ElectricScum Skrevet 15. februar 2021 #2261 Del Skrevet 15. februar 2021 Bøtteballetten skrev (27 minutter siden): Når en så røslig kar som Lasse velger tautrekking mot Thomas, (som du sikkert har sett, er spinklere og helt sikkert er mer utrent ) så blir det i mine øyne et feigt valg. Thomas ville ikke hatt nubbesjans til å hevdet seg på noen som helst måte. Sånn sett mener jeg Lasse hadde tjent mest på å holde seg til det som egentlig var planen sin. Jeg mener Lasse hadde glatt vunnet sagingen. Han er såpass fysisk godt trent, at det ville vært en smal sak å vunnet det. Det går på teknikk og utholdenhet. Han kunne holdt hodet kaldt og gått for plan a, i stedet for å bli hevngjerrig. For om Thomas ikke holdt oversikt over hva som var lov eller ikke, så var det 3 stykker i tillegg som var medskyldige i fadesen. Sånn sett vil jeg sammenligne det med at jeg, som voksen hadde kastet meg over et barn på vei ut av kiosken og stjælt snopet til ungen. Ville jeg følt meg " ovenpå " i etterkant over seieren min ? Neppe. Hadde nok heller kjent på en vond smak i munnen. Akkurat det, er det jeg prøver å få meddelt. Som et ps ! Jeg håper Terje vinner årets Farmen Kjendis. 😉 Tviler sterkt på at Lasse hadde filleristet han med overlegg. Tipper han hadde håndtert det som en ansvarlig voksen, gitt drittungen Thomas et lite klask på lanken og satt han på plass. Ren oppdragelse for ufin adferd, som seg hør og bør. Etterpå hadde Lasse satt seg på kne foran Thomas og forklart at slik gjør man ikke, og nå vet du bedre til neste gang. Thomas snufser, tørker snørr og tårer og får en iskrem av Eli Kari. All is good. The end. 45 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ElectricScum Skrevet 15. februar 2021 #2262 Del Skrevet 15. februar 2021 Apis skrev (56 minutter siden): Syntes Thomas er fasinerende, han minner meg om kompisen fra ungdommen som vi alltid var like forundret over, aldri fikk blåveis når vi var på byen over sine spydige kommentarer. Sikkert fordi kjeftamentet går i ett og man blir svimmel før man får langet ut en knyttneve. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2021 #2263 Del Skrevet 15. februar 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Tror jammen Anniken har begynt å shippe seg selv litt med Øde også jeg😉 Hun la ut farmen-bilder av seg selv og Øde på IG i går og posten har fått over 20K likes og alle i kommentarene ser ut til å ønske at de skal bli et par☺️😅💕 Anonymkode: 3503b...396 Hva mener du med shippe seg selv med Øde? Anonymkode: eddf3...323 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2021 #2264 Del Skrevet 15. februar 2021 Så reklame for finaleuka, hvor Anniken sa til Öde at hun aldri ville prate med han igjen. Lurer på hva som har skjedd. Anonymkode: 4b728...459 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2021 #2265 Del Skrevet 15. februar 2021 Irja skrev (14 minutter siden): Terje vinner økesekast Terje vinner konkurransen hvor de lager mat Eli Kari vinner konkurransen med håndtering av dyr, separator osv. Espen vinner konkurransen hvor de skal smi en nøkkel Kine vinner hinderløypa.. Og melkespannholding Hvordan er dette egentlig 🤔 Mange videre til. Semifinale og finale på lista mi 🤪 Tror hvertfall finalen består av Kine og Terje.. Terje vinner. Noen av konkurransene du nevner er jo i semifinalen eller én av delene i gårdskonkurransen. F.eks er jo smikonkurransen i semifinalen, så å vinne den, forutsetter jo at man klarer å komme seg dit. Nå har del vel ikke blitt sagt om det er de samme konkurransene de pleier å bruke i år, men hvis det er det, så er det i hvert fall slik: 1. Øksekast 2. Tredelt gårdskonkurranse: Snekring/bygging av noe slag, håndtering av dyr og matlaging (de tre delene har variert noe fra år til år) 3. Hinderløype Semifinale 1. Smikonkurranse 2. Melkespannholding Finale Kunnskap Anonymkode: 50ac2...603 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2021 #2266 Del Skrevet 15. februar 2021 Må også legge til at jeg tipper Terje vinner øksekast, Eli Kari vinner gårdskonkurransen og Kine vinner hinderløypa. Deretter tror jeg Terje vinner smikonkurransen og Kine melkespann i semifinalen, så de to havner i finalen, hvor jeg tror Terje vinner. Anonymkode: 50ac2...603 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hatsumomo Skrevet 15. februar 2021 #2267 Del Skrevet 15. februar 2021 (endret) AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Hva mener du med shippe seg selv med Øde? Anonymkode: eddf3...323 Shippe er denne generasjonens måte å si at de ønsker at to skal bli et par. Skjønner ikke hvor ordet kommer fra en gang, det virker å være et oppfunnet ord uten noe bakgrunn. Endret 15. februar 2021 av Hatsumomo 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ElectricScum Skrevet 15. februar 2021 #2268 Del Skrevet 15. februar 2021 Hatsumomo skrev (10 minutter siden): Shippe er denne generasjonens måte å si at de ønsker at to skal bli et par. Skjønner ikke hvor ordet kommer fra en gang, det virker å være et oppfunnet ord uten noe bakgrunn. Relation"shippe", kanskje? Hvem vet.. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blueberrymuffin Skrevet 15. februar 2021 #2269 Del Skrevet 15. februar 2021 Poldark skrev (56 minutter siden): Jeg vet knapt hvem Melina er siden jeg ser lite reality, men har inntrykk av at hun oppførte seg ganske mange hakk verre (og skilte seg mer ut som ekstrem) enn f.eks Thomas? Så kan man vel diskutere om det har ødelagt karrieren hennes eller motsatt, hun har vel gått fra å være "ingen" til "kjendis". Hvorvidt Melina oppførte seg verre er rent subjektivt. Men tar man alder i betraktning og oppførsel så vil jeg si at Thomas faktisk er en del hakk verre. Melina er en ex on the beach deltager, og mye blir nok forsterket med at det er et program med mye alkohol inne i bildet og føringene som ligger i den type program, i tillegg er hun mye yngre enn Thomas. Thomas på sin side er en godt voksen mann som bedriver mobbing og hakking på andre, og gjentatte ganger er direkte ufin. Nå er ikke jeg typen som ser på ex on the beach, men mitt inntrykk er at Melina ikke er ondskapsfull, mens det hos Thomas lyser at han er bitter og bærer nag til alle som sier imot ham, det er en mye dårligere egenskap i mine øyne. Sånn sett synes jeg Thomas er et par hakk verre enn Melina. Melina var også med på kjendis 71, og selv om hun ikke var noe eksempel var hun aldri ufin eller frekk mot noen av de andre deltagerne slik Thomas har vært på farmen. Poldark skrev (1 time siden): Enig i at han ikke ga et veldig godt inntrykk, spesielt etter å ha blitt valgt til førstekjempe - men at man synes absolutt alt er så utrolig forferdelig blir nok litt forsterket av ekkokammeret her inne. Igjen, tviler sterkt på at deltakelsen vil få store følger for karriere eller privatliv, men vi får se. Hos meg er ingenting forsterket av noe ekkokammer, jeg ville hatt samme inntrykk av Thomas uavhengig av hva som står her på kvinneguiden. Det inntrykket jeg og mange har av Thomas er basert på ting han har sagt og gjort der inne (ene og alene). Det blir litt rart å forsvare oppførselen til Thomas. Jeg vil si han virket hyggelig før fasaden brast, og det blir for enkelt å si at han ikke er slik privat. Fordi den oppførselen Thomas viste på slutten ville han ikke hatt, dersom han ikke var slik som person. Poldark skrev (1 time siden): For jeg snakker ikke om bare Thomas, som har kanskje gjort flest feil. Men Lasse, Eli Kari, Espen, John Arne, alle som nærmest blir slaktet over bagateller liksom, det er så voldsomt. Mulig folk blir revet med og overdriver en smule, men noen blir nærmest opphøyd til heltestatus og sier aldri noe galt, mens andre blir pirket og pirket på, og tolket i absolutt verste mening. Ingenting med Thomas har blitt pirket på eller tatt i verst mulig mening. Han har helt fint klart å danne dette bildet på egenhånd, med måten han har oppført seg på. Noen mennesker mangler sosiale egenskaper og antenner, og for meg faller Thomas under den kategorien. Typen som ikke alltid vet hva som er greit eller ikke greit å si eller og gjøre. Mitt inntrykk av Thomas er utelukket av hans oppførsel, og det tror jeg ganske mange er enige med meg i. 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blueberrymuffin Skrevet 15. februar 2021 #2270 Del Skrevet 15. februar 2021 (endret) Bøtteballetten skrev (1 time siden): Når en så røslig kar som Lasse velger tautrekking mot Thomas, (som du sikkert har sett, er spinklere og helt sikkert er mer utrent ) så blir det i mine øyne et feigt valg. Thomas ville ikke hatt nubbesjans til å hevdet seg på noen som helst måte. Sånn sett mener jeg Lasse hadde tjent mest på å holde seg til det som egentlig var planen sin. Jeg mener Lasse hadde glatt vunnet sagingen. Han er såpass fysisk godt trent, at det ville vært en smal sak å vunnet det. Det går på teknikk og utholdenhet. Han kunne holdt hodet kaldt og gått for plan a, i stedet for å bli hevngjerrig. For om Thomas ikke holdt oversikt over hva som var lov eller ikke, så var det 3 stykker i tillegg som var medskyldige i fadesen. Sånn sett vil jeg sammenligne det med at jeg, som voksen hadde kastet meg over et barn på vei ut av kiosken og stjælt snopet til ungen. Ville jeg følt meg " ovenpå " i etterkant over seieren min ? Neppe. Hadde nok heller kjent på en vond smak i munnen. Akkurat det, er det jeg prøver å få meddelt. Som et ps ! Jeg håper Terje vinner årets Farmen Kjendis. 😉 Hva i alle dager?! Mener du at Thomas er et barn og at de andre deltagerne skal tilpasse seg han? Skjønner ikke helt hva du mener her. Unnskyld, men det var ikke noe galt eller feil med å velge tautrekking. Det er faktisk en konkurranse, og på samme måte som Thomas kunne velge andrekjempe, så har Lasse sin rett til å velge den grenen han er best i. At du sammenligner det med å stjele fra småbarn er spesielt. Det har da ingenting med saken å gjøre. Det er faktisk en konkurranse, hvor godt trent Thomas er har ingenting med saken å gjøre heller. Han er faktisk en godt voksen mann (selv om man ikke skulle tro det), og derfor må Thomas kunne ta konsekvensene av å være så ekstremt ovenpå at han velger en andrekjempe som er for sterk. Det viser kun at Thomas har en evne til å overvurdere seg selv og at han ikke klarer å tenke helt rasjonelt. Det er ikke Lasse sitt ansvar at Thomas tar dårlige valg. Eneste som var feig er Thomas, som faktisk ikke kan stå for andrekjempevalget han gjorde, og trekker seg. Den eneste som er hevngjerrig her er Thomas som snakker om at han gir Lasse en ynkelig walkover, det er å være smålig og feig. Endret 15. februar 2021 av Blueberrymuffin 38 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 15. februar 2021 Populært innlegg #2271 Del Skrevet 15. februar 2021 Hvorfor mener folk at Lasse skal være så hederlig mot Thomas i valg av kamp egentlig? Han sitter jo selv og sier han ikke velger Oslo-gutta, og har dermed redusert til to stk, han har laget allianser, smisket åpenlyst og oppført seg som en grinerunge som har blitt frastjelt slikkepinnen sin når ting går imot han. Og ikke minst brutt regler! Hadde Thomas vært en hederlig mann det sto respekt av; greit, men nei. Anonymkode: 4eb69...ee3 51 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hatsumomo Skrevet 15. februar 2021 #2272 Del Skrevet 15. februar 2021 (endret) ElectricScum skrev (1 time siden): Relation"shippe", kanskje? Hvem vet.. Helt sikkert. Men når folk snakker om at å de shipper noen, shipper Tore og Alva, så høres det ut som om folk er 12 år. Endret 15. februar 2021 av Hatsumomo 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2021 #2273 Del Skrevet 15. februar 2021 Det skal sies at det gjør noe med hode å være inne i "en lukket verden" over lengre tid, lite mat osv. Da kan alle klikke for alt, drar man det langt nok. Men jeg må si at Espen og Thomas virker som noen skikkelig barnslige gamle menn. Veldig joviale og hyggelige så lenge de får snakke og "styre showet" men så fort noe går dem i mot, eller de ikke liker noe, så begynner de med enorm sutring, krangling og usakligheter. Anonymkode: 04ca8...599 21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2021 #2274 Del Skrevet 15. februar 2021 Jeg begriper ikke hvordan folk kan ha så sterke meninger om folk de stort sett har sett på tv jeg..puh😅 Jeg kjenner ingen av disse deltagerne/kjendisene i det virkelige liv og jeg tenker farmen er et underholdningskonsept som prøver å engasjere, både på godt og vondt, men at folk tar det som kommer fram på tv her som en type «sannhet» om disse folka er litt vel drøyt syns jeg. De er i en spesiell setting/boble og på mange måter er det nok kun de som har opplevd det selv som kan forstå helt følelsen... Jeg har ihvertfall ingen planer om å bruke reaksjoner folk har inne på farmen mot de resten av livet (satt på spissen men dere skjønner sikkert) 😅Kult at de stiller opp (uansett motiv) og gir av seg sjøl tenker jeg, trenger det i denne korona tida😇 Anonymkode: 3503b...396 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kristina S. Skrevet 15. februar 2021 #2275 Del Skrevet 15. februar 2021 (endret) - Endret 11. april 2021 av Kristina S. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2021 #2276 Del Skrevet 15. februar 2021 Jeg har ikke sett tidligere kjendisversjoner av Farmen. Er denne versjonen mer ekstrem hva angår drama, krangling og intriger? Anonymkode: 614f6...5e2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2021 #2277 Del Skrevet 15. februar 2021 ElectricScum skrev (5 timer siden): På hvilken måte mener du Lasse hadde tjent på å velge noe annet enn tautrekking gitt de forutsetningene han havnet i? Dette er jo en klassisk problemstilling hvor de moralske (les Lasse) altfor ofte taper mot de amoralske (les Thomas) i et spill/krig. Om ikke begge er enige i at man skal spille fair, så vil den moralsk overlegne tape mot den slue sniken, og den moralske må dessverre senke nivået for at premissene skal bli like igjen. Thomas satte premissene her, og Lasse var nødt for å møte han på samme moralske nivå. Noe annet vil være direkte dumt. Hvorfor, potensielt, gi bort en seier til en som aktivt velger å bedrive skittent spill og psykologisk manipulasjon? For øvrig er det totalt tøysete at Lasse skal få noen som helst tyn for faktisk å følge alle spilleregler. Han skylder ikke Thomas en dritt slik omstendighetene var under tvekampen. Han skyldte vel ikke Thomas "en dritt" under tvekampen selv om "omstendighetene" hadde vært anderledes, vel? Anonymkode: 96a6a...f47 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2021 #2278 Del Skrevet 15. februar 2021 Kristina S. skrev (32 minutter siden): Synes også Terje tapte seg i forrige episode med dette drittsekk-snakket. Veldig krevende og slitsom gjeng egentlig i denne sesongen, men god underholdning har det blitt. Spesielle folk disse kjendisene. Til Dagbladet sier Espen Thoresen at han tror besøket han var med på hos Felberg ble en grunn til at Matberg kunne snu om på planen sin. - Han brukte det som en unnskyldning til å velge tautrekking. Han påstod at vi hadde med mat til Thomas, men det fantes bedre mat på kjempehyttene enn i huset. Jeg tror han brukte dette som en utvei til å velge en gren Thomas overhodet ikke hadde sjans i, mener han. Det tilbakeviser søndagens tvekamp-vinner. - Nei, nei, nei, herregud. Jeg hadde bestemt meg for å velge saging. Jeg visket vel det til Terje kvelden før, og tror at det var derfor Terje reagerte som han gjorde da jeg sa det ble tautrekking. Men han visste ikke hva jeg hadde opplevd ute på kjempehytta, forteller Lasse Matberg til Dagbladet. Anonymkode: 614f6...5e2 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ElectricScum Skrevet 15. februar 2021 #2279 Del Skrevet 15. februar 2021 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Han skyldte vel ikke Thomas "en dritt" under tvekampen selv om "omstendighetene" hadde vært anderledes, vel? Anonymkode: 96a6a...f47 Du har helt rett. Der var jeg for raus. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sisi00 Skrevet 15. februar 2021 #2280 Del Skrevet 15. februar 2021 Er det slik at en eller flere ryker ut allerede i morra eller? Jeg heier fortsatt på de som har engasjert meg mest på en positiv måte gjennom hele sesongen - dvs Øde og Terje og tildels Anniken🤘🏻 Fine folk som har gitt meg masse god underholdning😊 Men de jeg tipper har størst sjanse til å vinne er nok Kine og Lasse - og kanskje Terje..men det kan selvfølgelig komme noen andre som imponerer masse på slutten der🤪 Lasse og spesielt Kine, har ikke engasjert meg overhodet, hverken positivt eller negativt, men om de kommer til finalen så fortjener de jo å være der🤘🏻 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå