Ctrl Skrevet 21. januar 2021 #501 Del Skrevet 21. januar 2021 (endret) AnonymBruker skrev (1 time siden): Husk øde er en maler da, og at for ham er dette viktig. Synes ikke det var surmuling overhodet. Anonymkode: d169f...59b Nettopp det at han er maler gjør jo det at oppgaven bør ses på som noe positivt. Grei skuring, og et veldig treffende oppdrag for hans del. Han kan kose seg med det han kan best, i rolige og fine omgivelser mens alle andre sliter ræva av seg. Det jeg har sett Øde har gjort er at han har nedprioritert oppgaven selv samtidig som han høytidliggjør maleriet og jobben hans. Han klager over at folk tar det maleriet for gitt, at han ikke fikk nok prioritet, anerkjennelse og oppmerksomhet.... Samtidig som han gjentatte ganger dullet rundt på tunet og surmulet over det istedenfor å faktisk male. Igjen og igjen. Han skylder på Lasse for å delegere dårlig, men fakta er jo at hadde Øde selv bedd om tid og brukt energien på maleriet og maleroppgaven, så hadde han fått det ettersom Lasse ikke aner omfanget av et maleri. Men han fokuserte selv på å være i åkeren for å bli sett, som han selv sier. Det er jo ikke Lasses feil. Eller noen andres. Det er Ødes egen feil. Lasse er ikke tankeleser som mange deltagere tror. Lasse er heller ingen renoméfylt leder. Selv om Lasse faktisk spør hvordan det går, så får han ingen konkret svar fra Øde. Bare noe om at maleriet krever sitt, og noe tåkeprat Øde selv ikke engang forstår konteksten av. Lasse forstod i alle fall ingenting av svaret. Samme med Annikens slitasjeskader. Folk legger dette på Lasse. Men igjen. Lasse er ingen tankeleser. Folk må da være voksne nok der inne til å si ifra når dem selv settes i negative formater. Jeg har overhode ingen inntrykk om at folk presses til ting dem ikke vil eller kan gjøre, selv om Lasse er knallhard når han selv jobber. Lasse er ingen stor stygg ulv denne uken selv om flere av deltagerne får han til å fremstå som det. Herav Øde og Espen. Endret 21. januar 2021 av Ctrl Editering 26 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2021 #502 Del Skrevet 21. januar 2021 Ctrl skrev (1 time siden): Håper ikke Espen velger Terje. Terje er blitt en av favorittene mine. For et energinivå og humør han har. Med små one-linere og glimt i øyet. Det er faktisk befriende å se på i forhold til andre der inne. Det ideelle for min del hadde vært Thomas som andrekjempe. Og jeg tar heller Øde foran Terje som andrekjempe. Synes for øvrig at Øde har surmulet mye denne uken pga det maleriet som han selv har nedprioritert. Oppgaven burde jo passe han perfekt, men det har mer virket som om at maleriet har vært et problem. Men i sum summary er jeg enig i konklusjonen din: At Espen ryker Helt enig! Øde kan ryke any day før Terje! Synes Øde har tapt seg denne uka. Terje er min ultimate favoritt av gutta. Anonymkode: eaab6...b48 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Turkis Sau Skrevet 21. januar 2021 #503 Del Skrevet 21. januar 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ja, jeg forsto det etter hvert. Og at Espen og Thomas selv har underholdt myyye mer enn dette. Men hva folk driver med utenfor har jo ingen ting med farmen å gjøre 😊 Anonymkode: d169f...59b Ja, hva var det for en ting å si? Hadde igrunnen ikke ventet en så latterlig kommentar fra Thomas. Men men, har likevel en softspot for han, og håper det bare var en "glipp" 😛 Ctrl skrev (32 minutter siden): Nettopp det at han er maler gjør jo det at oppgaven bør ses på som noe positivt. Grei skuring, og et veldig treffende oppdrag for hans del. Han kan kose seg med det han kan best, i rolige og fine omgivelser mens alle andre sliter ræva av seg. Lasse er ingen stor stygg ulv denne uken selv om flere av deltagerne får han til å fremstå som det. Herav Øde og Espen. Jeg tror det er omvendt. Nettopp det at han er kunstner gjør at han synes det er ubehagelig å skulle levere fra seg et åndsverk han har hatt tidspress på. Han føler at han må kunne stå inne for det han leverer, på en litt annen måte enn om noen hadde bedt meg, totalt blottet for kunstneriske evner, om å male et bilde. 29 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ctrl Skrevet 21. januar 2021 #504 Del Skrevet 21. januar 2021 (endret) Turkis Sau skrev (10 minutter siden): Jeg tror det er omvendt. Nettopp det at han er kunstner gjør at han synes det er ubehagelig å skulle levere fra seg et åndsverk han har hatt tidspress på. Han føler at han må kunne stå inne for det han leverer, på en litt annen måte enn om noen hadde bedt meg, totalt blottet for kunstneriske evner, om å male et bilde. Mulig, men det gjør jo ikke saken bedre at han selv ikke prioriterer og bruker den tiden han bør bruke på det. Han nedprioriterte oppgaven helt selv og skylder på andre. Og det er frustrerende å se på. Det må jo gå an å roe ned sin egen selvdrivkraft og sitt eget hovmod i en liten konkurranse som Farmen. Alt trenger ikke være høytidelig, med ære og bragt involvert. Noe ganger så holder det med litt lek og spill, eventuelt forholde seg til små minimumskrav for å tilfredsstille noe større enn seg selv. For dette handler ikke om Øde selv om han tror det. Hvis han ikke ønsker det, klarer det eller hvis han ikke kan stå inne for det, så må han jo takke nei til oppgaven og da la noen andre få gjøre det. Og sier man ja til en oppgave så er det ikke god "kutyme" (som han tydeligvis er opptatt av) å gjøre seg selv til et offer for en Farmen-konkurranse. Litt barnslig, spør du meg. Endret 21. januar 2021 av Ctrl Skrivefeil 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2021 #505 Del Skrevet 21. januar 2021 Ctrl skrev (2 timer siden): Håper ikke Espen velger Terje. Terje er blitt en av favorittene mine. For et energinivå og humør han har. Med små one-linere og glimt i øyet. Det er faktisk befriende å se på i forhold til andre der inne. Det ideelle for min del hadde vært Thomas som andrekjempe. Og jeg tar heller Øde foran Terje som andrekjempe. Synes for øvrig at Øde har surmulet mye denne uken pga det maleriet som han selv har nedprioritert. Oppgaven burde jo passe han perfekt, men det har mer virket som om at maleriet har vært et problem. Men i sum summary er jeg enig i konklusjonen din: At Espen ryker Har vi sett samme episode? 😂 Synes ikke Øde har surmulet overhodet jeg. Han har bidratt på forskjellige oppgaver (pipekragen og på åkeren) i tillegg til maleriet som naturlig nok bare er hans oppgave. Vi får jo ikke se alt som skjer på skjermen, og jeg antar at Lasse som storbonde har fordelt oppgaver til de forskjellige - og jeg tviler på at han ville latt Øde holde på med kun maleriet hele uka.. Øde har selv sagt i intervjuer at han sjelden blir fornøyd fordi han alltid har fått høre at ting kan forbedres - derav er det vel naturlig at han ikke er kjempefornøyd med et maleri som må gjøres på kort tid. Betyr ikke at han surmuler det? Jeg fikk ihvertfall ikke det inntrykket. Syns heller Øde svarer veldig ærlig når han blir spurt om noe, og ikke bare prøver å ‘smiske’ eller være superpositiv hele tida, sånn som enkelte andre...😉 Men godt vi ser ting forskjellig tenker jeg da🤗 Anonymkode: 3503b...396 21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ctrl Skrevet 21. januar 2021 #506 Del Skrevet 21. januar 2021 (endret) AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Har vi sett samme episode? 😂 Synes ikke Øde har surmulet overhodet jeg. Han har bidratt på forskjellige oppgaver (pipekragen og på åkeren) i tillegg til maleriet som naturlig nok bare er hans oppgave. Vi får jo ikke se alt som skjer på skjermen, og jeg antar at Lasse som storbonde har fordelt oppgaver til de forskjellige - og jeg tviler på at han ville latt Øde holde på med kun maleriet hele uka.. Øde har selv sagt i intervjuer at han sjelden blir fornøyd fordi han alltid har fått høre at ting kan forbedres - derav er det vel naturlig at han ikke er kjempefornøyd med et maleri som må gjøres på kort tid. Betyr ikke at han surmuler det? Jeg fikk ihvertfall ikke det inntrykket. Syns heller Øde svarer veldig ærlig når han blir spurt om noe, og ikke bare prøver å ‘smiske’ eller være superpositiv hele tida, sånn som enkelte andre...😉 Men godt vi ser ting forskjellig tenker jeg da🤗 Anonymkode: 3503b...396 Jeg vet ikke om vi har sett samme episode Øde har bidratt både høyt og lavt denne uken, ja, og det er vel det som er poenget mitt. Maleriet ble nedprioritert. Hadde Øde sagt at maleriet var tidkrevende, så hadde nok Lasse latt han få bruke tiden han trengte. Var jo tross alt en viktig del av oppdraget, og Lasse vet da ikke hva som kreves. Men Øde holdt på i åkeren og pipekragen heller, lusket rundt på tunet og skyldte på Lasse for å ikke se viktigheten i maleriet. Det er faktisk surmuling. Nå var heller ikke oppdraget på maleriet at Øde skulle bli fullstendig Picasso, selv om Øde selv mener det. Edit: Men for all del, det er lov å være uenige med mine oppfatninger Endret 21. januar 2021 av Ctrl 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2021 #507 Del Skrevet 21. januar 2021 Jeg liker Øde,han er forfriskende ærlig og naiv og spiller ikke noe spill. Jeg håper at uansett hvem som blir andrekjempe er det Espen som går ut. Han lager dårlig stemning og jeg foretrekker at det er hyggelig. jeg syntes begrunnelsen til Lasse var rettferdig og at det var barnslig av Espen å krangle på det. Hvorfor er det forresten så opplest og vedtatt at en mann må velge en annen mann som andrekjempe? (ikke erfaren farmen-seer her) Hadde jo vært mer spennende om det kunne vært hvem som helst. Jeg ville jo tenkt at Signy var naturlig andrekjempe siden hun også var med på lama-opplegget. Anonymkode: 13418...3cb 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2021 #508 Del Skrevet 21. januar 2021 Jeg synes Annika gjør en god figur der inne. Hun virker sympatisk, snill og hjelpsom. Hun blir helt annerledes fremstilt i Bloggerne feks. Tror kanskje det er usunt over tid å jobbe med blogging. Hun har godt av å omgås mer med andre virker det som:) Anonymkode: f18e3...670 32 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lawyam Skrevet 21. januar 2021 #509 Del Skrevet 21. januar 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Har vi sett samme episode? 😂 Synes ikke Øde har surmulet overhodet jeg. Han har bidratt på forskjellige oppgaver (pipekragen og på åkeren) i tillegg til maleriet som naturlig nok bare er hans oppgave. Vi får jo ikke se alt som skjer på skjermen, og jeg antar at Lasse som storbonde har fordelt oppgaver til de forskjellige - og jeg tviler på at han ville latt Øde holde på med kun maleriet hele uka.. Øde har selv sagt i intervjuer at han sjelden blir fornøyd fordi han alltid har fått høre at ting kan forbedres - derav er det vel naturlig at han ikke er kjempefornøyd med et maleri som må gjøres på kort tid. Betyr ikke at han surmuler det? Jeg fikk ihvertfall ikke det inntrykket. Syns heller Øde svarer veldig ærlig når han blir spurt om noe, og ikke bare prøver å ‘smiske’ eller være superpositiv hele tida, sånn som enkelte andre...😉 Men godt vi ser ting forskjellig tenker jeg da🤗 Anonymkode: 3503b...396 Jeg så din episode. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nina84 Skrevet 21. januar 2021 #510 Del Skrevet 21. januar 2021 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Hvorfor er det forresten så opplest og vedtatt at en mann må velge en annen mann som andrekjempe? (ikke erfaren farmen-seer her) Hadde jo vært mer spennende om det kunne vært hvem som helst. Jeg ville jo tenkt at Signy var naturlig andrekjempe siden hun også var med på lama-opplegget. Anonymkode: 13418...3cb Mange av øvelsene er fysiske. Hadde det vært helt fritt kunne man for eksempel opplevd Kine mot Lasse i tautrekking. Ikke akkurat rettferdig. Ved å fjerne de fysiske kampene ved kjønnsulikhet ville man samtidig fjernet muligheten til at 2.kjempe kunne velge fritt øvelse. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ctrl Skrevet 21. januar 2021 #511 Del Skrevet 21. januar 2021 Lawyam skrev (6 minutter siden): Jeg så din episode. Fair enough det. Noen ser noe, andre ser noe annet basert på det samme. Er vel litt persepsjon inne i bildet begge veier her. Men jeg skal i alle fall ha litt cred for å gå imot denne Øde-euforien som er syret inn i tråden her. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lawyam Skrevet 21. januar 2021 #512 Del Skrevet 21. januar 2021 Ctrl skrev (23 minutter siden): Fair enough det. Noen ser noe, andre ser noe annet basert på det samme. Er vel litt persepsjon inne i bildet begge veier her. Men jeg skal i alle fall ha litt cred for å gå imot denne Øde-euforien som er syret inn i tråden her. Ja, du tar sjanser, her - modig gjort! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2021 #513 Del Skrevet 21. januar 2021 42 minutter siden, Nina84 said: Mange av øvelsene er fysiske. Hadde det vært helt fritt kunne man for eksempel opplevd Kine mot Lasse i tautrekking. Ikke akkurat rettferdig. Ved å fjerne de fysiske kampene ved kjønnsulikhet ville man samtidig fjernet muligheten til at 2.kjempe kunne velge fritt øvelse. Joa, men om Lasse hadde valgt tautrekking mot Kine og selvfølgelig vunnet så hadde vel ikke akkurat han blitt godt likt eller sett på som en rettferdig type. Det vil vel regulere seg litt selv, og de som er drittsekker får vist seg som sitt sanne jeg. Blir jo det samme som om en intelligent dame velger kunnskap mot en motstander hun vet er helt blåst i hodet 🤷 Og jeg vil jo påstå at det er damer som fint kunne slått menn i fysiske øvelser i den gjengen Det er jo sjelden veldig kjønnsdelte øvelser i mesterens mester feks, allikevel slår ofte damene menn. Anonymkode: 13418...3cb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lawyam Skrevet 21. januar 2021 #514 Del Skrevet 21. januar 2021 Han kunne vel valgt en dame og la de gjøre opp seg mellom vel? Glemmer forøvrig aldri Aylars rekord i melkespannholding. Respect. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lawyam Skrevet 21. januar 2021 #515 Del Skrevet 21. januar 2021 Når Lasse viser prestefolket rundt på garde, priceless. 24 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Caram Skrevet 21. januar 2021 #516 Del Skrevet 21. januar 2021 Nina84 skrev (1 time siden): Mange av øvelsene er fysiske. Hadde det vært helt fritt kunne man for eksempel opplevd Kine mot Lasse i tautrekking. Ikke akkurat rettferdig. Ved å fjerne de fysiske kampene ved kjønnsulikhet ville man samtidig fjernet muligheten til at 2.kjempe kunne velge fritt øvelse. Lasse mot Øde, Thomas eller Terje i tautrekking hadde vel ikke vært bedre😅🙈 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ctrl Skrevet 21. januar 2021 #517 Del Skrevet 21. januar 2021 Caram skrev (2 minutter siden): Lasse mot Øde, Thomas eller Terje i tautrekking hadde vel ikke vært bedre😅🙈 Du sier noe her! Det er jo komplett umulig å velge Lasse som andrekjempe. Tenk hvis det blir bare 2 menn igjen, la oss si Øde, og Øde blir valgt til førstekjempe. Da blir jo utklassing i tautrekking... Ikke vits å arrangere det engang! 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lawyam Skrevet 21. januar 2021 #518 Del Skrevet 21. januar 2021 (endret) Det er vel ingen tvil om at Lasses verste motstander må regnes som Espen i en kamp, så tror at det er taktikk i håp om en svakere motstander senere. Husk han fikk JAR ut, en normalt sterk fysisk motstander. Endret 21. januar 2021 av Lawyam 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2021 #519 Del Skrevet 21. januar 2021 Lawyam skrev (19 minutter siden): Det er vel ingen tvil om at Lasses verste motstander må regnes som Espen i en kamp, så tror at det er taktikk i håp om en svakere motstander senere. Husk han fikk JAR ut, en normalt sterk fysisk motstander. Det var jo ikke en fysisk kamp, da. Var kunnskap. Nå er Espen 1.kjempe, så han får ikke fordelen med å velge gren. Anonymkode: f4120...e3b 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2021 #520 Del Skrevet 21. januar 2021 Ctrl skrev (1 time siden): Fair enough det. Noen ser noe, andre ser noe annet basert på det samme. Er vel litt persepsjon inne i bildet begge veier her. Men jeg skal i alle fall ha litt cred for å gå imot denne Øde-euforien som er syret inn i tråden her. Haha😂 Personlig har jeg det helt utmerket i ‘Øde-euforien’ for øyeblikket😉🥰 Syns det er gøy med folk som er annerledes og ser verden gjennom litt andre øyne. Øde gjør rett og slett programmet litt mer fargerikt og interessant. Men for all del, jeg syns de fleste som er med denne gangen virker som ålreite folk. Men en får jo sine favoritter likevel😊 Anonymkode: 3503b...396 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå