AnonymBruker Skrevet 8. februar 2021 #1701 Del Skrevet 8. februar 2021 Huff, tror også Sølje blir storbonde. Da forsvinner nok sjansen for at Thomas blir førstekjempe rimelig raskt. Finner ikke helt utav Sølje. Anonymkode: 298c1...f77 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2021 #1702 Del Skrevet 8. februar 2021 Hei. Da har vi fått avklart at det å følge tv2 sumo ikke er spoiling (som det ikke er. Jeg ventet ikke på NRK sine game of thrones episoder i første sesong, jeg gikk selvsagt rett til HBO. Det burde være åpenbart at det ikke er spoiling siden episodene er publisert). Angående Anniken og Thomas så ser jeg feil på begge sider. Thomas, i at han lar seg hisse og kommer med frekke kommentarer. Også lite flink til å lytte, noe som bidrar til at dette i det hele tatt ble en sak. Positivt: han ser selv at noen kommentarer er sleivete og unnskylder det. Han er ikke bølle, grusom eller ufyselig, slik enkelte her inne sier. Jeg kan selv kjenne meg igjen i Thomas, Ifm med min lillesøster i oppveksten. Hun var veldig grei, men hadde også kombinasjonen av å være veldig følsom og å gå i angrep ved ethvert forsøk på å gi konstruktiv kritikk. Men måten han håndterte det på var ikke optimal. Anniken er også en godhjertet jente som stort sett er strålende, men hun er ikke så flink til å ta imot kritikk. Det faktum at hun har slengt ut kommentarer som avslører at hun føler seg moralsk overlegen, er ikke noe man bare kommer unna med uten at folk blir irriterte. Hun har noe å lære, og hopper dessverre litt raskt inn i en offerrolle. Men hun er ung og kommer bok til å lære dette. Anonymkode: f4765...0a7 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bøtteballetten Skrevet 8. februar 2021 #1703 Del Skrevet 8. februar 2021 AntiBullshit skrev (6 timer siden): Jeg hadde egentlig ikke tenkt å respondere på dette, men jeg synes det er flere kommentarer som går på det samme og som rett og slett er litt ufine. Det du ser på av farmen er knapt noen timer av en hel uke, så du skal være veldig skråsikker og arrogant dersom du konkluderer med at hun «alltid» tar til tårene. Det er tydelig at Anniken synes det er vanskelig å måtte stå opp mot bølla Thomas, som forøvrig er gammel nok til å være faren hennes, og det kan jeg godt skjønne. Vil bare skyte inn at jeg synes han er jævlig hyklerisk som maser om at Anniken spiser et par egg og en tomat mer enn han, når han selv fikk smekk på pungen av Terje for å spise et helt glass(!) med kajennepepper på rekordtid uten å ta noe selvkritikk på det. Anyway, Anniken har uttrykt at hun var klar over at hennes matvaner kunne skape reaksjoner fra fellesskapet, så hun strakk seg langt (spør du meg, særlig hvis du sammenligner med stinablogg fra i fjor) for å tilpasse seg andre. Det står det respekt av, og hun er klar over at hun er i mindretall og forventer ikke at andre ønsker å tilpasse seg en hel del for henne, noe som må kunne sies å være et godt tegn på at hun ikke lider av «enebarn-syndromet» som enkelte her har nevnt. Det kan også tyde på at hun overhode ikke ønsket å havne i konflikt, og sannsynligvis er hun veldig klar over hvordan hun reagerer i opphetede situasjoner. Videre synes jeg man skal ha respekt for at ikke alle er like komfortable med å være midtpunkt i konflikter, og at man av ulike grunner reagerer ulikt - og med respekt så mener jeg at man ikke gjør narr og skal harselere med det. Hva så om tårene kommer når man blir lei seg og sint? Det er tydelig at Anniken selv synes det er irriterende og slitsomt at kroppen hennes reagerer slik, og det er veldig vanlig at ikke alle klarer å overstyre tårekanalene sine så jeg synes det er unødvendig at man skal sitte her på sin høye hest og himle med øynene for noe så lite, vi blir tross alt bare presentert med en veldig liten del av alt som skjedde der inne. Jeg har ikke sagt at hun alltid tar til tårene. Og ja, jeg vet det er en brøkdel av det som er filmet som kommer på tv. Og ja, jeg vet at det sitter noen å klipper sammen det de vil vi skal se. Og at det naturlig nok ikke er det riktige inntrykket av personen vi seere blir presentert for. Så det er ikke hennes feil at hun blir presentert som en sutrete person. Men jeg blir lei av sutring, grining og de stikkene hun må komme med til de andre. På samme måte som at Thomas får beskjed om å oppføre seg voksent, ( Noe jeg er helt enig i. Han har sine sider han også som ikke er mye å skyte av ) Så er Anniken også voksen og da bør man vel forvente at også hun kan begynne å oppføre seg voksent. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2021 #1704 Del Skrevet 8. februar 2021 Et av de store spørsmålene er; kommer Eli Kari til å slutte å prøve å please alle?Dvs tørre å stå litt i diskusjoner og ikke bare ende opp med å jatte med for å unngå konflikter? 🤔 Det er så tydelig når hun, Øde og Anniken sitter i senga. Øde prøver å forklare Anniken hvorfor ting kanskje blir som de blir innimellom, på en veldig rolig og fin måte. Og så ender det opp med at EK bare avfeier alt med en full beklagelse til Anniken og ferdig med det liksom🤪 det er bare så typisk EK, hun skygger unna med en gang det brygger opp til noe. Og det er jo greit det hvis vi ikke hadde visst at hun irriterer seg veldig over å bli ‘overkjørt’ av de andre. Ingen stor sak, men bare litt morsomt å observere☺️ Anonymkode: 3503b...396 30 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kaisamaia Skrevet 8. februar 2021 #1705 Del Skrevet 8. februar 2021 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Det kan se ut som om du er ironisk her. Da håper jeg du la merke til gjensynsgleden fra de andres side når de kom over Espen (og Svein) på markedet. Det burde fortelle oss at det ikke nødvendigvis er det inntrykket som TV2 gir oss etter klipping som er det riktige. Anonymkode: ad81a...5f5 Jeg har fått nok inntrykk av blant annet Espen Thoresens kroppspråk og kommentarer, uansett klipping, til å ikke like han. Selvfølgelig er det noen som blir glad i han for det, men jeg blir ikke det. 🙆♀️😆 Og ja, jeg skjønner det er en reality-serie. 22 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2021 #1706 Del Skrevet 8. februar 2021 Jeg føler veldig mange ØNSKER å tolke Anniken i verste mening her. Hun mottar kjempemange stikk (i følge både henne selv og andre, hun sa jo selv at fler hadde påpekt det til henne) og så får ikke hun lov til å si noen kommentarer om at det lukter vondt i kjelleren uten at det skal skape dårlig stemning. Det er ikke hennes feil at de andre får dårlig samvittighet av det. Dessuten kan jeg ikke huske at hun selv har sagt hun er vegaterianer noen gang? Hun sier jo hele tiden at hun nesten har kuttet ut alt av kjøtt, men at hun spiste kjøtt FOR Å IKKE plage de andre i starten. Når grisen ble slakta ble det for mye, og det må faktisk være lov. Å bruke det mot henne, det at hun prøvde å IKKE skape dårlig stemning, det er for meg helt utrolig dårlig gjort. I tillegg er det mange som kjapt bare sier "vegetar", bare for å slippe og forklare alt rundt hver gang man snakker om det. Sånne som skal ta andre på slike ting er grunnen til at min lillebror ikke tør å kalle seg vegetarianer, fordi han er så redd for å få i seg et eller annet med kjøtt og få tyn for det. Vi ser bare noe, og det må være lov og bli lei seg og få nok når man blir hakket på hele dagen lang. Men som vanlig er det myye enklere å bare regne med at "den plagsomme vegetarianeren" er problemet. Når det tross alt er hun som har prøvd å strekke seg langt. Og nei, jeg er ikke vegetarianer selv, men ser hvor mye dritt de får. Hver gang vegetarianeren på jobben min sier et eneste ord om noe kjøtterstatning eller hva som helst som har med det å gjøre i lunsjen, blir det fullt forsvar og argumenter. HAN presser ikke meningene sine på de andre, men ALLE skal presse sine meninger på han. Anonymkode: 94e30...46d 26 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2021 #1707 Del Skrevet 8. februar 2021 Jeg stoler på Øde, og tipper at han presenterer situasjonen slik den oppleves der inne. Han sier at hun bidrar til å skape en merkelig stemning ved å komme med kommentarer som lukter litt ovenpå-holdning. Da må Anniken ta konsekvensene av det. Det gjør at folk kan bli irritert. Dette er ganske lett å forstå, og det er også en quick fix på det - dropp kommentarene. Jeg kunne også laget en big deal ut av at jeg ønsker å gå uten fottøy. Skal jeg ta det opp med middagen hver dag om jeg føler at noen ikke respekterer mine skofrie føtter? Skal jeg ikke akseptere motstand når noen argumenterer mot meg, mens jeg hoverer over hvordan de andre bidrar til å øke forskjeller i samfunnet ved å kjøpe dyre joggesko? Anonymkode: f4765...0a7 21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2021 #1708 Del Skrevet 8. februar 2021 Heldig den som blir storbonde denne uka og bare kan skli inn i finaleuka😋 Jeg tipper det blir Sølje eller Lasse🤘🏻 Og selvfølgelig veldig kiipt for den som ryker rett før finaleuka... Anonymkode: 3503b...396 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elaine Marley Skrevet 8. februar 2021 #1709 Del Skrevet 8. februar 2021 Tråden er ryddet for spekulasjoner, avsporinger og svar til dette. Elaine Marley, mod. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kristina S. Skrevet 8. februar 2021 #1710 Del Skrevet 8. februar 2021 (endret) - Endret 11. april 2021 av Kristina S. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2021 #1711 Del Skrevet 8. februar 2021 Jeg syns det er hyggelig at folk ble glade for å se Espen jeg. Og at han selv ble så rørt. Selv om han irriterte meg en del inne på farmen så er det jo tydelig at han hadde fine relasjoner med flere inne der også. Anonymkode: 3503b...396 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2021 #1712 Del Skrevet 8. februar 2021 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Jeg syns det er hyggelig at folk ble glade for å se Espen jeg. Og at han selv ble så rørt. Selv om han irriterte meg en del inne på farmen så er det jo tydelig at han hadde fine relasjoner med flere inne der også. Anonymkode: 3503b...396 De ble jo glade for å se han. Kan hende at episodene med JAR var mye mellom dem, mens kanskje Espen hadde god relasjon med de andre. Av Signy og Espen, er jeg ikke i tvil om at det var fortjent at Espen kommer inn igjen. Signy tapte jo tvekampen med vilje.... Anonymkode: 36d0e...c03 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2021 #1713 Del Skrevet 8. februar 2021 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Jeg syns det er hyggelig at folk ble glade for å se Espen jeg. Og at han selv ble så rørt. Selv om han irriterte meg en del inne på farmen så er det jo tydelig at han hadde fine relasjoner med flere inne der også. Anonymkode: 3503b...396 Tror de hadde blitt glad uansett om det var JAR, Marcus eller andre. Så mange uker som de kun har sett hverandre, og nesten ingen andre folk, så er alle "kjente" utrolig flotte å se igjen. Bare fordi det er er ny input Betyr ikke at relasjonene var sååå bra. Men jeg sier heller ikke at det ikke var det. Bare prøver å sette det i perspektiv Anonymkode: 4da99...d64 19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2021 #1714 Del Skrevet 8. februar 2021 3 hours ago, AnonymBruker said: Tror de hadde blitt glad uansett om det var JAR, Marcus eller andre. Så mange uker som de kun har sett hverandre, og nesten ingen andre folk, så er alle "kjente" utrolig flotte å se igjen. Bare fordi det er er ny input Betyr ikke at relasjonene var sååå bra. Men jeg sier heller ikke at det ikke var det. Bare prøver å sette det i perspektiv Anonymkode: 4da99...d64 Jeg fikk absolutt inntrykk av at mange tok det litt tungt da Espen ble sendt ut, men de det gjelder er gjerne de jeg ikke har fått et kjempegodt inntrykk av uansett. Anonymkode: 3de68...bb8 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ElectricScum Skrevet 8. februar 2021 #1715 Del Skrevet 8. februar 2021 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Et av de store spørsmålene er; kommer Eli Kari til å slutte å prøve å please alle?Dvs tørre å stå litt i diskusjoner og ikke bare ende opp med å jatte med for å unngå konflikter? 🤔 Det er så tydelig når hun, Øde og Anniken sitter i senga. Øde prøver å forklare Anniken hvorfor ting kanskje blir som de blir innimellom, på en veldig rolig og fin måte. Og så ender det opp med at EK bare avfeier alt med en full beklagelse til Anniken og ferdig med det liksom🤪 det er bare så typisk EK, hun skygger unna med en gang det brygger opp til noe. Og det er jo greit det hvis vi ikke hadde visst at hun irriterer seg veldig over å bli ‘overkjørt’ av de andre. Ingen stor sak, men bare litt morsomt å observere☺️ Anonymkode: 3503b...396 Ja, akkurat det var episodens mest irriterende utspill, synes jeg. Kan virke som en bagatell å henge seg opp i EK sin reaksjon, men Øde hadde en veldig diplomatisk og fin måte å få frem poenget sitt på, og i EKs paniske forsøk på å glatte over en situasjon (som var helt uproblematisk), så ender hun opp med å være direkte frekk overfor Øde i stedet. Å totalt avfeie Ødes innspill og refleksjoner rundt Annikens mat-problematikk var ufint og direkte barnslig. 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Turkis Sau Skrevet 9. februar 2021 #1716 Del Skrevet 9. februar 2021 Spoiler Har virkelig sansen for EK i tirsdagens episode! Og Øde da, han er jo bare fantastisk hver dag i uken😅 Ser frem til noen actionfylte og dramatiske episoder med virvelvinden Sølje ved roret - her lukter det eksplosjoner!😁 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2021 #1717 Del Skrevet 9. februar 2021 Turkis Sau skrev (18 minutter siden): Vis skjult innhold Har virkelig sansen for EK i tirsdagens episode! Og Øde da, han er jo bare fantastisk hver dag i uken😅 Ser frem til noen actionfylte og dramatiske episoder med virvelvinden Sølje ved roret - her lukter det eksplosjoner!😁 Spoiler Ble Lasse hjelper eller? Sånn at hun kan tafse litt ekstra?😅 Anonymkode: eaab6...b48 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Turkis Sau Skrevet 9. februar 2021 #1718 Del Skrevet 9. februar 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Skjul innhold Ble Lasse hjelper eller? Sånn at hun kan tafse litt ekstra?😅 Anonymkode: eaab6...b48 Spoiler Så klart ble han det! 😂 Han, og Terje. Og ut fra dagens episode så ser det ut til at Terje hadde stilt i tafse-køen dersom han ikke var gift!😁 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2021 #1719 Del Skrevet 9. februar 2021 Turkis Sau skrev (7 minutter siden): Vis skjult innhold Så klart ble han det! 😂 Han, og Terje. Og ut fra dagens episode så ser det ut til at Terje hadde stilt i tafse-køen dersom han ikke var gift!😁 Spoiler Herlig👌🏼😅 Alle tre favorittene mine samlet på loftet da! Kanskje det er håp for jentekamp denne uka også, med EK som førstekjempe? Evnt Thomas eller vedkommende som kommer fra Torpet, hun velger jo ikke Lasse vel? Anonymkode: eaab6...b48 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Turkis Sau Skrevet 9. februar 2021 #1720 Del Skrevet 9. februar 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Skjul innhold Herlig👌🏼😅 Alle tre favorittene mine samlet på loftet da! Kanskje det er håp for jentekamp denne uka også, med EK som førstekjempe? Evnt Thomas eller vedkommende som kommer fra Torpet, hun velger jo ikke Lasse vel? Anonymkode: eaab6...b48 Spoiler Nei tvilsomt at hun velger eyecandyet sitt. EK er nok en meget mulig kandidat, tror hun og Sølje kommer til å gå hverandre litt på nervene denne uken, fikk hvertfall intrykk av det ut fra dagens episode. Men det ligger og til rette for en del konfrontasjoner i mange retninger denne uken, med den linjen Sølje har lagt seg på som storbonde, så tror det er ganske åpent i grunnen! Har en følelse av at Espen havner på kjempehytte, enten som første- eller andrekjempe - da blir det sutring og spetakkel! 😁 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå