Gjest Solmåne Skrevet 31. januar 2011 #502 Skrevet 31. januar 2011 Klesrullen (sånn med papir og lim) er min beste venn! Drar den over duker, puter, dynetrekk, og selvfølgelig klær når jeg føler for det.. HATER løse hårstrå og dette er noe som alltid får tak i slikt irriterende rusk
nickless Skrevet 31. januar 2011 #503 Skrevet 31. januar 2011 Når rosene mine begynner å henge med hodet,klipper jeg av stilken og lar selve rosene(de fineste) ligge i en fin skål med vann,da har jeg blomster på bordet noen dager ekstra!
Chord Skrevet 5. februar 2011 #504 Skrevet 5. februar 2011 Jeg har en skjærfjøl av plast som det lukter hvitløk av. Noen måte jeg kan få lukten bort uten å ødelegge skjærfjøla?
Gjest Best Skrevet 5. februar 2011 #505 Skrevet 5. februar 2011 Jeg har en skjærfjøl av plast som det lukter hvitløk av. Noen måte jeg kan få lukten bort uten å ødelegge skjærfjøla? Skjær en sitron i to og stryk sitronsaft over den. La det virke en stund før du vasker det bort.
Kitsune Skrevet 5. februar 2011 #506 Skrevet 5. februar 2011 Saltvann fjerner lukt. Har du termoser eller plastflasker med lukt i, ha i salt og vann og rist det litt.
PecanPie Skrevet 6. februar 2011 #507 Skrevet 6. februar 2011 Saltvann fjerner lukt. Har du termoser eller plastflasker med lukt i, ha i salt og vann og rist det litt. Bakepulver funker også. Ha litt bakepulver (1-2 ts kanskje) i det du vil fjerne lukt fra, hell over kokende vann og la stå i noen minutter. Skyll godt før bruk.
Persille Skrevet 6. februar 2011 #508 Skrevet 6. februar 2011 (endret) Genial tråd! Har dessverre ikke noe og bidra med som ikke allerede er sagt. Endret 6. februar 2011 av Persille
Almera Skrevet 4. mars 2011 #510 Skrevet 4. mars 2011 Noen som kan hjelpe meg?? Vannet renner så tregt ned i vasken på kjøkkenet, pga masse gugg nedi der. Noen som har noen tips til hvordan jeg kan få løst det opp, uten å måtte dra på butikken å kjøpe plumbo, avløpsåpner ol.?
Hinata Skrevet 4. mars 2011 #511 Skrevet 4. mars 2011 Noen som kan hjelpe meg?? Vannet renner så tregt ned i vasken på kjøkkenet, pga masse gugg nedi der. Noen som har noen tips til hvordan jeg kan få løst det opp, uten å måtte dra på butikken å kjøpe plumbo, avløpsåpner ol.? Eddik+bakepulver
Sn0spray Skrevet 6. mars 2011 #513 Skrevet 6. mars 2011 Det var et tips her inne om å sette kaffe i kjøleskapet for å fjerne vondt lukt. IKKE gjør det. Alt smaker og lukter kaffe. Skjønte jo det egentlig, men..
Gjest RoNo Skrevet 6. mars 2011 #514 Skrevet 6. mars 2011 Jeg har litt eddik, Zalo og vann i ei sprayflaske... Går lett å få av håndavtrykk på vinduer med det, speil blir også fine... benkeplater, kjøkkenbord.. osv. Eddik virker litt desinfiserende i tillegg og er helt ufarlig for barn. Ulempen er vell at det kan lukte litt eddik om jeg blir for vill med spruteflasken. Men kan leve med det, når man vet man blir kvitt basilusker på en sunn måte.
chikako Skrevet 6. mars 2011 #515 Skrevet 6. mars 2011 For å fjerne lukt i kjøleskapet kan man legge en skive brød i det over natten Det vil trekke til seg lukten.
kaprifolen Skrevet 6. mars 2011 #517 Skrevet 6. mars 2011 Sølt væske på teppet? Legg en bleie eller bind oppå flekken, og ta en liten dans!
Gjest RoNo Skrevet 6. mars 2011 #518 Skrevet 6. mars 2011 Har en til Fikk en ny hverdag etter jeg kjøpte matter (slike som de har i inngangspartiet til butikket) og la dem i gangen og under der vi parkerer barnevognen. Blitt mye mindre sand og gris i huset. Fantastisk!
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2011 #519 Skrevet 6. mars 2011 Hva er dine beste husmortips? Sånn som et triks jeg nettopp lærte (her på KG såklart!) er at man kan bruke bakepulver for å få vekk kaffesmak/lukt i termos. Noen bedre? Alle tips mottas med stooor takk. At vi endelig fikk leid noen til å vaske
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2011 #520 Skrevet 6. mars 2011 Noen som kan hjelpe meg?? Vannet renner så tregt ned i vasken på kjøkkenet, pga masse gugg nedi der. Noen som har noen tips til hvordan jeg kan få løst det opp, uten å måtte dra på butikken å kjøpe plumbo, avløpsåpner ol.? Om det er masse gugg vil ikke bakepulver og eddik hjelpe deg i det hele tatt. Det verste du kan gjøre er å ikke gjøre noe med det. Reis ned på rørleggerforetning og spør om skikkelig avløpsåpner der. Forholdreglene er å aldri helle fett, matrester, smuler, og slike ting i vasken, for det tetter skikkelig godt til. Eddiken og bakepulveret vil bare legge seg oppå alt dette og klogge det mer til. Snakker av STOR erfaring etter litt av et helvetesprosjekt med tett vask og rør her i hus.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå