Gå til innhold

Farmen kjendis 2021

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Syns både Thomas og Lasse gjorde en god figur på GMN nå. Sympatiske begge to. Jeg må innrømme at jeg syns folk i disse forumene her engasjerer seg vel mye i å dra folk gjennom gjørma fordi de ikke liker hva de ser på tv i en oppkonstruert boble😉 Jeg klarer ikke å hisse meg så opp og synes at folk er så drittsekker når de ikke alltid oppfører seg perfekt😅 Det er et underholdningsprogram dette og TV2 klipper sammen noe de ønsker skal engasjere, på godt og vondt.

Men men nå skal det bli det gøy med konkurranser!!🤘🏻 Er det en som ryker i øksekast eller er det flere?

Anonymkode: 3503b...396

Helt enig. Har null tro på at å gjøre en litt dårlig figur innimellom på et realityprogram vil ødelegge et kjent menneske sin karriere altså, skal nok litt mer til. Synes også Thomas fremstår som litt usympatisk og tidvis dobbeltmoralsk, men han er helt sikkert en grei fyr jevnt over, som de fleste andre folk er. Andre som blir mislikt her blir det virkelig over bagateller synes jeg. I flere uker nå har hver minste lille feil og potensielt dårlige egenskap blitt blåst ut av proporsjoner, og i en slik tråd hauses det gjerne litt opp - tviler på at de fleste som sitter hjemme og ser på, uten å delta på KG, føler like sterkt at så mange av deltakerne er helt forferdelige 🙂

Ellers spent på finaleuka, aldri sett på Farmen før. Hadde ikke trodd det skulle være så mange igjen før den begynte, men da er det kanskje mange konkurranser på kort tid da. 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Poldark skrev (22 minutter siden):

Ellers spent på finaleuka, aldri sett på Farmen før. Hadde ikke trodd det skulle være så mange igjen før den begynte, men da er det kanskje mange konkurranser på kort tid da. 

Ja, så den siste uken er alltid veldig gøy å følge med på! I alle fall for oss som er mest glad i oppgaver og konkurranser og mindre glad i drama og snakk :lol:

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sisi00 skrev (2 timer siden):

Terje sa vel han hadde kasta mye øks, men likevel vant han jo bare med nød og neppe mot Espen..

Det kan godt ha vært et forsøk på utpsyking. Kanskje han ikke har tatt i flere økser enn andre der inne. 

Anonymkode: d61c6...998

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poldark skrev (1 time siden):

Helt enig. Har null tro på at å gjøre en litt dårlig figur innimellom på et realityprogram vil ødelegge et kjent menneske sin karriere altså, skal nok litt mer til. Synes også Thomas fremstår som litt usympatisk og tidvis dobbeltmoralsk, men han er helt sikkert en grei fyr jevnt over, som de fleste andre folk er. Andre som blir mislikt her blir det virkelig over bagateller synes jeg. I flere uker nå har hver minste lille feil og potensielt dårlige egenskap blitt blåst ut av proporsjoner, og i en slik tråd hauses det gjerne litt opp - tviler på at de fleste som sitter hjemme og ser på, uten å delta på KG, føler like sterkt at så mange av deltakerne er helt forferdelige 🙂

Ikke si det. Melina med «bitch bare hør her» er vel et godt eksempel hvordan slike reality opptredner kan gi deg et stempel. Hvem vet hvor mange ganger hun ikke har hørt bitch hør her, på samme måten tror jeg heller ikke Thomas sin oppførsel inne på farmen bare blir glemt.

Han oppførte seg på GMN fordi det er et program med sterke føringer hvor de som intervjuer styrer hele samtalen, da er det ikke mye rom for å feile.

I et konsept som farmen kjendis så har man ingen tydelige rammer og føringer, og da sklir det ut om man ikke er seg selv bevisst eller mangler selvinnsikt og kontroll. Det er Thomas et godt eksempel på, fordi farmen kjendis viste tydelig hvordan Thomas egentlig er som person, og at den sympatiske typen vi har blitt kjent med i tidsbonanza kun er et påmalt skalkeskjul og ikke ekte.

Thomas har vist seg som en smisker, med tidenes dobbeltmoral, og ikke lite narsissistisk og selvmedlidende. En besserwisser som snakker seg selv frem, og ikke veier sine ord når han får litt motgang. 

Det handler ikke om at man henger seg opp i hver minste feil, men at Thomas faktisk lager et inntrykk med sin væremåte. Det er rart at en mann på snart 50 ikke tenker over sin egen oppførsel når han er på tv.

GMN viste han en god figur fordi det er gitte rammer hvor samtalen styres av de som leder programmet. Da skal det mye til å lage en dårlig figur.

Farmen derimot viste hvordan Thomas er. Selv kommer jeg ikke til å se mer tidsbonanza, Thomas sitt sanne jeg er nok til at jeg fikk avsmak på å se mer av den mannen. Falsk som få.

Endret av Blueberrymuffin
  • Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jammen Anniken har begynt å shippe seg selv litt med Øde også jeg😉 Hun la ut farmen-bilder av seg selv og Øde på IG i går og posten har fått over 20K likes og alle i kommentarene ser ut til å ønske at de skal bli et par☺️😅💕

Anonymkode: 3503b...396

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Thomas Felberg, den tøffe joviale rockeren, som gikk ned som en sippete unge på kjendis farmen.
Ville ikke ende opp som en John Cleese-parodi? Han var jo allerede en parodi..

Anonymkode: 4340f...f4a

Dette. Jeg har alltid hatt litt sansen for Thomas, og kommer ikke helt over hvordan han kunne finne på å så til de grader oppføre seg som ei feig og sutrete kjerring inne på farmen. 

• Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Thomas jukset/brøt reglene, og burde vært kastet ut fra Farmen før ting/tvekamp. Når produksjonen idiotisk nok ikke gir regelbrudd noen følger, så er det helt greit at det ble som det ble. Lasse gjorde ingenting galt. 

Anonymkode: f310a...531

• Liker 45
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke at ikke flere velger som Lasse selv uten drama i forkant jeg. Folk skal liksom alltid velge "en fair kamp" og gjøre noe som blir spennende. Men hvorfor i h**** skal de det? Vil de ikke vinne da? Jeg ville uten å ha dårlig samvittighet i 2 sekunder engang valgt det jeg selv var best på og som jeg trodde var vanskeligst for motstandere. Hvorfor risikere å ryke ut selv, for å gi seerne "en god kamp"?!

Av samme grunn syns jeg det er teit når folk ikke vil velge kunnskap fordi de vil ha ordentlig kamp, eller andre mener noen er feige fordi de velger kunnskap. Hvorfor det?! Hvis man er svak og dritsmart - så kart man skal velge kunnskap.

Øvelsene er jo gitt av produksjonen. For at man skal ha mulighet for å velge alle (uten dårlig samvittighet) og produksjonen må sørge for at det eventuelt er trygt for alle.  

• Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt tullete av Thomas å velge Lasse som andrekjempe og forvente at han skal velge noe "fair". Det er ikke sånn det fungerer. Andrekjempen har fritt valg mellom øvelsene. Hvis Thomas ikke ville møte Lasse i tautrekking burde han valgt en annen som andrekjempe🤷‍♀️

• Liker 43
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så dessverre bare slutten av innslaget med Thomas og Lasse i GMN. Thomas snakker på inn- og utpust og er superentusiastisk i kjent stil slik han var i programmene han var med i før Farmen kjendis. Det er slik jeg liker han, ikke på den måten han var på farmen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det kan godt ha vært et forsøk på utpsyking. Kanskje han ikke har tatt i flere økser enn andre der inne. 

Anonymkode: d61c6...998

Her skal det vel nevnes at både Terje og Espen traff bedre enn de fleste som har vunnet tvekamp i øksekast oppgjennom tidene. Espen kastet så bra at han hadde vunnet over flertallet, men Terje var enda bedre. Det er ikke vanlig å få flere gode treff i den grenen, så det må være mye vanskeligere å kaste den øksa enn det ser ut som. Det er jo også en stor og tung øks, ikke akkurat samme typen øks folk har hjemme.

Anonymkode: 50ac2...603

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår heller ikke dette fokuset på «fair kamp». I alle sesonger Farmen har gått, så har jo alltid andrekjempe valgt det hen er best i. Og aldri noen som har klaget på det? Smartingen velger kunnskap, snekkeren velger saging og muskelbunten velger tautrekking. Synes Lasse for ufortjent mye tyn, så nå håper jeg han vinner hele greia! 

• Liker 45
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Thomas - passet best på sirkuset, men burde vært klovn, NATURtalent!

Terje - flott fyr

Anniken - Fin person

Kine - Solid person

Eli Kari - «Snill og grei» utenpå, vil at alle skal like henne og tør ikke være seg selv

Lasse - 100% redelig fyr

Øde - teatralsk og merkelig, men herlig. 

Espen - Liker han ikke, enkelt og greit

Produksjonen:

HVORFOR FÅR IKKE JUKS NOEN FØLGER? Det irriterer meg grenseløst! Thomas ga fra seg besøket da han allerede hadde en avtale om kaffebesøk. Dette gjør så han får smisket med Lasse, og lettere manipulert han til å velge en «fair» gren. Så er sannheten at han trodde han skulle få i pose og sekk. De burde lett fått en schmekk av noe slag!

Så da kan de gå over til nabohytter og hente seg litt mat da feks, og bare kalle det «rampestreker»?

Besøket på hytta skal jo fungere som en fordel, en boost.

Thomas fikk 3 slike, mens Lasse liksom fikk sjenket et besøk av Thomas. Nei fy så dårlig.

Da det ble litt konflikter viste Tiril at hun ikke duger som programleder. Hun ga det 0 respons! Flaut!

Det er ikke rampestreker, det er regelbrudd.

Anonymkode: a84af...192

Endret av Elaine Marley
  • Liker 41
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det kommer til valg av «fair» kamp eller ikke, så tenker jeg at her tenker folk rett og slett forskjellig? Noen ville sannsynligvis valgt øvelse ut fra nettopp at kampen skal være så rettferdig som mulig (feks Øde) mens andre ville gitt blaffen og bare tenkt at jeg velger kamp ut fra muligheten til å vinne (feks Kine).
Jeg skjønner resonnementet til begge og respekterer at de tenker forskjellig.

Det er jo ikke slik at den ene har rett og den andre ikke, de bare velger ut fra hva de selv er komfortable med og syns er greit. Helt fair det☺️🤘🏻

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppland skrev (34 minutter siden):

Det er slik jeg liker han, ikke på den måten han var på farmen.

For min del kommer han til å slite stort med å rette opp inntrykket han har gitt på farmen. Det var virkelig ikke mye "gammel-rocker", som han til det kjedsommelige titulerer seg selv med, over opptredenen hans der inne. Mer "sur, gammel jomfru", tenker jeg.

• Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Garderobemannfrue skrev (14 minutter siden):

For min del kommer han til å slite stort med å rette opp inntrykket han har gitt på farmen. Det var virkelig ikke mye "gammel-rocker", som han til det kjedsommelige titulerer seg selv med, over opptredenen hans der inne. Mer "sur, gammel jomfru", tenker jeg.

Syntes Thomas er fasinerende, han minner meg om kompisen fra ungdommen som vi alltid var like forundret over, aldri fikk blåveis når vi var på byen over sine spydige kommentarer. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ElectricScum skrev (1 time siden):

På hvilken måte mener du Lasse hadde tjent på å velge noe annet enn tautrekking gitt de forutsetningene han havnet i? Dette er jo en klassisk problemstilling hvor de moralske (les Lasse) altfor ofte taper mot de amoralske (les Thomas) i et spill/krig. Om ikke begge er enige i at man skal spille fair, så vil den moralsk overlegne tape mot den slue sniken, og den moralske må dessverre senke nivået for at premissene skal bli like igjen. Thomas satte premissene her, og Lasse var nødt for å møte han på samme moralske nivå. Noe annet vil være direkte dumt. Hvorfor, potensielt, gi bort en seier til en som aktivt velger å bedrive skittent spill og psykologisk manipulasjon? For øvrig er det totalt tøysete at Lasse skal få noen som helst tyn for faktisk å følge alle spilleregler. Han skylder ikke Thomas en dritt slik omstendighetene var under tvekampen.

Når en så røslig kar som Lasse velger tautrekking mot Thomas, (som du sikkert har sett, er spinklere og helt sikkert er mer utrent ) så blir det i mine øyne et feigt valg. Thomas ville ikke hatt nubbesjans til å hevdet seg på noen som helst måte. Sånn sett mener jeg Lasse hadde tjent mest på å holde seg til det som egentlig var planen sin.  Jeg mener Lasse hadde glatt vunnet sagingen. Han er såpass fysisk godt trent, at det ville vært en smal sak å vunnet det. Det går på teknikk og utholdenhet. Han kunne holdt hodet kaldt og gått for plan a, i stedet for å bli hevngjerrig.

For om Thomas ikke holdt oversikt over hva som var lov eller ikke, så var det 3 stykker i tillegg som var medskyldige i fadesen.

Sånn sett vil jeg sammenligne det med at jeg, som voksen hadde kastet meg over et barn på vei ut av kiosken og stjælt snopet til ungen. Ville jeg følt meg " ovenpå " i etterkant over seieren min ? Neppe. Hadde nok heller kjent på en vond smak i munnen. 

Akkurat det, er det jeg prøver å få meddelt. 

Som et ps ! Jeg håper Terje vinner årets Farmen Kjendis. 😉

Endret av Bøtteballetten
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blueberrymuffin skrev (2 timer siden):

Ikke si det. Melina med «bitch bare hør her» er vel et godt eksempel hvordan slike reality opptredner kan gi deg et stempel. Hvem vet hvor mange ganger hun ikke har hørt bitch hør her, på samme måten tror jeg heller ikke Thomas sin oppførsel inne på farmen bare blir glemt.

Han oppførte seg på GMN fordi det er et program med sterke føringer hvor de som intervjuer styrer hele samtalen, da er det ikke mye rom for å feile.

I et konsept som farmen kjendis så har man ingen tydelige rammer og føringer, og da sklir det ut om man ikke er seg selv bevisst eller mangler selvinnsikt og kontroll. Det er Thomas et godt eksempel på, fordi farmen kjendis viste tydelig hvordan Thomas egentlig er som person, og at den sympatiske typen vi har blitt kjent med i tidsbonanza kun er et påmalt skalkeskjul og ikke ekte.

Thomas har vist seg som en smisker, med tidenes dobbeltmoral, og ikke lite narsissistisk og selvmedlidende. En besserwisser som snakker seg selv frem, og ikke veier sine ord når han får litt motgang. 

Det handler ikke om at man henger seg opp i hver minste feil, men at Thomas faktisk lager et inntrykk med sin væremåte. Det er rart at en mann på snart 50 ikke tenker over sin egen oppførsel når han er på tv.

GMN viste han en god figur fordi det er gitte rammer hvor samtalen styres av de som leder programmet. Da skal det mye til å lage en dårlig figur.

Farmen derimot viste hvordan Thomas er. Selv kommer jeg ikke til å se mer tidsbonanza, Thomas sitt sanne jeg er nok til at jeg fikk avsmak på å se mer av den mannen. Falsk som få.

Jeg vet knapt hvem Melina er siden jeg ser lite reality, men har inntrykk av at hun oppførte seg ganske mange hakk verre (og skilte seg mer ut som ekstrem) enn f.eks Thomas? Så kan man vel diskutere om det har ødelagt karrieren hennes eller motsatt, hun har vel gått fra å være "ingen" til "kjendis". 

Enig i at han ikke ga et veldig godt inntrykk, spesielt etter å ha blitt valgt til førstekjempe - men at man synes absolutt alt er så utrolig forferdelig blir nok litt forsterket av ekkokammeret her inne. Igjen, tviler sterkt på at deltakelsen vil få store følger for karriere eller privatliv, men vi får se. 

For jeg snakker ikke om bare Thomas, som har kanskje gjort flest feil. Men Lasse, Eli Kari, Espen, John Arne, alle som nærmest blir slaktet over bagateller liksom, det er så voldsomt. Mulig folk blir revet med og overdriver en smule, men noen blir nærmest opphøyd til heltestatus og sier aldri noe galt, mens andre blir pirket og pirket på, og tolket i absolutt verste mening. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Terje vinner økesekast

Terje vinner konkurransen hvor de lager mat

Eli Kari vinner konkurransen med håndtering av dyr, separator osv. 

Espen vinner konkurransen hvor de skal smi en nøkkel

Kine vinner hinderløypa.. Og melkespannholding

Hvordan er dette egentlig 🤔 Mange videre til. Semifinale og finale på lista mi 🤪 Tror hvertfall finalen består av Kine og Terje.. Terje vinner. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...