Gå til innhold

Hva er dine beste husmortriks?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Solmåne
Skrevet

Klesrullen (sånn med papir og lim) er min beste venn! Drar den over duker, puter, dynetrekk, og selvfølgelig klær når jeg føler for det.. HATER løse hårstrå og dette er noe som alltid får tak i slikt irriterende rusk :bolledeig:

Skrevet

Når rosene mine begynner å henge med hodet,klipper jeg av stilken og lar selve rosene(de fineste) ligge i en fin skål med vann,da har jeg blomster på bordet noen dager ekstra!

Skrevet

Jeg har en skjærfjøl av plast som det lukter hvitløk av. Noen måte jeg kan få lukten bort uten å ødelegge skjærfjøla?

Skrevet

Jeg har en skjærfjøl av plast som det lukter hvitløk av. Noen måte jeg kan få lukten bort uten å ødelegge skjærfjøla?

Skjær en sitron i to og stryk sitronsaft over den.

La det virke en stund før du vasker det bort.

Skrevet

Saltvann fjerner lukt. Har du termoser eller plastflasker med lukt i, ha i salt og vann og rist det litt.

Skrevet

Saltvann fjerner lukt. Har du termoser eller plastflasker med lukt i, ha i salt og vann og rist det litt.

Bakepulver funker også.

Ha litt bakepulver (1-2 ts kanskje) i det du vil fjerne lukt fra, hell over kokende vann og la stå i noen minutter. Skyll godt før bruk.

Skrevet (endret)

Genial tråd! :jepp:

Har dessverre ikke noe og bidra med som ikke allerede er sagt. :sjenert:

Endret av Persille
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...
Skrevet

Noen som kan hjelpe meg??

Vannet renner så tregt ned i vasken på kjøkkenet, pga masse gugg nedi der. Noen som har noen tips til hvordan jeg kan få løst det opp, uten å måtte dra på butikken å kjøpe plumbo, avløpsåpner ol.?

Skrevet

Vannet renner så tregt ned i vasken på kjøkkenet, pga masse gugg nedi der. Noen som har noen tips til hvordan jeg kan få løst det opp, uten å måtte dra på butikken å kjøpe plumbo, avløpsåpner ol.?

Eddik+bakepulver

Skrevet

Eddik+bakepulver

Takk, det skal jeg prøve :)

Skrevet

Det var et tips her inne om å sette kaffe i kjøleskapet for å fjerne vondt lukt. IKKE gjør det. Alt smaker og lukter kaffe. Skjønte jo det egentlig, men..

Skrevet

Jeg har litt eddik, Zalo og vann i ei sprayflaske... Går lett å få av håndavtrykk på vinduer med det, speil blir også fine... benkeplater, kjøkkenbord.. osv. Eddik virker litt desinfiserende i tillegg og er helt ufarlig for barn. Ulempen er vell at det kan lukte litt eddik om jeg blir for vill med spruteflasken. Men kan leve med det, når man vet man blir kvitt basilusker på en sunn måte.

Skrevet

For å fjerne lukt i kjøleskapet kan man legge en skive brød i det over natten :) Det vil trekke til seg lukten.

Skrevet

Sølt væske på teppet? Legg en bleie eller bind oppå flekken, og ta en liten dans!:)

Skrevet

Har en til ;) Fikk en ny hverdag etter jeg kjøpte matter (slike som de har i inngangspartiet til butikket) og la dem i gangen og under der vi parkerer barnevognen. Blitt mye mindre sand og gris i huset. Fantastisk!

AnonymBruker
Skrevet

Hva er dine beste husmortips?

Sånn som et triks jeg nettopp lærte (her på KG såklart!) er at man kan bruke bakepulver for å få vekk kaffesmak/lukt i termos.

Noen bedre? ;)

Alle tips mottas med stooor takk.

At vi endelig fikk leid noen til å vaske

AnonymBruker
Skrevet

Om det er masse gugg vil ikke bakepulver og eddik hjelpe deg i det hele tatt. Det verste du kan gjøre er å ikke gjøre noe med det. Reis ned på rørleggerforetning og spør om skikkelig avløpsåpner der. Forholdreglene er å aldri helle fett, matrester, smuler, og slike ting i vasken, for det tetter skikkelig godt til. Eddiken og bakepulveret vil bare legge seg oppå alt dette og klogge det mer til. Snakker av STOR erfaring etter litt av et helvetesprosjekt med tett vask og rør her i hus.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...