AnonymBruker Skrevet 1. desember 2020 #1 Skrevet 1. desember 2020 Jeg jobber i en dagligvarekjede og i de siste ukene har jeg fått en del uønsket oppmerksomhet fra unge menn. Jeg har jo på meg uniformen, så det er jo ikke noe med klærne mine og håret mitt er nokså baisic i hestehale eller bare løst. Jeg forstår virkelig ikke hvorfor jeg får en del flørtete kommentarer eller blikk eller lignende når jeg er jobb? En ting er om det er en eller to personer som gjør dette, men nå har det skjedd såååå mange ganger de siste ukene at jeg er lei... Hva tror dere jeg gjør galt? Anonymkode: 5fa97...775 3
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2020 #2 Skrevet 1. desember 2020 Du får anmelde da? Anonymkode: 81765...252 1
Chomsky89 Skrevet 1. desember 2020 #3 Skrevet 1. desember 2020 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hva tror dere jeg gjør galt? Ingenting tipper jeg, Du er sikkert konvensjonelt pen, samt at de er ganske tja.. sosialt umodne? 5
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2020 #4 Skrevet 1. desember 2020 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Du får anmelde da? Anonymkode: 81765...252 Til hvem da? jeg vet jo ikke hvem flertallet av kundene som gjør dette er? Anonymkode: 5fa97...775 2
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2020 #5 Skrevet 1. desember 2020 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Du får anmelde da? Anonymkode: 81765...252 Anmelde en flørtete kommentar..? Ja, du blir vel krenka av det også du da.... Anonymkode: 45678...7f6
ludden Skrevet 1. desember 2020 #6 Skrevet 1. desember 2020 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg jobber i en dagligvarekjede og i de siste ukene har jeg fått en del uønsket oppmerksomhet fra unge menn. Jeg har jo på meg uniformen, så det er jo ikke noe med klærne mine og håret mitt er nokså baisic i hestehale eller bare løst. Jeg forstår virkelig ikke hvorfor jeg får en del flørtete kommentarer eller blikk eller lignende når jeg er jobb? En ting er om det er en eller to personer som gjør dette, men nå har det skjedd såååå mange ganger de siste ukene at jeg er lei... Hva tror dere jeg gjør galt? Anonymkode: 5fa97...775 Så er det nok litt mange av dere damer som misforstår en hyggelig kommentar også. Husk at et blikk eller det du betrakter som en flørtete kommentar ikke alltid er ment slik. Det er jo en del av dere som kanskje er over snittet innbilske og tror dere er mer attraktive enn vi menn mener. 9
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2020 #7 Skrevet 1. desember 2020 Sånn er det dessverre bare å jobbe i matbutikk som ung, attraktiv kvinne som er helt vanlig vennlig mot kundene 😕 Ville spurt om jeg fikk lov til å la være å bruke navneskilt eller ikke bruke i det hele tatt, ellers finner de deg fort på Facebook. Anonymkode: 20378...402 1
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2020 #8 Skrevet 1. desember 2020 Det kan være pga situasjonen vi er i. Jeg sitter på hjemmekontor og bor alene, og jeg har merket at jeg snakker med betjeningen i butikkene nå når jeg nesten ikke ser folk. Hadde jeg vært mann hadde sikkert noen oppfattet det som flørting Anonymkode: bda89...83b 5
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2020 #9 Skrevet 1. desember 2020 ludden skrev (Akkurat nå): Så er det nok litt mange av dere damer som misforstår en hyggelig kommentar også. Husk at et blikk eller det du betrakter som en flørtete kommentar ikke alltid er ment slik. Det er jo en del av dere som kanskje er over snittet innbilske og tror dere er mer attraktive enn vi menn mener. Jeg forstår godt hva du mener men akkuratt i dette tilfellet er jeg rimelig sikker på at disse kommentarene er mer i retning av flørtete enn hyggelig. Var en ung mann som kjøpte seg noe brus og snacks etc og så sa han "greit å få fikset helgekosen", jeg sa "yes, herlig å ha den på plass" og da sa han "du har ikke lyst til å være med så kan vi kose oss sammen"🤦♀️ var en annen som stirret helt sykt intenst på meg mens jeg hold på med å stable noen varer. Jeg holdt jo på der i noen minutter og stod jo med ryggen til, så kommenterer han "var virkelig en fin utsikt her" i løpet av de siste ukene har jeg opplevd utolig mye av dette, så jeg lurer nå på om jeg gjør noe som gir feil signaler??? Anonymkode: 5fa97...775 7
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2020 #10 Skrevet 1. desember 2020 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Sånn er det dessverre bare å jobbe i matbutikk som ung, attraktiv kvinne som er helt vanlig vennlig mot kundene 😕 Ville spurt om jeg fikk lov til å la være å bruke navneskilt eller ikke bruke i det hele tatt, ellers finner de deg fort på Facebook. Anonymkode: 20378...402 bruker heldigvis ikke navneskilt i butikken jeg jobber i😅 Anonymkode: 5fa97...775 3
ludden Skrevet 1. desember 2020 #11 Skrevet 1. desember 2020 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg forstår godt hva du mener men akkuratt i dette tilfellet er jeg rimelig sikker på at disse kommentarene er mer i retning av flørtete enn hyggelig. Var en ung mann som kjøpte seg noe brus og snacks etc og så sa han "greit å få fikset helgekosen", jeg sa "yes, herlig å ha den på plass" og da sa han "du har ikke lyst til å være med så kan vi kose oss sammen"🤦♀️ var en annen som stirret helt sykt intenst på meg mens jeg hold på med å stable noen varer. Jeg holdt jo på der i noen minutter og stod jo med ryggen til, så kommenterer han "var virkelig en fin utsikt her" i løpet av de siste ukene har jeg opplevd utolig mye av dette, så jeg lurer nå på om jeg gjør noe som gir feil signaler??? Anonymkode: 5fa97...775 Så dette ble du krenket av? Verden er vanskelig 🙂
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2020 #12 Skrevet 1. desember 2020 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg forstår godt hva du mener men akkuratt i dette tilfellet er jeg rimelig sikker på at disse kommentarene er mer i retning av flørtete enn hyggelig. Var en ung mann som kjøpte seg noe brus og snacks etc og så sa han "greit å få fikset helgekosen", jeg sa "yes, herlig å ha den på plass" og da sa han "du har ikke lyst til å være med så kan vi kose oss sammen"🤦♀️ var en annen som stirret helt sykt intenst på meg mens jeg hold på med å stable noen varer. Jeg holdt jo på der i noen minutter og stod jo med ryggen til, så kommenterer han "var virkelig en fin utsikt her" i løpet av de siste ukene har jeg opplevd utolig mye av dette, så jeg lurer nå på om jeg gjør noe som gir feil signaler??? Anonymkode: 5fa97...775 Herregud så ukomfortabelt!!!!! Anonymkode: 81a23...3ec 11
ludden Skrevet 1. desember 2020 #13 Skrevet 1. desember 2020 Tror faktisk ikke vanlige kunder i en forretning kommer med disse kommentarene, og om de gjør det,så ta det da med et smil,og send en melding tilbake.
Chomsky89 Skrevet 1. desember 2020 #14 Skrevet 1. desember 2020 (endret) Dette er ikke veldig uvanlig, som ung butikkansatt i en by. Jeg som mann oplevde til og med å bli kysset på kinne uten tilatelse, samt annen berøring og ganske mye innenfor kategorien flørting. Dette i en Dagligvareforretning på bislett. Man eksponeres jo for veldig mange sosialt umodne og berusete mennesker iløpet av en mnd. Endret 1. desember 2020 av Chomsky89 1
Gullfisk_ Skrevet 1. desember 2020 #15 Skrevet 1. desember 2020 ludden skrev (Akkurat nå): Tror faktisk ikke vanlige kunder i en forretning kommer med disse kommentarene, og om de gjør det,så ta det da med et smil,og send en melding tilbake. Hard du jobbet i butikk? i en butikk møter du allverdens folk, er ikke noe "vanlige kunder" Desverre så er det ikke uvanlig at unge ansatte blir utsatt for uønsket oppmerksomhet 2
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2020 #16 Skrevet 1. desember 2020 ludden skrev (14 minutter siden): Så dette ble du krenket av? Verden er vanskelig 🙂 Du er en jævla ekkel fyr om du ikke skjønner at det der faktisk er ukomfortabelt!!! Jeg hadde ikke blitt glad om jeg for eksempel var på trening og gjorde knebøy, og så kommer det en kåt tulling og bare "åååå så fin utsikt". Ja, verden er vanskelig når dere grisete drittsekker ikke klarer trekke til dere blikket og holde kjeft! ÆSJ! Trådstarter, svar dem! Si at det ikke er greit. Uønsket. Ekkelt. Du må stå opp for deg selv. Ikke smil til eller le bort ekle kommentarer. F.eks han fyren som sa at du kunne bli med han så kunne dere kose dere sammen, da skulle du sagt kommer ikke på tale/uaktuelt/sjanseløst eller noe i den duren. Og til han som sa at det var fin utsikt så kunne du bedt han gå på stranden og se på solnedgangen eller ta seg en fjelltur fremfor å glo på andre som gjør jobben sin. Svar tilbake! Jeg skjønner at du jobber i butikk men det skal ikke være greit at andre snakker slik til deg. Svar tilbake. Jeg jobber innen helse og har noen ganger fått ekle kommentarer fra menn, og gjett om jeg svarer tilbake. Sett de ekle svina på plass. Anonymkode: 9e517...2ae 3
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2020 #17 Skrevet 1. desember 2020 ludden skrev (1 time siden): Så dette ble du krenket av? Verden er vanskelig 🙂 ludden skrev (1 time siden): Tror faktisk ikke vanlige kunder i en forretning kommer med disse kommentarene, og om de gjør det,så ta det da med et smil,og send en melding tilbake. Ehhhh forundrer meg ikke om du er en av de ekle grisene som ikke klarer å oppføre seg skikkelig ute blant folk. Det ts skriver om her er IKKE greit, det må være så UKOMFORTABELT. Lever du under en stein eller??? Her er det ikke noe at hvis dette skjer med ts så skal hun smile å sende melding tilbake?!? Fy søren blir faktisk kvalm av deg Anonymkode: 81a23...3ec 5
ludden Skrevet 1. desember 2020 #18 Skrevet 1. desember 2020 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Ehhhh forundrer meg ikke om du er en av de ekle grisene som ikke klarer å oppføre seg skikkelig ute blant folk. Det ts skriver om her er IKKE greit, det må være så UKOMFORTABELT. Lever du under en stein eller??? Her er det ikke noe at hvis dette skjer med ts så skal hun smile å sende melding tilbake?!? Fy søren blir faktisk kvalm av deg Anonymkode: 81a23...3ec Virker som du er ei av de som til og med blir krenket på vegne av andre.......og det at du blir kvalm av meg,kan jeg fint leve med,det må jo være vondere å gå rundt å føle seg krenket hele tida? Ønsker deg likevel lykke til, og god bedring 🙂
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2020 #19 Skrevet 1. desember 2020 Jeg er også en attraktiv ung kvinne, og har alltid fått slik oppmerksomhet som TS beskriver. Jeg er så vant til det, og jeg har innsikt og empati nok til å ta enten ta oppmerksomheten uten å legge noe videre i det eller rett og slett ikke bry meg. Så går jeg videre med dagen min og livet mitt. Slik holder jeg meg frisk og lykkelig og ballen ruller og jeg tiltrekker meg enda flere folk pga den positive utstrålingen min. Livet er herlig Anonymkode: c59a5...760 5
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2020 #20 Skrevet 1. desember 2020 *ta oppmerksomheten som et kompliment Anonymkode: c59a5...760
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå