AnonymBruker Skrevet 3. desember 2020 #1 Skrevet 3. desember 2020 Ser god jul, lille venn kun vil ha penger i år, og det har vi ikke mulighet til å gi.. men vi har mange flotte leker etter barna som passer fra 3 mnd - 1 1/2 år som er som nye. Alt fra rangler, biteleker, figurer, badeleker, kosedyr, duplo lego, uroer, trepuslespill, dra leker i tre, lys/lyd leker og mye annet. Å gi bort på finn er uaktuelt da det er så mye falske tiggere der nå, så ønsket at noen som hadde satt pris på det fikk det. Finnes det noen andre organisasjoner som tar i mot gaver eller er det kun penger og gavekort som gjelder? Anonymkode: 9998c...108
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2020 #2 Skrevet 3. desember 2020 Det er meget få som tok imot brukte gaver i fjor, og jeg har funnet ingen i år. Argumentet er visst at fattige barn "fortjener" nye, miljøfiendtlige ting til jul over helt fine brukte ting, slik rike barn får.. Så de får intet fra meg. Er man så fin på det at man vil ødelegge miljøet for å gi ungene gaver så er det bedre ungene klarer seg helt uten gaver. Anonymkode: 4acce...687 2
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2020 #3 Skrevet 3. desember 2020 17 minutter siden, AnonymBruker said: Det er meget få som tok imot brukte gaver i fjor, og jeg har funnet ingen i år. Argumentet er visst at fattige barn "fortjener" nye, miljøfiendtlige ting til jul over helt fine brukte ting, slik rike barn får.. Så de får intet fra meg. Er man så fin på det at man vil ødelegge miljøet for å gi ungene gaver så er det bedre ungene klarer seg helt uten gaver. Anonymkode: 4acce...687 TS her, det er jo utrolig trist Vi har selv litt dårlig råd siden jeg er student og mannen er syk, men vi har slektninger som kjøper mange flotte nye ting til barna våre, så mye at noe aldri blir brukt. Vi kjøper også selv brukt, f.eks Duplo som kan vaskes i vaskemaskin er veldig mye billigere brukt. Har nå f.eks. en nyvasket babygym som kostet 1700kr ny, som ikke har blitt brukt mer enn et par ganger jeg tenkte kunne være en flott gave. Synd at dette ikke er godt nok for organisasjonene. Forstår ikke koronaargumentet mange bruker, det hadde da vært mulig å levere gaver et sted hvor de kan ligge i 2 uker urørt før de blir håndtert av andre, klesinnsamling o.l går som normalt her jeg bor. Men da får jeg legge det ut på finn og tjene noen kroner på det. Anonymkode: 9998c...108
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2020 #4 Skrevet 3. desember 2020 Jeg donerer ting til organisasjoner som denne. De setter pris på det de får.https://vennerforlivet.no Jeg har ikke selv erfaring med akkurat denne, men fra det jeg ser etter en rask kukk, ser det ut som de fortsatt er aktive. Håper du finner en god løsning; lekene du vil gi bort kan redde jula for de som virkelig trenger det og ikke er bortskjemt. Eventuelt er jo en annen løsning å gi lekene til krisesenter, eller flyktningemottak? Anonymkode: ca0a5...f2b
Jif Skrevet 3. desember 2020 #5 Skrevet 3. desember 2020 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Det er meget få som tok imot brukte gaver i fjor, og jeg har funnet ingen i år. Argumentet er visst at fattige barn "fortjener" nye, miljøfiendtlige ting til jul over helt fine brukte ting, slik rike barn får.. Så de får intet fra meg. Er man så fin på det at man vil ødelegge miljøet for å gi ungene gaver så er det bedre ungene klarer seg helt uten gaver. Anonymkode: 4acce...687 Helt enig. Jeg har kjøpt brukte leker til mine unger og har tatt imot både brukte klær og leker med glede.
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2020 #6 Skrevet 3. desember 2020 I denne covid-jula bør det vel være selvsagt at brukte leker fra fremmede ikke er innafor? Om det ikke finnes en spesifik covid-regel for det, så tilsier sunn fornuft at det ikke er smart. Når det er sagt, så har vi donert leker til ulike lokale hjelpetiltak her vi bor, som blir distribuert til familier som ikke har så mye ekstra til dyre leker som duplo og Brio. Men dette gjør vi utenom høytider. Det er virkelig noe ekstra for unger som stort sett får arva og brukt, å oppleve å få helt nye ting i glinsende innpakning til jul og bursdag I år vippser vi en liten sum, så de kan sørge for garantert corona-frie gaver fra butikk. Anonymkode: 5ce33...74e
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2020 #7 Skrevet 3. desember 2020 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Det er meget få som tok imot brukte gaver i fjor, og jeg har funnet ingen i år. Argumentet er visst at fattige barn "fortjener" nye, miljøfiendtlige ting til jul over helt fine brukte ting, slik rike barn får.. Så de får intet fra meg. Er man så fin på det at man vil ødelegge miljøet for å gi ungene gaver så er det bedre ungene klarer seg helt uten gaver. Anonymkode: 4acce...687 Tanken er nok at disse barna har så lite nytt ellers, så akkurat til jul kan det være fint å få noe helt nytt. Anonymkode: 44c35...407
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå