo være perfekt å ta bildene da? Transport av så mange mennesker som ofte er i et tradisjonelt bryllup tar tid uansett, så hvorfor ikke da utnytte den døtiden?
tommeline Skrevet 9. august 2005 #17 Skrevet 9. august 2005 Et av argumentene for å ta bilder etter kirka er at da er brudeparet mer avslappet. Man blir jo unektelig litt stresset av alt som skal skje både i forkant og i kirka. Etterpå kan man puste litt mer ut. Synes alltid det har vært en god time eller mer mellom kirka og middagen i de bryllup jeg har vært i, så da må det jo være perfekt å ta bildene da? Transport av så mange mennesker som ofte er i et tradisjonelt bryllup tar tid uansett, så hvorfor ikke da utnytte den døtiden? ← Når man er mest avslappet er nok forskjellig fra person til person... jeg var veldig avslappet i timene før vielsen. Var mer giret etterpå.
Annie78 Skrevet 10. august 2005 #18 Skrevet 10. august 2005 Vi tok som sagt bilder etter kirka, og de ble vantvittig fine. Tror vi utstråler noe helt spesielt siden vi nettopp er blitt mann og kone, var litt spesielt hele settingen..... Tror ikke det hadde vært det samme for oss å ta bildene før...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå