Ctrl Skrevet 3. februar 2021 #1461 Del Skrevet 3. februar 2021 Mkigjen skrev (2 minutter siden): Fantastisk serie Jo, den er i alle fall verd å se på! Bleik altså, geografisk episenter, som Alex sier AnonymBruker skrev (2 minutter siden): De er sikkert like på noe, men også veldig ulike på andre ting, så er vel kanskje de tingene som gjør at jeg liker den ene, men misliker den andre da.. Terje er hvertfall veldig ulik Alex. Anonymkode: 8bb20...909 Terje er egentlig ulik Alex, men i serien Alex og Aune så er faktisk Alex eksemplarisk og en annen versjon av den typiske Alex Rosén. Han var faktisk en jordnær, folkelig og humoristisk mann. Men nok om den serien! Jeg skulle bare informere at karakterene ala det du etterspurte i en serie eksisterer. I en bedre versjon. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2021 #1462 Del Skrevet 3. februar 2021 Begynner å gå lei Øde, han bidrar lite og er bare vaser rundt. Dessuten fremstår han ovenpå og skal belære alle andre med språååg og dikt, men har en talefeil som for meg gjør at alt han predikerer kollapser fullstendig. Heia Terje!! Anonymkode: 7ba34...665 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2021 #1463 Del Skrevet 3. februar 2021 Ctrl skrev (5 minutter siden): Jaha ja! Synes bare den 396'en skilte seg mye ut når det kom til å finne underholdning og verdier i ALT Øde gjør og sier. Men for all del. Skulle ønske jeg kunne låne øynene dine et øyeblikk, for jeg ser det rett og slett ikke. Jeg ser en mann som overkompenserer noe voldsomt med språk og fine ord. Det virker så tillaget og uekte for min del, og euforien rundt Øde treffer meg ikke. Jeg heier på Terje og Anniken. Litt Kine også, men usikker på hvorfor, annet enn at det er umulig å ikke like henne så flott som hun er. Jeg tror ikke han er tilgjort men et produkt av sitt miljø. Han prater akkurat som sin far. Nerdrum-familien har levd ganske isolert på en gård med mye besøk av tilreisende kunstnere. Tror språket og mentaliteten hans har blitt farget og preget av det. Anonymkode: 893d8...bb1 36 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ctrl Skrevet 3. februar 2021 #1464 Del Skrevet 3. februar 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg tror ikke han er tilgjort men et produkt av sitt miljø. Han prater akkurat som sin far. Nerdrum-familien har levd ganske isolert på en gård med mye besøk av tilreisende kunstnere. Tror språket og mentaliteten hans har blitt farget og preget av det. Anonymkode: 893d8...bb1 Helt klart så har miljø mye å si. Men det er likevel noe uekte ved det. Man hører at han noen ganger overanstrenger seg med ordene. "Horeri" er et ord han har brukt flere ganger i forskjellige kontekster. Samt at han ved noen anledninger har rett og slett brukt ord og uttrykk feil, i alle fall i feil sammenheng, for at det skal høres så bra ut. Kunstnere har jo en tendens til å dra denne veien. Store ord, metaforer, billedlige framstillinger og.... gammelnorsk. Øde har en ting for "efter", har jeg lagt merke til. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2021 #1465 Del Skrevet 3. februar 2021 Ctrl skrev (4 minutter siden): Helt klart så har miljø mye å si. Men det er likevel noe uekte ved det. Man hører at han noen ganger overanstrenger seg med ordene. "Horeri" er et ord han har brukt flere ganger i forskjellige kontekster. Samt at han ved noen anledninger har rett og slett brukt ord og uttrykk feil, i alle fall i feil sammenheng, for at det skal høres så bra ut. Kunstnere har jo en tendens til å dra denne veien. Store ord, metaforer, billedlige framstillinger og.... gammelnorsk. Øde har en ting for "efter", har jeg lagt merke til. Enig. Han begynner å gå tom for fraser og metaforer. Døden har han brukt som metafor for et ellet annet nesten hver eneste episode. Anonymkode: 56e9f...5e9 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2021 #1466 Del Skrevet 3. februar 2021 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Begynner å gå lei Øde, han bidrar lite og er bare vaser rundt. Dessuten fremstår han ovenpå og skal belære alle andre med språååg og dikt, men har en talefeil som for meg gjør at alt han predikerer kollapser fullstendig. Heia Terje!! Anonymkode: 7ba34...665 Talefeil? Digger øde 👍 Anonymkode: d169f...59b 21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Trynefaktor Skrevet 3. februar 2021 #1467 Del Skrevet 3. februar 2021 Ctrl skrev (7 minutter siden): Helt klart så har miljø mye å si. Men det er likevel noe uekte ved det. Man hører at han noen ganger overanstrenger seg med ordene. "Horeri" er et ord han har brukt flere ganger i forskjellige kontekster. Samt at han ved noen anledninger har rett og slett brukt ord og uttrykk feil, i alle fall i feil sammenheng, for at det skal høres så bra ut. Kunstnere har jo en tendens til å dra denne veien. Store ord, metaforer, billedlige framstillinger og.... gammelnorsk. Øde har en ting for "efter", har jeg lagt merke til. Det er ikke gammelnorsk, det er noe helt annet. Det kan minne om islandsk. Øde snakker riksmål. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kristina S. Skrevet 3. februar 2021 #1468 Del Skrevet 3. februar 2021 (endret) - Endret 11. april 2021 av Kristina S. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2021 #1469 Del Skrevet 3. februar 2021 Trynefaktor skrev (1 minutt siden): Det er ikke gammelnorsk, det er noe helt annet. Det kan minne om islandsk. Øde snakker riksmål. Han har vel bodd mange år på Island under oppveksten? Anonymkode: d169f...59b 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ctrl Skrevet 3. februar 2021 #1470 Del Skrevet 3. februar 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Enig. Han begynner å gå tom for fraser og metaforer. Døden har han brukt som metafor for et ellet annet nesten hver eneste episode. Anonymkode: 56e9f...5e9 Ja, det er mye på repetisjon fra han nå. Og ofte henger det ikke på greip heller. Trynefaktor skrev (1 minutt siden): Det er ikke gammelnorsk, det er noe helt annet. Det kan minne om islandsk. Øde snakker riksmål. Mulig det. Jeg kaller det for kunstspråk. For det er slik dem alle snakker for å heve seg opp og kanskje over de andre. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Trynefaktor Skrevet 3. februar 2021 #1471 Del Skrevet 3. februar 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Han har vel bodd mange år på Island under oppveksten? Anonymkode: d169f...59b Ja. Men det er ikke gammelnorsk han snakker for det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2021 #1472 Del Skrevet 3. februar 2021 Ctrl skrev (26 minutter siden): Helt klart så har miljø mye å si. Men det er likevel noe uekte ved det. Man hører at han noen ganger overanstrenger seg med ordene. "Horeri" er et ord han har brukt flere ganger i forskjellige kontekster. Samt at han ved noen anledninger har rett og slett brukt ord og uttrykk feil, i alle fall i feil sammenheng, for at det skal høres så bra ut. Kunstnere har jo en tendens til å dra denne veien. Store ord, metaforer, billedlige framstillinger og.... gammelnorsk. Øde har en ting for "efter", har jeg lagt merke til. Det er riksmål han snakker, ikke gammelnorsk. Anonymkode: bd53c...0a1 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kristina S. Skrevet 3. februar 2021 #1473 Del Skrevet 3. februar 2021 (endret) - Endret 11. april 2021 av Kristina S. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2021 #1474 Del Skrevet 3. februar 2021 Det at Øde nå begynner å fremstå som ukonsentrert, litt tom for fraser, sliten og mer buddy enn leder, tror jeg henger sammen med at han har drukket opp alt brennevinet. Han er jo enten på en snurr eller hangover- noe han også selv sier når de sitter rundt bordet 😆. Derav poenget med gul saft etter førstekjempevalget tenker jeg. Og etterhvert som fjaseriet har tatt overhånd har kanskje Anniken trukket seg noe unna mens de "voksne" antakelig ikke har hatt særlig mye til overs for hans fremtoning som til en viss grad er sjarmerende, men ikke hva man forventer av noen som skal inneha rollen som leder denne uka. Anonymkode: 69fe1...4fc 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2021 #1475 Del Skrevet 3. februar 2021 Synes Øde virker som en fantastisk person. Gjennomsnill, reflektert og smart. Tenk hvordan han har vokst opp. Bodd i forskjellige land i tillegg til Norge og bodd på gårder sammen med kunstnere hele livet. På en måte i egne verdener. Det er en oppvekst fjernt fra de fleste, og synes han har vokst opp og blitt litt spesiell på en utrolig fin måte ♥️ Anonymkode: d169f...59b 30 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jukkapalme Skrevet 3. februar 2021 #1476 Del Skrevet 3. februar 2021 Spent på om Öde kommer til å lese dikt for mentor på søndag og ikke minst, hvordan mentor reagerer Jeg digger den fyren, han er så langt unna A4 som det er mulig å komme og det syns jeg er så kult. Jeg har aldri hørt noen snakke så riksmål som han. Han høres ut som en 100 år gammel mann fra beste Frogner i en 25-årings kropp. Jeg syns han er veldig fascinerende. Er jo ikke rart han blir litt spesiell med den oppveksten og den faren, men jeg syns han er spesiell på beste mulige måte. Lurer på om han banner når han blir sint (om han er i stand til å bli sint) og hva han i så fall sier. 28 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2021 #1477 Del Skrevet 3. februar 2021 jukkapalme skrev (8 minutter siden): Spent på om Öde kommer til å lese dikt for mentor på søndag og ikke minst, hvordan mentor reagerer Jeg digger den fyren, han er så langt unna A4 som det er mulig å komme og det syns jeg er så kult. Jeg har aldri hørt noen snakke så riksmål som han. Han høres ut som en 100 år gammel mann fra beste Frogner i en 25-årings kropp. Jeg syns han er veldig fascinerende. Er jo ikke rart han blir litt spesiell med den oppveksten og den faren, men jeg syns han er spesiell på beste mulige måte. Lurer på om han banner når han blir sint (om han er i stand til å bli sint) og hva han i så fall sier. Fanden? Anonymkode: bd53c...0a1 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2021 #1478 Del Skrevet 3. februar 2021 Jeg digger Öde og kunne falt lett for han, tror jeg! 😍 Er noe med fremtoningen hans jeg finner veldig behagelig, egentlig. Pluss at jeg syns han er pen/kjekk! Når det er sagt, så lurer jeg på hvordan vi egentlig hadde klaffet, da han nok er så langt unna hva jeg selv er 😂🙈 Men det blir nok bare med tanken. Anonymkode: fed79...6b9 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
borifrankrike Skrevet 3. februar 2021 #1479 Del Skrevet 3. februar 2021 1 hour ago, Ctrl said: Det er mye Øde-glorifisering her inne, uten at jeg skjønner helt hvorfor da jeg ikke klarer å se samme underholdning som dere i han. Men du skiller deg ut med 109 innlegg så langt nesten kun med Øde-eufori. Kan jeg spørre: er du Øde, hans søster eller har du en veldig tv-crush for Øde? Selv kan jeg helt ærlig si at jeg er småbetatt av Öde som tv-figur fordi han representerer mye av det jeg alltid har drømt om i en venn eller en partner, men aldri funnet. De av oss i samfunnet som har kjent på det å være annerledes og like andre ting enn hva flertallet gjør, vil på et vis kjenne oss igjen i Öde. 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lawyam Skrevet 3. februar 2021 #1480 Del Skrevet 3. februar 2021 Ctrl skrev (1 time siden): Jaha ja! Synes bare den 396'en skilte seg mye ut når det kom til å finne underholdning og verdier i ALT Øde gjør og sier. Men for all del. Skulle ønske jeg kunne låne øynene dine et øyeblikk, for jeg ser det rett og slett ikke. Jeg ser en mann som overkompenserer noe voldsomt med språk og fine ord. Det virker så tillaget og uekte for min del, og euforien rundt Øde treffer meg ikke. Det er definitivt ikke Øde som gjør Farmen gøy i år Jeg heier på Terje og Anniken. Litt Kine også, men usikker på hvorfor, annet enn at det er umulig å ikke like henne så flott som hun er. Jeg tror det som fascinerer meg sånn med han er at han nettopp er så befriende annerledes og rar og merkelig på alle måter og i alle settinger. Alt kommer litt overraskende på samme hva han skal uttale seg om. 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå