Gå til innhold

Farmen kjendis 2021

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

loveli skrev (1 time siden):

Hva med å heller lage noen nye grener?

Jeg har selv irritert meg over disse tvekampene i mange år. Og at det er så kjønnsdelt. Spesielt i semifinalene og i finalene! I hinderløypen knuser menn nesten alltid kvinner. Med kun få unntak der kvinner har hatt en enorm fysikk på forhånd. Dette så vi tydelig i Farmen i desember. Mennene surfet igjennom semifinalene fordi konkurransene var til fordel dem ettersom dem var fysiske. Det var rett og slett lagt opp til at 2 menn skulle nå semifinalene, og så skjedde. Helt idiotisk. 

Det du spør om har vært og er hele cluet mitt. Tvekampene er utdaterte. Vi har sett dem nå i....hva?....15 år..? Samme med denne kjønnskampen. Menn mot menn og kvinner mot kvinner. Jeg tenker at Farmen kunne modernisert seg litt. Fått et konsept med alle mot alle. 

Se på Lasse i år. Surfer igjennom på sin enorme fysikk, og drar store fordeler av det. Dem som blir valgt i tvekamper er ofte de svakeste. Kun basert på fysisk svakhet. Slik har det alltid vært, og det er jo så tåpelig som du kan få det at folks fysikk skal gi dem fordeler eller ulemper hele veien i Farmen. Fortjener en muskuløs Lasse å ha store fordeler i hver tvekamp, samt ha favorittstempelet for å vinne hele greia enn f.eks Øde? Eller Thomas? Eller Terje? Nei!, mener jeg. 

Dem kunne beholdt kunnskap og fått inn 5 fysikk- og kjønnsnøytrale konkurranser. Her er det bare for produksjonen å være kreativ! Matlaging kunne vært én konkurranse. Bowling kunne vært én. Terningkasting kunne vært én, hvor dem som har høyest score etter 5 kast vinner. For eksempel. Da hadde det blitt mer tilfeldig. Både hvem som blir plukket som førstekjempe, andrekjempe og hvem som faktisk vinner både tvekamper og hele Farmen. Ingen hadde vært favoritter på forhånd, og folks kjønn og utseende hadde ikke spilt noen rolle! 

Farmen er et spill. Da kan man lett erstatte kjønn, utseende og fysikk med flaks som f.eks gjennom terningkasting. 

Anniken, Øde eller Kine f.eks kunne da lett utfordret Lasse til tvekamp som andrekjempe hvis Lasse MÅTTE velge mellom f.eks kunnskap, matlaging, bowling eller terningkasting. Det hadde blitt alle mot alle hvor ingen var safe, samt at ingen får noen fysiske fordeler. Vi ville fått en helt annen dramatikk, dynamikk og spenning i episodene. DA hadde vi fått sett kampen om tilværelsen. 

• Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ctrl skrev (5 minutter siden):

Jeg har selv irritert meg over disse tvekampene i mange år. Og at det er så kjønnsdelt. Spesielt i semifinalene og i finalene! I hinderløypen knuser menn nesten alltid kvinner. Med kun få unntak der kvinner har hatt en enorm fysikk på forhånd. Dette så vi tydelig i Farmen i desember. Mennene surfet igjennom semifinalene fordi konkurransene var til fordel dem ettersom dem var fysiske. Det var rett og slett lagt opp til at 2 menn skulle nå semifinalene, og så skjedde. Helt idiotisk. 

Det du spør om har vært og er hele cluet mitt. Tvekampene er utdaterte. Vi har sett dem nå i....hva?....15 år..? Samme med denne kjønnskampen. Menn mot menn og kvinner mot kvinner. Jeg tenker at Farmen kunne modernisert seg litt. Fått et konsept med alle mot alle. 

Se på Lasse i år. Surfer igjennom på sin enorme fysikk, og drar store fordeler av det. Dem som blir valgt i tvekamper er ofte de svakeste. Kun basert på fysisk svakhet. Slik har det alltid vært, og det er jo så tåpelig som du kan få det at folks fysikk skal gi dem fordeler eller ulemper hele veien i Farmen. Fortjener en muskuløs Lasse å ha store fordeler i hver tvekamp, samt ha favorittstempelet for å vinne hele greia enn f.eks Øde? Eller Thomas? Eller Terje? Nei!, mener jeg. 

Dem kunne beholdt kunnskap og fått inn 5 fysikk- og kjønnsnøytrale konkurranser. Her er det bare for produksjonen å være kreativ! Matlaging kunne vært én konkurranse. Bowling kunne vært én. Terningkasting kunne vært én, hvor dem som har høyest score etter 5 kast vinner. For eksempel. Da hadde det blitt mer tilfeldig. Både hvem som blir plukket som førstekjempe, andrekjempe og hvem som faktisk vinner både tvekamper og hele Farmen. Ingen hadde vært favoritter på forhånd, og folks kjønn og utseende hadde ikke spilt noen rolle! 

Farmen er et spill. Da kan man lett erstatte kjønn, utseende og fysikk med flaks som f.eks gjennom terningkasting. 

Anniken, Øde eller Kine f.eks kunne da lett utfordret Lasse til tvekamp som andrekjempe hvis Lasse MÅTTE velge mellom f.eks kunnskap, matlaging, bowling eller terningkasting. Det hadde blitt alle mot alle hvor ingen var safe, samt at ingen får noen fysiske fordeler. Vi ville fått en helt annen dramatikk, dynamikk og spenning i episodene. DA hadde vi fått sett kampen om tilværelsen. 

Ja, enig i mye du skriver.

Anonymkode: 50061...ef5

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ctrl skrev (19 minutter siden):

Takk for at du setter ord på det jeg tenker på en mye bedre måte enn jeg klarte selv.

:helen:

Jeg kan ikke skjønne at folk synes disse tvekampene er noe særlig å se på. Det er også mye mindre spennende med andrekjempevalg når man har to menn igjen å velge mellom. Hvor kult hadde det ikke vært om Lasse kunne valgt Anniken, Signy eller EK og likevel få en rettferdig/tilfeldig tvekamp i flere grener!!

Og ulike grener ulike år hadde gjort noe med programmet også. Ikke bare hadde det vært vanskeligere for deltakerne å forberede seg til alle grenene, men man vet ikke hva man går til og seerne vet ikke hva de får se. Kult med nye grener slik at det er noe nytt både for deltakerne og seerne.

Endret av loveli
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan jo sjans til å vinne over Lasse i kunnskap, øksekast og melkespann. Å være svær og muskuløs der er ikke en fordel f.eks. Så hvis Lasse er 2.kjempe - null sjans, for da velger han gren. Er han 1.kjempe øker sannsynligheten betraktelig :) 

Anonymkode: 06a18...fa0

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

tirben skrev (2 timer siden):

Menn må velge menn og damer må velge damer. Kan love deg at INGEN kommer til å velge Lasse som andrekjempe! 😅

(Hvis det da ikke er bare to igjen!)

Jeg har tenkt på det utfallet dersom det er en kvinnelig storbonde og bare to menn igjen. F.eks Lasse + 1 til. Da vil det være temmelig feigt å velge den andre som førstekjempe, slik at han både må kjempe mot Lasse men også bli fratatt muligheten til å velge gren. 

Men - man skal jo ikke skue hunden på hårene. Er jo ikke sikkert Lasse er god i alle de fysiske grenene!! Markus ser stor og sterk ut, og jeg ville trodd han hadde vært kjempegod i det meste, men han imponerte ikke veldig med slegga.

loveli skrev (2 timer siden):

Jeg skjønner ikke helt hvorfor kvinner må velge kvinner. Er man mindre av vekst så kan man jo velge kunnskap eller øksekast hvis Lasse velger en? (Husker ikke alle grenene, er første gang jeg ser på Farmen). Jeg kunne lett gått mot Lasse i en tvekamp hvis jeg hadde lest i gårdsboken først. Why not?

Har det alltid vært sånn kjønnsdelt?

Ja, alltid vært sånn, i alle 20 årene Farmen har gått. Syns egentlig det er greit, kvinner og menn er jo forskjellig bygd muskelmessig. Men det er jo også veeldig mange grener som er nøytrale, så jeg syns de kunne sluppet litt mer opp når ukene går. Er så dumt når det bare er to menn igjen at den ene må velge den andre liksom. Jeg syns kjønnene burde hatt mindre å si mot siste halvdel, og at konkurransene deretter var kjønnsnøytrale som valg. Farmen er jo ganske gode på dette i semifinaleuken der de har oppgaver som matlaging, smi ting, tekke med dyr osv. Men de burde hatt mer slikt syns jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Øde og Anniken oser det tiltrekning av. 

Anonymkode: 4340f...f4a

Anniken er nok dypere enn hva folk flest har trodd. De virker som de er gode venner i dag, hun er også venn med søstrene. Og Anniken virker å verne veldig om privatlivet sitt, og det står det respekt av.

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Var det noen flere som la merke til hvordan Thomas begynte å smiske med Øde etter at han vant kampen? 😂 Han driver sånn hele tida, snur seg konstant etter vinden. Og så ufint han svarte Anniken. Nei takk, ut med Signy og Thomas så fort som mulig😅 Ut med pipeklubben rett og slett. 

Anonymkode: 3503b...396

Likte Thomas så godt, men nå så er jeg delt. Trodde mannen hadde mer integritet enn jeg ser på Farmen. Klipp eller ikke klipp.

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Anikken en utrolig sutrete, griner jo for alt. Håper hun og hun Kine ryker snart, bare kjedelig med de to der. 

Anonymkode: ba9fc...e80

Hun er følsom. Og samtidig tøff! Står opp for selv og utfordrer folk som kunne vært foreldrene hennes. Og ser ut som hun har fått en indre ro der inne, i motsetning til andre influensere som deltar/har deltatt i lignende produksjoner. Fått skikkelig respekt for den kvinnen. 

Endret av Malika
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Malika skrev (7 minutter siden):

Og ser ut som hun har fått en indre ro der inne, i motsetning til andre influensere som deltar/har deltatt i lignende produksjoner. Fått skikkelig respekt for den kvinnen. 

Husker Stina med velstelt hår, negler og som ikke spiste NOE der inne fordi hun ikke likte noen ting... Måtte trekke seg etter kort tid. Så det er forskjell på influensere gitt.

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Men det var morro å se Signy prøvde å klemme Øde etter kampen men ble dyttet unna😂

Anonymkode: 27ee6...923

Åå så ikke det jeg 

Anonymkode: c908b...413

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Anikken en utrolig sutrete, griner jo for alt. Håper hun og hun Kine ryker snart, bare kjedelig med de to der. 

Anonymkode: ba9fc...e80

Sutrete? 😛 Hun har god kontakt med følelsene sine og det er jo bare bra, skjønner godt at hun reagerer også når situasjonen der er som det var.

• Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Ja, men hun sier jo at hun skal snakke og han skal være stille! Og han bare lot henne ture frem, dette er feminisme. Han hadde en innvending, men hun tror hun kan snakke fritt uten at han kan styre ordet. Ekstremt puslete fra Thomas å la seg overkjøre av en kvinne, attpåtil en veldig ung en. Jeg forventer mer fra en mann i førtiårene. Dagens unge nyfeministiske gutter er det ikke håp for, så dem har jeg gitt opp.

Anonymkode: 702bc...34e

LOL 😂 

Anonymkode: fe66e...1b9

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (8 minutter siden):

Husker Stina med velstelt hår, negler og som ikke spiste NOE der inne fordi hun ikke likte noen ting... Måtte trekke seg etter kort tid. Så det er forskjell på influensere gitt.

Akkurat. Godt eksempel. Anniken er semi-vegetar, men spiser kjøtt der inne for å ikke ta for mye av egg og proteiner som de får på gården. Og hun snakker ikke før hun tenker slik som flere av de voksne gjør. Og virker svært komfortabel med å være usminket. Hun har modnet veldig på meg. Håper hun kan bruke stemmen sin og plattformen sin på en nyttig måte fremover. For hun kan virkelig gjøre noe nyttig med den, særlig med tanke på skjønnhetsidealer og hvor mye man eksponerer i sosiale media. Men dessverre så er det jo verstinger innenfor den bransjen som får mest oppmerksomhet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maxwell
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg tror ikke Eli Kari egentlig så "heks" som dere kaller de. Jeg tror hun bare er litt for opptatt av å bli likt og lett å påvirke. 

Virker ihvertfall på dette intervjuet at Øde ihvertfall har gode tanker om Eli Karis intensjoner i utgangspunktet https://www.seher.no/kjendis/helt-absurd/73352049

Anonymkode: 13418...3cb

Enig. Hun er bare veldig konfliktsky. Det sier hun jo selv også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for spekulasjoner, personangrep, krenkende innlegg, avsporinger og svar til dette. Elaine Marley, mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Åå så ikke det jeg 

Anonymkode: c908b...413

Jeg måtte se den biten om igjen for å få det med meg, det var veldig kleint 😛

Anonymkode: 25a8b...8bd

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ctrl skrev (3 timer siden):

Med all respekt, jeg tror 80% av de som melder seg på Farmen har et visst konkurranseinstinkt. Jeg kan ikke tenke meg noe mindre tilfredsstillende enn å vinne en kamp med å kaste ei terning. Da kan de like godt kjøre tre kvelder i uka med tombola, loddtrekning og kaniner opp av flosshatten.

Du har ellers en del greie poeng, men synes akkurat det forslaget stinker.

• Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kunne jo vært som på torpet da, at det var noen alternativer som utgikk om man valgte andrekjempe av motsatt kjønn. Og er helt enig i at det må være faktisk konkurranse.. Hvis ikke er det ikke moro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
ElectricScum skrev (17 minutter siden):

Med all respekt, jeg tror 80% av de som melder seg på Farmen har et visst konkurranseinstinkt. Jeg kan ikke tenke meg noe mindre tilfredsstillende enn å vinne en kamp med å kaste ei terning. Da kan de like godt kjøre tre kvelder i uka med tombola, loddtrekning og kaniner opp av flosshatten.

Du har ellers en del greie poeng, men synes akkurat det forslaget stinker.

For all del, det var jo bare et eksempel tatt fra løse luften i farten for å illustrere en fysikk- og kjønnsnøytral kamp. Jeg skrev for øvrig "for eksempel" flere ganger i innlegget. Absolutt ingen tror at terningskasting blir en tvekamp (håper jeg). ;) Men selv om terningskasting kanskje ikke er greia, så skal man ikke avskrive spenningen med konkurranser som er mer flaks enn noe annet. Rett og slett fordi alle har ikke samme konkurranseinstinktet og kan bli fristet av å overlate det hele til "skjebnen". Jeg tipper det kan gi minst like god eller bedre underholdning enn å se Øde mot Lasse i tautrekking eller saging. 

Endret av Ctrl
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Det kunne jo vært som på torpet da, at det var noen alternativer som utgikk om man valgte andrekjempe av motsatt kjønn. Og er helt enig i at det må være faktisk konkurranse.. Hvis ikke er det ikke moro

Ja, Torpet har faktisk vært mer rettferdig. Der er det jo en slags "alle mot alle"-konkurranse. Konkurranseformene der har vært alt fra hukommelse til hesteskokasting til presisjonssnekering. Kjønnsnøytrale konkurranser som ikke krever noe fysisk. Kanskje kunne Farmen vært litt mer av dette, og kjønnsnøytralt? I alle fall én av to runder i året, istedenfor å sende to blåkopier av programmet hvert eneste år. Dem kunne gjort Farmen Kjendis litt annerledes! 

Endret av Ctrl
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ctrl skrev (1 time siden):

Ja, Torpet har faktisk vært mer rettferdig. Der er det jo en slags "alle mot alle"-konkurranse. Konkurranseformene der har vært alt fra hukommelse til hesteskokasting til presisjonssnekering. Kjønnsnøytrale konkurranser som ikke krever noe fysisk. Kanskje kunne Farmen vært litt mer av dette, og kjønnsnøytralt? I alle fall én av to runder i året, istedenfor å sende to blåkopier av programmet hvert eneste år. Dem kunne gjort Farmen Kjendis litt annerledes! 

Synes også konkurransene på torpet ofte er mer morsomme. Har nok noe med at jeg er litt lei av de samme på farmen. Øksekast, melkespann og kunnskap er jo fine konkurranser som passer for alle. Der er ikke store muskler like viktig. Men jammen er presisjon med spiker og hesteskokasting også gøy. Matlaging kunne vært en morsom konkurranse! 
Jeg var ikke enig med en gang i å endre på konkurransene til noe mer kjønnsnøytralt, men du fikk med til å se på det annerledes. 😊

Ellers må jeg innrømme at jeg synes det er litt kleint med «masinga» her inne om at Øde og Annikken bør bli et par, og forsøk på å tolke alt til å handle om forelskelse dem imellom. De er gode venner på farmen, og om det er mere mellom dem så trenger da vel ikke vi å blande oss? Jeg synes det er helt topp at de har funnet hverandre der, men ser ikke hvilken forskjell det utgjør om det er mer en vennskapelig eller ikke. 

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cambria skrev (11 minutter siden):

Synes også konkurransene på torpet ofte er mer morsomme. Har nok noe med at jeg er litt lei av de samme på farmen. Øksekast, melkespann og kunnskap er jo fine konkurranser som passer for alle. Der er ikke store muskler like viktig. Men jammen er presisjon med spiker og hesteskokasting også gøy. Matlaging kunne vært en morsom konkurranse! 
Jeg var ikke enig med en gang i å endre på konkurransene til noe mer kjønnsnøytralt, men du fikk med til å se på det annerledes. 😊

Ellers må jeg innrømme at jeg synes det er litt kleint med «masinga» her inne om at Øde og Annikken bør bli et par, og forsøk på å tolke alt til å handle om forelskelse dem imellom. De er gode venner på farmen, og om det er mere mellom dem så trenger da vel ikke vi å blande oss? Jeg synes det er helt topp at de har funnet hverandre der, men ser ikke hvilken forskjell det utgjør om det er mer en vennskapelig eller ikke. 

Tviler på at Annikken er glad i han på en romantisk måte. 

Anonymkode: b3ee6...cd9

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...