Gå til innhold

Farmen kjendis 2021

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Tipper Thomas inviterte gjestene på besøk slik at de kunne ta med pipa over dammen så han fikk morgenblåsen sin. 

Tror ikke Thomas hadde planlagt og trekke seg, men fikk nok litt panikk på tinget når han skjønte hvor forbannet Lasse egentlig var. 

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dere vet alt er skuespill? De får en klekkelig stor sum av å være med.

Anonymkode: b8623...bbe

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bøtteballetten skrev (23 minutter siden):

Han er i sin fulle rett ja, men jeg synes det tar seg lite pent ut. Det blir som en elefant som går i kamp med en mygg. De hadde en deal i forkant av tinget om å ta en gren der de stilte jevnere. Og de ville fått en mer spennende kamp.  Ved saging, så går det på teknikk og utholdenhet. Lasse har gått i hardt kroppsarbeid, mens at Thomas har bedrevet kjøkkentjeneste og gartnerarbeid. Det hele ble litt kjedelig.

Er ikke enig i dette. Det skal liksom være kampen for tilværelsen og Thomas visste veldig godt at dette kunne skje dersom han valgte Lasse til andrekjempe. Det er andrekjempens privilegium å få velge gren, men Thomas hadde vel regnet med at smiskingen sin og "forventningen om en fair kamp" skulle ha en innvirkning på valget. Det hadde nok til og med fungert dersom Thomas hadde holdt seg til spillereglene og sendt besøket på dør. Da hadde nok Lasse valgt saging som han var inne på. Men hvorfor skal han spille et "fair" spill når motstanderen ikke gjør det?  For å si det sånn, hadde det vært omvendt, så hadde ikke Thomas gitt det én ekstra tanke engang. Han hadde glatt valgt det som gagnet han best! Det er jeg sikker på! 

Jeg har aldri skjønt det at folk ønsker en så fair kamp som mulig. Jeg husker b.la i "vanlige" farmen i fjor, da det var tvekamp mellom Lene og Tove. Altså, det var grining og jeg aner ikke hva, fordi ingen av dem ønsket å slå ut den andre, og her skulle det velges gren hvor begge hadde like stor sjanse. Hallo?! Det er et SPILL hvor det er om å gjøre å komme lengst mulig for å kunne vinne hytte og en bil! Hadde det vært meg, hadde jeg selvfølgelig valgt en gren jeg hadde størst sannsynlighet for å vinne🤷‍♀️ Det er liksom en no-brainer. Enig med Kine og jeg er veldig glad for at hvertfall hun klappet da det ble klart for alle at det skulle konkurreres i tautrekking. 

• Liker 43
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for avsporinger, spekulasjoner, personangrep, brukerangrep og svar til dette. Elaine Marley, mod.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem tror dere kommer til å stå i finalen, da?

Litt morsomt å tippe, synes jeg. Ser for meg Lasse og Øde, men tar sikkert feil.

Anonymkode: dface...6f4

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tipper Lasse angrer på den ølen han ga Thomas fra «besøkskurven» sin. Den eneste grunnen til at Thomas ga Lasse besøket var for at han visste at han selv skulle få besøk morgenen etter. 

Endret av Ella1
  • Liker 49
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvem tror dere kommer til å stå i finalen, da?

Litt morsomt å tippe, synes jeg. Ser for meg Lasse og Øde, men tar sikkert feil.

Anonymkode: dface...6f4

Vanskelig å si, det er jo mange typer oppgaver i finaleuken. Tror Terje kommer langt fordi han er allsidig.

Anonymkode: d169f...59b

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra Kine støttet Lasse i valget. Synes Terje og er fin og ærlig som fortalte hva han hadde sagt tidligere om valg av gren, etter at grenen ble avslørt. 

Heier på Kine, Anniken, Terje og Lasse!

Anonymkode: d50b2...799

• Liker 43
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Dere vet alt er skuespill? De får en klekkelig stor sum av å være med.

Anonymkode: b8623...bbe

Alt er ikke skuespill og vinneren får en bil til en halv million.

Anonymkode: d169f...59b

• Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Janzypants skrev (Akkurat nå):

Er ikke enig i dette. Det skal liksom være kampen for tilværelsen og Thomas visste veldig godt at dette kunne skje dersom han valgte Lasse til andrekjempe. Det er andrekjempens privilegium å få velge gren, men Thomas hadde vel regnet med at smiskingen sin og "forventningen om en fair kamp" skulle ha en innvirkning på valget. Det hadde nok til og med fungert dersom Thomas hadde holdt seg til spillereglene og sendt besøket på dør. Da hadde nok Lasse valgt saging som han var inne på. Men hvorfor skal han spille et "fair" spill når motstanderen ikke gjør det?  For å si det sånn, hadde det vært omvendt, så hadde ikke Thomas gitt det én ekstra tanke engang. Han hadde glatt valgt det som gagnet han best! Det er jeg sikker på! 

Jeg har aldri skjønt det at folk ønsker en så fair kamp som mulig. Jeg husker b.la i "vanlige" farmen i fjor, da det var tvekamp mellom Lene og Tove. Altså, det var grining og jeg aner ikke hva, fordi ingen av dem ønsket å slå ut den andre, og her skulle det velges gren hvor begge hadde like stor sjanse. Hallo?! Det er et SPILL hvor det er om å gjøre å komme lengst mulig for å kunne vinne hytte og en bil! Hadde det vært meg, hadde jeg selvfølgelig valgt en gren jeg hadde størst sannsynlighet for å vinne🤷‍♀️ Det er liksom en no-brainer. Enig med Kine og jeg er veldig glad for at hvertfall hun klappet da det ble klart for alle at det skulle konkurreres i tautrekking. 

Det blir ikke noen "kamp" for tilværelsen når de to partene stiller i forskjellige vektklasser. Da framstår den sterkeste av dem som feig. Terje Sporsem hadde en uttalelse som var ganske treffende når han ble spurt om hvilken gren han trodde Lasse hadde valgt. Det tar seg unektelig penere ut hvis man velger en kamp der begge parter stiller mer likt. Samtidig som at en må velge en gren som passer seg selv godt. Men alt med måte.

Når det er sagt, så var det veldig greit at Thomas måtte hjem i dag. Han har mistet min respekt med måten han har framstått på. Det ble mye smisking og sutter.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bøtteballetten skrev (4 minutter siden):

Det blir ikke noen "kamp" for tilværelsen når de to partene stiller i forskjellige vektklasser. Da framstår den sterkeste av dem som feig. Terje Sporsem hadde en uttalelse som var ganske treffende når han ble spurt om hvilken gren han trodde Lasse hadde valgt. Det tar seg unektelig penere ut hvis man velger en kamp der begge parter stiller mer likt. Samtidig som at en må velge en gren som passer seg selv godt. Men alt med måte.

Når det er sagt, så var det veldig greit at Thomas måtte hjem i dag. Han har mistet min respekt med måten han har framstått på. Det ble mye smisking og sutter.

Jo, det blir så absolutt kamp. Kampen starter jo ikke når andrekjempe velger tvekamp, kampen starter når førstekjempe velger andrekjempe. Om denne kampen var så viktig, hvorfor ikke velge mer taktisk når han velger andrekjempe da? Fordi «de er fra Oslo»?? Haha makan til sutring og merkelig resonnement.

Må si jeg får vondt av Lasse. Skjønner han oppfattet besøket på morran som urettferdig. Som lite fair Play. Hvorfor skal han da beholde sin ydmykhet? 

• Liker 41
Lenke til kommentar
Del på andre sider

loveli skrev (1 time siden):

Thomas: "Sølje lyver, hun er i en allianse".

Bevis: et brev som ikke beviser noen ting.

Også Thomas: har en allianse som han til og med ber over på kaffe.

Thomas: "Mange folk lyver her inne, man vet ikke hvem som snakker sant".

Også Thomas: "jeg visste ikke om at jeg fikk besøk".

Thomas: "jeg tar det her altså, tautrekking blir fett det. David og Goliat, høhøhø, jeg er klar jeg, klart det".

Også Thomas: "det er jo jævelig feigt og jeg trodde bedre om Lasse, men sånn er det og jeg får ta det som en mann. Men klart at det vil få konsekvenser, det er klart det, det ser jo ikke bra ut at en stor mann går i kamp mot en liten mann i tautrekking, alle vil jo si at den store mannen er feig og umoralsk ikkesant. Men jeg er ikke bitter, jeg går ut med hodet hevet jeg, det er klart det, for det er ikke jeg som taper ansikt her. 

*kunstpause*

Ja, for det er det jo Lasse som gjør her ikkesant, klart det, han velger jo dette selv. Og om han får høre mye drit om seg selv av de andre deltakerne etterpå så er det jo han som har bedt om det ikkesant. Og det er klart at alt man gjør blir filmet her og sånne som han tar seg ikke godt ut, klart seerne der hjemme ser det og dømmer det og slår hardt ned på det ikkesant. Det er jo bare sånn det er ikkesant. Lasse vil nok få masse hatmail fra folk pga dette og det synes jeg egentlig han fortjener jeg altså. Jeg kunne jo valgt å forsvare han litt, klart det, men folk får sende han hatmail om de vil, jeg skal ikke stoppe dem. Kanskje jeg sender noen anonyme brev sjæl, høhø. Men det er klart det, jeg tar dette som en mann jeg og er ikke sur for dette, er ikke det. Jeg takler dette veldig fint jeg altså".

(Ikke direkte sitat)

Takk for et av trådens beste innlegg! Spot on!😂😂😂

• Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bøtteballetten skrev (6 minutter siden):

Tror vi bare får være enige om å være uenige her 😅 Jeg mener fremdeles at man bør (og skal) sette seg selv foran og i best mulig posisjon for seg selv. I farmen er det ikke inndeling av vektklasser, noe Thomas visste da han valgte Lasse til andrekjempe. Fordi Thomas selv bedrev et spill der inne, "kunne" han ikke velge Espen eller Öde. Da sto han igjen med Terje og Lasse, og han unnet visstnok Terje å komme på markedet. Jeg tror derimot at Thomas valgte Lasse fordi han tenkte at det nok ville se bra ut og ikke feigt ut, at han valgte en som tilsynelatende var mye sterkere enn han selv. 

• Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AllahBallah skrev (5 minutter siden):

Jo, det blir så absolutt kamp. Kampen starter jo ikke når andrekjempe velger tvekamp, kampen starter når førstekjempe velger andrekjempe. Om denne kampen var så viktig, hvorfor ikke velge mer taktisk når han velger andrekjempe da? Fordi «de er fra Oslo»?? Haha makan til sutring og merkelig resonnement.

Må si jeg får vondt av Lasse. Skjønner han oppfattet besøket på morran som urettferdig. Som lite fair Play. Hvorfor skal han da beholde sin ydmykhet? 

Han hadde nok tjent mer på å håndtert det annerledes.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Janzypants skrev (2 minutter siden):

Tror vi bare får være enige om å være uenige her 😅 Jeg mener fremdeles at man bør (og skal) sette seg selv foran og i best mulig posisjon for seg selv. I farmen er det ikke inndeling av vektklasser, noe Thomas visste da han valgte Lasse til andrekjempe. Fordi Thomas selv bedrev et spill der inne, "kunne" han ikke velge Espen eller Öde. Da sto han igjen med Terje og Lasse, og han unnet visstnok Terje å komme på markedet. Jeg tror derimot at Thomas valgte Lasse fordi han tenkte at det nok ville se bra ut og ikke feigt ut, at han valgte en som tilsynelatende var mye sterkere enn han selv. 

Det tror jeg og. 😅

Thomas ba om trøbbel når han valgte andrekjempe. Han har vært ganske så eplekjekk i sine uttalelser og trodde alt for godt om seg selv. Vil si han har stilt i samme klasse som Espen. Ingen av dem har utmerket seg særlig positivt i den tida de har vært på gården.

• Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Irja skrev (2 minutter siden):

Hvor mye alkohol i uka trodde Espen at han skulle få inne på Farmen kjendis egentlig?! 

Espen hadde jo DEN fyllefesten med Svein siste kvelden på Torpet, så han ble sikkert dødelig fornærmet over at ikke «nachspielet» inne på Farmen ble like fuktig... Rai rai!!

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...