Hannah80 Skrevet 8. februar 2021 #1681 Del Skrevet 8. februar 2021 Krutthøna skrev (4 timer siden): Thomas burde forresten også fått seg en omgang hos Terje når han først svingte saksa 😝 Skulle jeg gyve løs med saksa der inne, så hadde jeg prioritert trønderen før Thomas. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kaisamaia Skrevet 8. februar 2021 #1682 Del Skrevet 8. februar 2021 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Kine røpet egentlig andrekjemperen... Anonymkode: d169f...59b Neihei. "En av damene er i sin siste Farmen-uke. Hvem tror du blir andrekjempe på søndag?", skriver Kine til et bilde av seg selv og Sølje. Ingen av de to hadde sin siste Farmen-uke. Og ja, Sølje ble andrekjempe, men ikke Kine.. Såeh.. Hva mener du?? Hun mener jo også alle damene når hun skriver" en av damene", og ikke seg selv eller Sølje... 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2021 #1683 Del Skrevet 8. februar 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg liker Anniken, men det virker som hun tåler kritikk ganske dårlig. Vet hun er enebarn og pga. det kanskje ikke har vokst opp med særlig motstand. Mener ikke at alle enebarn er bortskjemte, men uten søsken å konkurrere mot er det jo forståelig at det kan bli slik. I dette tilfellet der Thomas var så barnslig burde hun egentlig bare lagt seg på samme nivå å bedt han holde kjeft. Anonymkode: d7198...0f6 Jeg kjenner meg faktisk dessverre veldig igjen i Anniken, og jeg har to søsken. Jeg er dog yngst da. Jeg kan tåle kritikk dersom den er konstruktiv, og at det blir sagt på en OK måte. Jeg har et menneske i livet mitt som konstant hakker på meg, og det er både slitsomt, sårende og vondt. ALT jeg sier eller gjør blir feil rundt denne personen, og absolutt alt skal kommenteres.🙄 Og vi går ikke engang oppå hverandre slik de gjør i farmen! Jeg har grått mange tårer over ting vedkommende sier og gjør. Jeg skulle virkelig ønske at jeg var halvparten så modig som Anniken, som faktisk TØR å stå opp for seg selv der inne! Det har jeg ikke selvtillit til. Dét som dog KAN skje, som jeg syns er skummelt, er at hvis jeg plutselig får nok en dag, at jeg virkelig skal klikke på vedkommende.. Det er jo heller ikke noe jeg ønsker. Jeg skulle derimot ønske at vi kom overens, men vedkommende tåler ikke trynet på meg. Skulle ønske jeg kunne få vite hva det er som gjør at hen har fått totalt avsmak på meg Jeg forsøker så godt jeg kan å være hyggelig, men det blir vanskelig i lengden når det er slik. Dette er dessverre en person jeg må forholde meg til, da konsekvensen er at jeg ikke vil få se et kjært familiemedlem dersom jeg kutter ut vedkommende. Hvorfor? Fordi de bor sammen og er sammen stort sett alltid. Huff, vet ikke om dette ble en avsporing, men ville bare si at jeg kjenner meg SÅ godt igjen i Anniken, rent bortsett fra det med at jeg ikke tør å stå opp for meg selv, så jeg syns egentlig hun fortjener en applaus 👏😅 Og må presisere igjen at måten en sier ting på har SÅ mye å si. Hvertfall for meg! Anonymkode: fed79...6b9 24 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2021 #1684 Del Skrevet 8. februar 2021 AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Det er nevnt tidligere i tråden. Det var ikke slaktingen som var problemet, men at hun hadde fått et forhold til akkurat den grisen som ble slaktet. Anonymkode: d50b2...799 Det la hun da opptil selv. Hun vet at det alltid er slakting på farmen. Men å spise kjøttet som var der fra før, som sikkert er industrielt slaktet, det kunne hun. Jeg synes hun er ganske så hyklersk av seg. TV2 fikk dramaet de ønsket ved å ta inn ‘vegetarianer’. Anonymkode: 11f78...c07 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2021 #1685 Del Skrevet 8. februar 2021 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Hun er ikke enebarn. Faren har en eller to barn fra før, men de er litt eldre. Anonymkode: d169f...59b Hun har ingen kontakt med søsken. Har i prinsippet vokst opp som enebarn. Anonymkode: cde34...bc7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2021 #1686 Del Skrevet 8. februar 2021 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Leser på VG nå at det var avtalt spill, hun tapte med vilje og hadde informert de andre jentene om det på forhånd. Det forklarer jo mye. Anonymkode: e86f5...26d Har ikke sett mandagens episode av Torpet enda, så dette er bare synsing fra meg, men da blir det vel Espen som kommer inn igjen på Farmen? Hvis Signy ville hjem, kommer hun jo enten til å trekke seg eller tape med vilje i finalen av Torpet. I så fall er det litt kjedelig at årets Torpet-vinner ikke har slått ut én eneste person. Han slapp kamp da han kom fra Farmen fordi Mira ble fjernet, Hilde trakk seg pga skade og kunne ikke komme til Torpet for å konkurrere, og da det endelig ble en kamp på Torpet, meldte Linni seg frivillig til å ta den. Og nå taper Signy mest sannsynlig finalen med vilje. Espen får mao en veldig lettvind vei inn på Farmen igjen, det er jo mer luksus på Torpet også. Anonymkode: 50ac2...603 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AntiBullshit Skrevet 8. februar 2021 #1687 Del Skrevet 8. februar 2021 Bøtteballetten skrev (6 timer siden): Hun tar jo til tårene for alt hvis noen sier henne i mot eller har en kommentar hun ikke liker. Kan jo lure på hvorfor hun takket ja til å være med. Jeg hadde egentlig ikke tenkt å respondere på dette, men jeg synes det er flere kommentarer som går på det samme og som rett og slett er litt ufine. Det du ser på av farmen er knapt noen timer av en hel uke, så du skal være veldig skråsikker og arrogant dersom du konkluderer med at hun «alltid» tar til tårene. Det er tydelig at Anniken synes det er vanskelig å måtte stå opp mot bølla Thomas, som forøvrig er gammel nok til å være faren hennes, og det kan jeg godt skjønne. Vil bare skyte inn at jeg synes han er jævlig hyklerisk som maser om at Anniken spiser et par egg og en tomat mer enn han, når han selv fikk smekk på pungen av Terje for å spise et helt glass(!) med kajennepepper på rekordtid uten å ta noe selvkritikk på det. Anyway, Anniken har uttrykt at hun var klar over at hennes matvaner kunne skape reaksjoner fra fellesskapet, så hun strakk seg langt (spør du meg, særlig hvis du sammenligner med stinablogg fra i fjor) for å tilpasse seg andre. Det står det respekt av, og hun er klar over at hun er i mindretall og forventer ikke at andre ønsker å tilpasse seg en hel del for henne, noe som må kunne sies å være et godt tegn på at hun ikke lider av «enebarn-syndromet» som enkelte her har nevnt. Det kan også tyde på at hun overhode ikke ønsket å havne i konflikt, og sannsynligvis er hun veldig klar over hvordan hun reagerer i opphetede situasjoner. Videre synes jeg man skal ha respekt for at ikke alle er like komfortable med å være midtpunkt i konflikter, og at man av ulike grunner reagerer ulikt - og med respekt så mener jeg at man ikke gjør narr og skal harselere med det. Hva så om tårene kommer når man blir lei seg og sint? Det er tydelig at Anniken selv synes det er irriterende og slitsomt at kroppen hennes reagerer slik, og det er veldig vanlig at ikke alle klarer å overstyre tårekanalene sine så jeg synes det er unødvendig at man skal sitte her på sin høye hest og himle med øynene for noe så lite, vi blir tross alt bare presentert med en veldig liten del av alt som skjedde der inne. 45 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cambria Skrevet 8. februar 2021 #1688 Del Skrevet 8. februar 2021 Den konflikten mellom Anniken og Thomas ga meg et litt bedre syn på Thomas. Han er mann og voksen nok til å se at han oppførte seg barnslig ganske tidlig, mens det virker dom Anniken ikke tar noe selvkritikk. Det må være lov å bli irriterte på hverandre er inne, og da synes jeg Thomas var fin som ga seg og unnskyldte at han var barnslig. Det kommer jo frem senere og at Anniken har provosert flere med sine kommentarer, så kom jo ikke helt ut av det blå. 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2021 #1689 Del Skrevet 8. februar 2021 Cambria skrev (30 minutter siden): Den konflikten mellom Anniken og Thomas ga meg et litt bedre syn på Thomas. Han er mann og voksen nok til å se at han oppførte seg barnslig ganske tidlig, mens det virker dom Anniken ikke tar noe selvkritikk. Det må være lov å bli irriterte på hverandre er inne, og da synes jeg Thomas var fin som ga seg og unnskyldte at han var barnslig. Det kommer jo frem senere og at Anniken har provosert flere med sine kommentarer, så kom jo ikke helt ut av det blå. Enig i at Thomas oppførte seg barnslig. Fint at han unnskylder seg, men det var dessverre ikke akkurat uoppfordret - og han fortsatte på en måte å komme med stikk til henne selv om han unnskylder seg. Det er barnslig av en voksen mann. Men skjønner selvfølgelig at det blir gnisninger når de går oppå hverandre så lenge, og vi får jo bare se bruddstykker av det som skjer. Det er tydelig at Anniken har slengt rundt seg med kommentarer også og jeg er enig med hva Øde sier til henne, at hun på en måte hever seg litt over de andre. Men jeg liker absolutt Anniken og ser ikke det at hun gråter lett som at hun generelt er sutrete og ‘ei prinsesse’ inne der, det tror jeg absolutt ikke at hun er. Anonymkode: 3503b...396 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Apis Skrevet 8. februar 2021 #1690 Del Skrevet 8. februar 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Enig i at Thomas oppførte seg barnslig. Fint at han unnskylder seg, men det var dessverre ikke akkurat uoppfordret - og han fortsatte på en måte å komme med stikk til henne selv om han unnskylder seg. Det er barnslig av en voksen mann. Men skjønner selvfølgelig at det blir gnisninger når de går oppå hverandre så lenge, og vi får jo bare se bruddstykker av det som skjer. Det er tydelig at Anniken har slengt rundt seg med kommentarer også og jeg er enig med hva Øde sier til henne, at hun på en måte hever seg litt over de andre. Men jeg liker absolutt Anniken og ser ikke det at hun gråter lett som at hun generelt er sutrete og ‘ei prinsesse’ inne der, det tror jeg absolutt ikke at hun er. Anonymkode: 3503b...396 På meg virker det som Anniken bruker mat og spise situasjonen som en form for å utøve makt, litt på samme måte som en anorektiker. Det virker aldri som det er ro rundt måltidet uten at det er en eller annen kommentar som kan tolkes negativt eller et krav om særbehandling som går utover de andre, men blir rettet slik at hun fremstår som den som må ofre noe. Det er ikke lett å være nær personer til folk som rett og slett har et noe anstrengt forhold til mat. 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2021 #1691 Del Skrevet 8. februar 2021 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Nå tror jeg ikke Anniken er den som spiser voldsomt mye mat der inne da 😊 Anonymkode: d169f...59b Det tror ikke jeg heller, men jeg forstår godt at det kan være provoserende når hun i tillegg kommenterer slik som Øde sa. Anonymkode: 25a8b...8bd 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2021 #1692 Del Skrevet 8. februar 2021 Kaisamaia skrev (9 timer siden): Blir jo stas å eventuelt få Espen Thoresen inn igjen... 😑 Det kan se ut som om du er ironisk her. Da håper jeg du la merke til gjensynsgleden fra de andres side når de kom over Espen (og Svein) på markedet. Det burde fortelle oss at det ikke nødvendigvis er det inntrykket som TV2 gir oss etter klipping som er det riktige. Anonymkode: ad81a...5f5 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sisi00 Skrevet 8. februar 2021 #1693 Del Skrevet 8. februar 2021 Håper virkelig Øde og Terje står i finalen🤘🏻😊 De har vært mine favoritter fra dag 1 og det har ikke endret seg. Begge lager underholdende tv og er fine og reale typer - og sammen er de jo gull😇 Lasse har vært veldig anonym de siste ukene, men det spørs om han får mer fokus igjen nå som Espen kommer tilbake. Blir interessant hvordan han håndterer det. Jeg tror Sølje blir neste storbonde, men håper på Terje😊 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 8. februar 2021 #1694 Del Skrevet 8. februar 2021 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Jeg liker Anniken, men det virker som hun tåler kritikk ganske dårlig. Vet hun er enebarn og pga. det kanskje ikke har vokst opp med særlig motstand. Anonymkode: d7198...0f6 Tror Anniken har vokst opp (fra ungdomstid da) med mer motstand enn mange av oss andre med søsken. Husk at hun er en blogger og har skrevet bok. Er vel få andre som mottar så mye dritt som unge mennesker i denne kategorien. Og Anniken er en av de få som virkelig klarer å stå opp for seg selv på en beundringsverdig måte. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2021 #1695 Del Skrevet 8. februar 2021 Spørsmålet man kan stille seg ved Anniken er hvorfor behovet for å stå opp for seg er så stort. Hun er veldig flink til selv å eskalere bagateller og vinkle seg selv som et stakkarslig lite offer. Ser ingenting hun har vært med på i Farmen som hun ikke har vært medskyldig i med sin offer og pidestallmentalitet. Selv når Øde så mykt han kan forsøker å hjelpe å forklare så viser hun manglende selvinnsikt og modenhet og fortsetter på samme linja. Anonymkode: 62d40...996 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 8. februar 2021 #1696 Del Skrevet 8. februar 2021 Lurer på hvem som blir storbonde i dag... (er det siste uke med storbonde forresten? Når er egentlig finalen?) Jeg tipper Sølje! 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Edie Skrevet 8. februar 2021 #1697 Del Skrevet 8. februar 2021 Ryddet for brukerangrep og svar til dette. Minner også om retningslinjene for TV og filmrommet: Sitat Egne retningslinjer angående spoiling i diskusjoner om serier I tittel (ikke i hovedinnlegget) må det skilles mellom lineær TV og streaming av serien. Uten presisering i tittel vil det ikke bli ryddet for spoiling. Ved rapportering av spoiling må det opplyses om nøyaktig hva som er spoiling, slik at moderatorteamet har mulighet til å rydde uten å ha kjennskap til serien. Misbruk av rapportering av spoiling vil kunne gi følger. Siden det ikke er presisert i trådtittel hvilken sending som diskuteres eller at det ikke er lov med spoilere, vil ikke slikt bli ryddet som regelbrudd. Minner også om at rapporter må opplyse nøyaktig om hva som er spoiling, f.eks. informasjon om X blir ikke sendt på lineær TV før dato Y. Vi har fått mange rapporter på denne tråden som ikke inneholder nødvendig informasjon for moderatorteamet. Hvis TS ønsker å endre tittel på tråden, så send meg eller andre i moderatorteamet en PM så kan vi endre tittel hvis det er ønskelig at tråden skal følge lineær TV og ikke inneholde spoiling. Edie, adm. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2021 #1698 Del Skrevet 8. februar 2021 Jeg tror også at Sølje blir storbonde. Er dette siste ordinære uka før finaleuka? Hvor mange personer går inn i finaleuka, noen som vet? Anonymkode: dface...6f4 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2021 #1699 Del Skrevet 8. februar 2021 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Jaggu ble Sølje valgt som 2.kjempe.. For. En. Overraskelse. Satser på at du skjønner nå at andre kan se nyanser du ikke gjør? Til tross for at du ikke ser det selv? 🙂 Selv om man «ikke har lov» til å spoile, så går folk på en smell. Anonymkode: 9a1af...124 Haha ååhhh det er så deilig å lese denne posten nå som vi vet hvem som måtte hjem. Ikke en av de i bildet. Anonymkode: 56e9f...5e9 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2021 #1700 Del Skrevet 8. februar 2021 Amatariel skrev (1 time siden): Lurer på hvem som blir storbonde i dag... (er det siste uke med storbonde forresten? Når er egentlig finalen?) Jeg tipper Sølje! AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Jeg tror også at Sølje blir storbonde. Er dette siste ordinære uka før finaleuka? Hvor mange personer går inn i finaleuka, noen som vet? Anonymkode: dface...6f4 Ja, det er siste ordinære uke denne uka. Finaleuka starter neste mandag (evt.allerede førstkommende søndag, det har variert litt fra sesong til sesong.) Hvor mange som går inn i finaleuka har også variert noe fra år til år, pga antall utfordrere som får komme inn, hvor mange som trekker seg osv, men det er i hvert fall bare én person til som skal ryke, i tvekamp på søndag. Og så kommer det jo en ekstra deltaker inn fra Torpet. De er vel 8 stk nå, hvis jeg ikke har glemt noen, og det blir da også 8 stk som går inn i finaleuka. Anonymkode: 50ac2...603 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå