AnonymBruker Skrevet 1. desember 2020 #1 Skrevet 1. desember 2020 Jeg har fått innkalling til time på DPS. Er det sånn at de utreder deg for det som legen allerede har en mistanke om, eller hvordan fungerer det? Jeg regner med det er en type angst og depresjon jeg skal få en vurdering av. Jeg er ikke god på å håndtere uforutsigbare situasjoner så det å ikke vite hva som skjer fra jeg parkerer bilen utenfor til jeg kjører hjem igjen, det er vanskelig. Noen som kan fortelle noe om forløpet? Anonymkode: dc6d2...3c4
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2020 #2 Skrevet 1. desember 2020 På DPS utreder de ganske bredt, dvs at det ikke bare gjelder det du har blitt henvist for. Dette må de gjøre for alle som skal ha behandling der. Og de første timene blir det nok mest utredning, før dere lager en plan for hva behandlingen skal fokusere på. Jeg skjønner at det er veldig skummelt å ha første time, men mest sannsynlig vil du bli godt ivaretatt og psykologen du møter er først og fremst interessert i å lage trygge rammer og etablere en god relasjon med deg. Det er fullt mulig å gjøre utredning samtidig som dere blir kjent og du blir ivaretatt. Hvis det er et sted i verden det er trygt (og helt normalt) å komme med høy angst så er det på et DPS Håper det var litt oppklarende og at det går fint på timen! Anonymkode: 06ffc...a15
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2020 #3 Skrevet 1. desember 2020 Den første timen snakker man vanligvis om hvorfor du er henvist, hva du ønsker hjelp til osv. Etter det begynner man vanligvis med utredning med spørreskjema, «intervju» osv. Man blir utredet ganske bredt som AB over meg skriver. Det er viktig å finne ut om f.eks depresjonen egentlig er bipolar lidelse, om depresjonen og angsten skyldes en underliggende personlighetsforstyrrelse etc. Anonymkode: 587b7...f1c
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå