Gå til innhold

Navnelista mi (trenger hjelp med å velge)

Anbefalte innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 3.12.2020 den 22.39):

Av disse likte jeg Konrad og Henry best. Men hadde jeg fått gutt selv hadde det blitt Theodor eller Mandius. :)

Anonymkode: ec361...45e

Mandius! Da håper jeg for ungens del at du aldri får en gutt.

Anonymkode: 7dce7...e2e

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Synes Henry er såå fint, og hvis jeg noen gang skulle ombestemme meg og få barn (gutt) så er Henry øverst på listen. Oldefaren min heter også det, synes det er veldig koselig med familienavn ❤

Anonymkode: 30d95...90f

Skrevet (endret)

Vanskelig å si hva som blir riktig for dere, så svarer kun basert på slik jeg ville tenkt. Ville styrt unna Jakob, Aksel og Filip. Vært alt for høyt oppe på topplisten de siste årene. Blir fort Jakob S, Jakob K etc. i barnehagen/klassen. Ville også unngått Ferdinand, Greger, Mogens, Lorents, Villads og Villum, da de blir for spesielle for meg, og kanskje litt for «prippen»/«Oslo vest». Da står man igjen med Didrik, Gustav, Helmer, Henry, Jens, Konrad, Lavrans, Laurits, Leonard, Mads, Ulrik og Viktor. Personlig liker jeg Gustav, Helmer og Viktor best ☺️ 

Endret av jenteanonym91
Skrevet

Falt for Helmer❤️

Anonymkode: 99154...237

Gjest Trynefaktor
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 3.12.2020 den 18.56):

Jeg er egentlig ikke så glad i å legge ut navneliste, for da er det alltid noen som skal fortelle hvor stygt det eller det navnet er.

Men nå kommer han snart, og vi har virkelig ikke snøring på hva han skal hete. Så vi trenger hjelp! 

Er det noen av disse du liker, eller har du kanskje forslag til andre navn i samme gate? 

Aksel 

Didrik 

Ferdinand

Filip 

Greger 

Gustav 

Helmer

Henry

Jakob 

Jens

Konrad 

Lavrans 

Laurits 

Leonard

Lorents 

Mads 

Mogens 

Ulrik  

Viktor 

Villads 

Villum 

Anonymkode: 04e70...405

Gustav, Henry og Mads. Mads er et av mine favorittnavn. 

Skrevet

Aksel 

Filip 

Gustav 

Jakob 

Lavrans 

Mads 

Ulrik  

Viktor 

Etter ekskludering av de navnene jeg liker minst står jeg igjen med disse. Av de er favorittene Jakob og Mads. 

Anonymkode: 62ac9...cc6

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Mandius! Da håper jeg for ungens del at du aldri får en gutt.

Anonymkode: 7dce7...e2e

Hvorfor det? Er et gammelt norskt navn. Oldefaren min het det. :)

• Liker 1
Skrevet

Takk, alle sammen 😀 Tar gjerne i mot flere innspill hvis noen har!

Ts

Skrevet

Har du ingen norske navn å komme med?

Anonymkode: bd6f5...087

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 5.12.2020 den 11.11):

Hvorfor det? Er et gammelt norskt navn. Oldefaren min het det. :)

Det er ikke noe norsk med det navnet.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Har du ingen norske navn å komme med?

Jeg har en nokså lang liste, men har ikke hengt meg opp i at navnene er helt nødt til å være av norsk opprinnelse, nei. Hvorfor spør du?

Ts

Skrevet

Vi har veldig lik smak i navn ser jeg. Listen min har sett ganske identisk ut, med noen unntak så klart. Av de du lister opp er favorittene mine Gustav, Helmer, Jens, Henry og Lavrans. Hvis du skal ha dobbeltnavn er Jens supert som et førstenavn! 
Min liste over guttenavn er som sagt veldig lik, men i tillegg har jeg:

- Jonathan

- Samuel

- Isak

- Edvin 

Har bare en sønn, men hadde hatt navn klare til se neste 10 om det hadde vært aktuelt😂

Anonymkode: 8a210...3cd

Skrevet

Jeg liker veldig godt Ferdinand, selv om det kanskje er litt voldsomt (keisernavn).

Anonymkode: 6faaa...c6e

Skrevet

Jeg likte Aksel og Lavrans :)

Gjest Willasmo
Skrevet

Jens, Henry, Filip, Jacob eller Aksel. 

Skrevet

Liker best Greger, Gustav, Helmer, Henry, Lorents og Villads. Fine navn som ikke alle heter 😃 

Anonymkode: 9a2d7...193

Skrevet

Greger 

Gustav

Anonymkode: 713a5...435

Skrevet

Vent til ungen er født , da ser dere forhåpentligvis hvilket navn som passer. Når dere har SÅ mange aktuelle navn er det umulig å velge før ungen er født. 

Anonymkode: 95003...e0f

Skrevet

Jeg liker Aksel, Gustav, Henry og Ulrik og Mads/Mats. 

Anonymkode: 8c706...d06

Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Vent til ungen er født , da ser dere forhåpentligvis hvilket navn som passer. Når dere har SÅ mange aktuelle navn er det umulig å velge før ungen er født. 

Anonymkode: 95003...e0f

Man kan da ikke se på en baby om et navn passer? Rareste jeg har hørt. Jeg har født tre barn og bestemt navn på forhånd til alle sammen. Velger navn jeg og mannen liker. Alltid rart å kalle babyen man har fått for et navn (nå ER h*n liksom her), men etter kort tid så kunne h*n aldri hatt noe annet navn.

Anonymkode: 4b21f...820

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...