Tbilisi Skrevet 1. desember 2020 #1 Skrevet 1. desember 2020 (endret) Jeg skal til Aleris hudlege neste uke. Jeg har slitt med cystisk akne siden 2018, og nå håper jeg endelig å få roe det ned. Har også veldig oljete hud og store porer generelt. Har prøvd det meste av kremer, men det har kun forverret det. Jeg tror lavdose isotretinoin (10-20mg) er det riktige for meg etter å hørt andre som sliter med det samme som meg. Er bare redd hudlegen ikke vil tillate det eller si at jeg ikke har alvorlig nok problem til å kunne gå på den medisinen. Det er liksom ikke SÅ ille for tiden. Orker ikke flere runder med antibiotika.. Noen som har erfaringer fra Aleris hudleger? Litt dumt å bruke 1600 på konsultasjon hvis jeg ikke får ønsket mitt oppfylt. Endret 19. januar 2022 av Tbilisi
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2020 #2 Skrevet 1. desember 2020 Jeg gikk til Aleris grunnet cystisk akne på haka.nesten alltid kun en eller to. Ble tilbudt iso med en gang, men takket nei og begynte på antibiotika. Men måtte tilbake etter endt kur da kvisene kom tilbake med en gang. Iso er det beste for å behandle cystisk akne. Bruker det nå. Anonymkode: 36375...3f1
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2020 #3 Skrevet 1. desember 2020 Du må endre hele dietten din, da vil du se forskjell etter noen mnd uten bruk av medisiner.. Anonymkode: ccf7e...022
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2020 #4 Skrevet 1. desember 2020 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Du må endre hele dietten din, da vil du se forskjell etter noen mnd uten bruk av medisiner.. Anonymkode: ccf7e...022 Noen har god effekt av det. Men ikke alle. Anonymkode: 36375...3f1 1
Tbilisi Skrevet 1. desember 2020 Forfatter #5 Skrevet 1. desember 2020 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Jeg gikk til Aleris grunnet cystisk akne på haka.nesten alltid kun en eller to. Ble tilbudt iso med en gang, men takket nei og begynte på antibiotika. Men måtte tilbake etter endt kur da kvisene kom tilbake med en gang. Iso er det beste for å behandle cystisk akne. Bruker det nå. Anonymkode: 36375...3f1 Hmm, ja er haken jeg sliter mest med! Takk for svar. Hvordan går det for deg på kuren? Hvor lenge har du vært pop den?
Tbilisi Skrevet 1. desember 2020 Forfatter #6 Skrevet 1. desember 2020 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Noen har god effekt av det. Men ikke alle. Anonymkode: 36375...3f1 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Du må endre hele dietten din, da vil du se forskjell etter noen mnd uten bruk av medisiner.. Anonymkode: ccf7e...022 Dietten min har endret seg grasalt siden jeg fikk akne, spiser veldig rent (ingen rapsolje, melkeprodukter, egg, mais, soya, MSG, sitronsyre, gluten eller svin mm.) Det har hjulpet VELDIG på andre helseplager (psoriasis, inflammasjon, sopp) , men tror iso er det eneste som virkelig kan få aknen på bukt...
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2020 #7 Skrevet 1. desember 2020 Tbilisi skrev (Akkurat nå): Hmm, ja er haken jeg sliter mest med! Takk for svar. Hvordan går det for deg på kuren? Hvor lenge har du vært pop den? Typisk voksenakne. Mine var skikkelige byller. Så vonde og grusomt stygt. Jeg har kun 30 tab igjen av 390. Gått på kuren nesten et år. Maksdose er 2 om dagen, men det tåler jeg dårlig pga forskjellige bivirkninger. Så for meg så er det bedre med lavere dose og uten spesielt plagsomme bivirkninger. Men hadde aldri trodd jeg skulle få så fin hud! Det verste nå er litt pigmentering Anonymkode: 36375...3f1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå