Gå til innhold

Farmen kjendis 2021

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Made4u skrev (1 minutt siden):

Synes han fortjente å bli tilsnakket og å få høre det, en posisjon han hadde satt seg i selv ved å bedrive uredelig spill. Det burde han bare finne seg i, og han tåler den så slappe av...

Nå forstod jeg ikke helt hva du mente. Lasse eller Thomas ?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Infinity skrev (1 minutt siden):

Nå forstod jeg ikke helt hva du mente. Lasse eller Thomas ?

Thomas! Det Lasse kom med var fullstendig berettiget. Man skal kunne si fra om toskeskap.

Endret av Made4u
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer aldri til å forstå meg på "ønsket" eller whatever til Thomas om en fair kamp - da må man jo i så fall velge en som ikke vil være fysisk overlegen i hver eneste gren. Personlig er jeg helt elendig i fotball, så jeg hadde ikke valgt Cristiano Ronaldo som andrekjempe. Sier seg selv, det.

• Liker 40
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Støtter Lasse fullt ut. Det er hans rett å velge akkurat hva han selv ønsker. Det er hans privilegie som andrekjempe. At Thomas trekker seg, er fullt forståelig. Men på si ‘du skal få en ynkelig walkover’, der ble han patetisk. 

Hvorfor velge en ‘fair’ kamp i fare for å ryke når han lett kan vinne ved å velge der han er sterkest? Det er en konkurranse! 

At han hadde tenkt å velge saging, men ombestemte seg pga juks er faktisk fair. Thomas fikk som fortjent. Thomas hadde jo invitert dem. 

Anonymkode: 11f78...c07

Det ville jo uansett ikke blitt en fair kamp når Thomas fikk besøk på førstekjempehytten, og de besøkende hadde alle muligheter til å fortelle ham hva Lasse kom til å velge. Det blir ikke en fair kamp når førstekjempen vet hva han skal kjempe, og blir psyket opp på kaffebesøk noen timer før kampen. Jeg hadde også valgt akkurat slik Lasse gjorde, basert på at førstekjempen ikke ønsket en fair kamp allikevel..

• Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for spekulasjoner, brukerdebatt, brukerangrep, avsporinger og svar til dette. Elaine Marley, mod.

Endret av Elaine Marley
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Infinity skrev (2 timer siden):

Jeg hadde heller ikke risikert helsen min mot en sint gigant på to meter. Kanskje hadde Lasse tatt hensyn i kampens hete for å unngå å skade Thomas, men jeg hadde ikke stolt på det . Ikke med tanke på hvordan  han sto å brølte en liten skrekkslagen gutt opp i ansiktet..

Thomas har absolutt hatt teite reaksjoner, men det virker jo som enkelte her inne glemmer at dette er underholdning og er klar til å kaste han på bålet.

Det er faktisk større sjanse å skade seg i tautrekking vis konkurrentene har lik fysikk, da blir det mer napping og røkking i tauet, her ville antageligvis ikke Thomas hatt noe annet valg en å følge Lasse slik at Lasse fikk sine 3 hestesko i kassa. 

• Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

ET er ute i media... igjen.... og forsvarer seg selv og Thomas. Og går til angrep på Lasse. Hva er det med den fyren? 

Og hva skulle de på hyttetur for? Lage kvalme. 

Anonymkode: 248ee...2b0

Har du link? Jeg fant ikke da jeg prøvde å lete på google 😅

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meadow skrev (5 timer siden):

Jeg synes det er fullstendig håpløst at regelbrudd ikke får noen konsekvenser. Tafatte Tiril klarte ikke å irettesette de skikkelig en gang. 

Enig angående det at regelbrudd ikke får noen konsekvenser, men det er jo ikke Tiril sin feil? 🤷‍♀️ Hun er jo bare programlederen og gjør nok som hun får beskjed om av produksjonen. Det ble jo begått diverse regelbrudd da Gaute Grøtta Grav også var programleder, og det ble heller ingen konsekvenser den gangen. Mener du at han var like tafatt da, eller? 

Som jeg har skrevet tidligere, så tror jeg ikke at det ville blitt gitt konsekvenser i den vanlige farmen heller (da mange tok turen til en nærliggende hytte) hvis ikke vi hadde stått midt i en pandemi. De utsatte jo hele produksjonen i fare.. Det var nok ikke Mads Hansens beslutning om og hvilken straff de da skulle få. Jeg tipper han bare var budbringeren til tross for at han var riiimelig forbanna 🤣 Slike beslutninger blir nok tatt av produksjonen, tenker jeg! 

Nei, jeg skulle ønske at de kunne statuert et eksempel på at juks og "småulovligheter" på ingen måte er lov. Hadde de satt foten ordentlig ned og gitt en straff som virkelig svidde (f.eks at én av jukserne måtte forlate gården umiddelbart), hadde det kanskje hatt en preventiv effekt på senere sesonger! Men igjen, det er produksjonen som må ta de avgjørelsene.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jeg er midt mellom Thomas og Espen aldersmessig, så jeg kjenner veldig mange menn i det alderssegmentet. Attpåtil er mange av de jeg kjenner i samme bransje/miljø, så den typen menn er noe jeg er vant til, for si det sånn.

Og jeg kan ikke annet enn å si hahahahaha, Espen og Thomas er så typiske og patetiske.

Det som er felles for dem, er at de gjennom 80- og 90-tallet har vært kule og definerende, og at de er vant til at hvite menn på deres alder er de som har definisjonsmakten og som 'ruler' verden.

Det så man f.eks. da Thomas ville latterliggjøre Lasse fordi han ikke hadde vært "kul mediefyr" på samme måte som han selv og et par andre. Han hadde liksom bare danset litt i Italia, mens HAN derimot, og etpar andre der, hadde underholdt en masse folk på TV.

Så Lasse fikk ikke hans respekt fordi han ikke var del av det liksomkule Oslo- og mediebildet, og det samme med John Arne Riise. Öde slapp inn fordi han var fra Urra og dessuten har en aparte kunstnerfar.

Dette er menn som det rakner helt for når de mister den makten de trodde de hadde, slik man jo har sett i fullt monn både hos Espen og hos Thomas.

Hvite menn i den generasjonen (og ja, jeg er hvit selv) kommer fullstendig i harnisk når det stilles spørsmål ved deres overlegenhet som hvite menn, enten det gjelder #metoo, bruken av ordet "neger", eller noe annet. (Bare se på fb-veggen til Kjetil Rolness, som er av nøyaktig samme generasjon og med samme tankegods.)

De er dødsfornærmet hvis de ikke får styre skuta. Og det at de nå er akterutseilte og at det er andre som har kommet på banen, synes de det er umulig å akseptere.

Bare se på Thomas som fikk et sånt voldsomt behov for å liksom være ovenpå og liksom skjønne mer enn alle andre med sine utlegninger om allianser, osv, da han ble stemt ut. Han trodde at definisjonsmakten var hans.

Anonymkode: e40b8...eba

Spiker'n på hodet. Rollness passer ypperlig inn i dette knippet med menn. Nok en uspiselig type.

Anonymkode: ca22c...685

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Hvite menn i den generasjonen (og ja, jeg er hvit selv) kommer fullstendig i harnisk når det stilles spørsmål ved deres overlegenhet som hvite menn, enten det gjelder #metoo, bruken av ordet "neger", eller noe annet. (Bare se på fb-veggen til Kjetil Rolness, som er av nøyaktig samme generasjon og med samme tankegods.)

De er dødsfornærmet hvis de ikke får styre skuta. Og det at de nå er akterutseilte og at det er andre som har kommet på banen, synes de det er umulig å akseptere.

Bare se på Thomas som fikk et sånt voldsomt behov for å liksom være ovenpå og liksom skjønne mer enn alle andre med sine utlegninger om allianser, osv, da han ble stemt ut. Han trodde at definisjonsmakten var hans.

Thomas' ufyselige oppførsel mot Anniken hører også med her. Han respekterer henne ikke fordi hun er kvinne og dessuten mye yngre enn ham (og sikkert også fordi hun er blogger), men tar seg i det fordi han etter hvert skjønner hvordan det tar seg ut på TV. Men han respekterer henne fremdeles ikke.

• Liker 40
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det bare meg eller er det noe typisk norsk ved det å velge, og en forventning om at andre skal velge en "fair kamp" når det er en konkurranse? 

• Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjarte skrev (18 timer siden):

Er det bare meg eller er det noe typisk norsk ved det å velge, og en forventning om at andre skal velge en "fair kamp" når det er en konkurranse? 

Typisk på norsk tv blant kjendiser hvert fall. Ser det også på mesternes mester, der velger de ikke taktisk. Veldig sjeldent at andre enn den som kommer nest sist som blir valgt som 'andrekjempen'. Ser ikke så mange andre  reality, så kan kun uttale meg om MM.

Det skal liksom være rettferdig og man må ikke kjempe og tenke på kun seg selv. 'Ikke komme her og komme her', vet du.

Anonymkode: 11f78...c07

Endret av Elaine Marley
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spoiler

Altså hjertet mitt, fine Kine 🥺 Øde og Espen HVORFOR måtte de viske at hun skulle bomme. Også så høyt at hun gjerne hørte det da. Glad at Lasse og Terje er videre hvert fall, vel fortjent. Har ikke sett hele episoden enda men argg.. Kjenner man blir veldig engasjert haha. 

Anonymkode: 30fa1...7a8

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (53 minutter siden):
  Vis skjult innhold

Altså hjertet mitt, fine Kine 🥺 Øde og Espen HVORFOR måtte de viske at hun skulle bomme. Også så høyt at hun gjerne hørte det da. Glad at Lasse og Terje er videre hvert fall, vel fortjent. Har ikke sett hele episoden enda men argg.. Kjenner man blir veldig engasjert haha. 

Hvor ser du dette? Har det gått på TV?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sumo. Ukedagens episode legges alltid ut på Sumo kl 3 om natten. Noen av oss klarte ikke vente..... Søndager legges begge episoder ut kl 20 og ikke natten før.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):
  Vis skjult innhold

Spoiler

Sier ganske mye om Øde og Edpen som personer. Espen kan jeg styre min begeistring for. Øde blir bare dummere og dummere. Faen til navi og blåst type. Heia Kine!

Anonymkode: 298c1...f77

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Apis skrev (9 timer siden):

Det er faktisk større sjanse å skade seg i tautrekking vis konkurrentene har lik fysikk, da blir det mer napping og røkking i tauet, her ville antageligvis ikke Thomas hatt noe annet valg en å følge Lasse slik at Lasse fikk sine 3 hestesko i kassa. 

Ja enig. Og tror ikke Lasse akkurat hadde «klint» Thomas opp etter stolpen med et smell, han hadde nok bare gått rolig bakover  😆og Thomas hadde pent fulgt med. 

Ser at de har andre typer seler nå, som fordeler «trykket» bedre. 

• Liker 35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...