Gå til innhold

Blødning etter sex – vanlig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Etter sex i går kveld kom det brunt utflod (helt i slutten av samleiet). Det luktet ikke blod, og var ikke så veldig mye. Jeg dusja og la meg.

I dag morges da jeg gikk på toalettet, rant det ut mye tyntflytende mørk brunt blod. Jeg måtte bruke truseinnlegg, hvis ikke ville det garantert blødd gjennom klærne.

Når jeg googler dette, sier google-søket (ikke overraskende) at det kan være kreft eller graviditet. Jeg håper for guds skyld at det ikke er noen av de to. Men hvor vanlig er slike blødninger? Jeg har ikke opplevd det før. Siden blodet var brunlig, er det trolig ikke ferskt blod fra rift i skjeden etc.

Anonymkode: 72269...2bc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg blør fremdeles. Nå er blodet ferskt, og ikke vare brunlig. Noen som vet?? Hjelp, synes dette er veldig ekkelt.

Anonymkode: 72269...2bc

Skrevet (endret)

Ring legevakt og spør❤️ 116117

Evt lege/gynekolog i morgen.

Endret av Lija
Skrevet

Det er ikke uvanlig med litt blødninger etter sex. Kan være pga rifter i skjedeveggen eller for harde støt mot livmorhalsen. Og sikkert også andre ting. Du kan også ha fått mens utenom den forventede syklusen. 

Men når du blør så mye at du er bekymret så bør du jo ta kontakt med lege slik at du kan undersøkes. 

Skrevet (endret)
Lija skrev (4 minutter siden):

Ring legevakt og spør❤️ 116117

Evt lege/gynekolog i morgen.

Så lenge hun ikke har smerter, feber, voldsomme (!!) blødninger  eller andre symptomer så er ikke dette en sak for legevakten. 😊

Endret av solmåneogstjerner
  • Liker 2
Skrevet
solmåneogstjerner skrev (2 minutter siden):

Så lenge hun ikke har smerter, feber, voldsomme (!!) blødninger  eller andre symptomer så er ikke dette en sak for legevakten. 😊

Både enig og uenig. Det er 14 timer siden første melding kom inn her, og hvis hun fortsatt blør uten åpenbar grunn og er kjemperedd tror jeg legevakta svarer på mange dummere spørsmål enn det der. 

Skrevet

Du har ikke eggløsningsblødning da, den kan være sånn. Ofte litt mer lyst på sex da også.

Anonymkode: 71dce...ec9

Skrevet
Lija skrev (1 minutt siden):

Både enig og uenig. Det er 14 timer siden første melding kom inn her, og hvis hun fortsatt blør uten åpenbar grunn og er kjemperedd tror jeg legevakta svarer på mange dummere spørsmål enn det der. 

Jo forsåvidt. De kommer til å svare henne. Men de kommer nok til å si at hun ikke skal komme inn, men heller ta kontakt med fastlege i morgen. 

Skrevet

Jeg blør ofte litt etter sex, rosa på papiret ca 50% av gangene. Men pleier å gi seg kjapt.

Skrevet
solmåneogstjerner skrev (Akkurat nå):

Jo forsåvidt. De kommer til å svare henne. Men de kommer nok til å si at hun ikke skal komme inn, men heller ta kontakt med fastlege i morgen. 

Ja det regner jeg også med, men da får hun i det minste snakke med helsepersonell som kan si at hun kan sove trygt i natt:) 

Skrevet

Går du på p-piller? Jeg har hatt panikk over blødninger etter sex mange ganger. Apoteket har av og til tatt seg friheten til å gi meg et "helt likt" pillemerke, som alltid fikk meg til å blø og skremte meg frem til jeg oppdaget koblingen. Blødde også om jeg glemte en pille, eller gikk for lenge uten pillefri.

Hvis det ikke er lenge til mensen kan det være det? Sex "kickstarter" ofte mensen for meg, selv om det er 3-4 dager til det egentlig skal begynne. Det skjedde ikke når jeg var yngre, men nå kan jeg blø etter sex hele siste uka før mensen begynner. 

Skrevet
Lija skrev (Akkurat nå):

Ja det regner jeg også med, men da får hun i det minste snakke med helsepersonell som kan si at hun kan sove trygt i natt:) 

Ja. Sånn sett så kanskje en telefon dit er riktig 😊

Skrevet

Jeg hadde ofte litt svak rosa "blødning" på papiret etter sex. Veldig irriterende, og ubehagelig/flaut mtp. om partneren merka det. Det må absolutt ikke være noe alvorlig. En del har ømfintlig livmorhals, eller noe, etter hva jeg undersøkte meg frem til. Etter at jeg fikk barn skjer det aldri lenger. 

Anonymkode: 135cc...f9e

Skrevet

Jeg blør alltid litt etter sex, har sensitiv livmorstapp/hals (ikke noe galt eller unormalt ifølge gynekologer). Blir også bunnet hver gang pga strl på mannen, så det spiller jo litt inn også da.

Anonymkode: 35467...d49

Skrevet
solmåneogstjerner skrev (6 minutter siden):

Ja. Sånn sett så kanskje en telefon dit er riktig 😊

Det beste er selvfølgelig å vente slik at man kan få en ordentlig undersøkelse😊 

Skrevet

Sjekka deg for kjønnssykdommer? Jeg blødde sånn og jeg fikk påvist klamydia.

Anonymkode: b3dc7...afa

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Sjekka deg for kjønnssykdommer? Jeg blødde sånn og jeg fikk påvist klamydia.

Anonymkode: b3dc7...afa

Jeg også.

Anonymkode: 9a19a...faa

Skrevet

Blødninger skal alltid sjekkes ut. Kan være alt eller ingenting. Cellleprøve anbefales.

Anonymkode: e99d2...ed0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...